تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798321769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرنوشت استیضاح وزیر راه امروز مشخص می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: صبح نو نوشت: حالا هشت روز از تقدیم نامه استیضاح وزیر راه توسط نمایندگان مجلس می‌گذرد. نامه‌ای که به گفته خبرگزاری «تسنیم» بیش از 84 امضا پای آن به چشم می‌خورد. نامه استیضاح وزیر راه و شهرسازی هم البته به روال چند وقت اخیر در مجلس، ابتدا به کمیسیون مرتبط یعنی کمیسیون عمران ارجاع داده شد تا پس از یک هفته بررسی و در صورت باقی ماندن امضای دست کم 10 نفر پای نامه استیضاح، این نامه در صحن علنی مطرح و طی ده روز، جلسه استیضاح برگزار شود.


با این حال، پیگیری‌های خبرنگار «صبح نو» نشان می‌دهد با وجود پایان مهلت بررسی استیضاح آقای «عباس آخوندی» در کمیسیون عمران و ارسال گزارش کمیسیون به هیأت رییسه، هنوز نتیجه این گزارش و تعیین تکلیف استیضاح از سوی هیأت رییسه انجام نشده است و دبیر هیأت رییسه مجلس نیز نتیجه اعلام یا عدم اعلام وصول استیضاح را به ظهر امروز موکول کرده است.
 
گزارش از کمیسیون به صحن علنی رفت
 
نایب رییس کمیسیون عمران در گفت و گو با «صبح نو» با بیان این که جلسه مشترک این کمیسیون با وزیر راه و بعضی از امضاکنندگان نامه استیضاح، سه‌شنبه گذشته برگزار شد، می‌گوید هم اکنون بررسی استیضاح وزیر راه از دستور این کمیسیون خارج شده است و موضوع جدیدی در نوبت بررسی در جلسات این کمیسیون قرار دارد.
 
آقای «سید هادی بهادری» به «صبح نو» می‌گوید:«وزیر راه و شهرسازی، سه‌شنبه گذشته با حضور در جلسه کمیسیون عمران، ضمن شنیدن گزارش این کمیسیون درباره حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت‌خوان، توضیح‌هایی درباره این حادثه داد. برخی از معاونان و مدیران وزیر هم در جلسه حاضر بودند و گزارش‌های خود را درباره این حادثه ارائه کردند. ضمن آن که جمعی از نمایندگان استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه حاضر بودند و در جریان بررسی این حادثه و گزارش‌های مربوط به آن قرار گرفتند.» بهادری با بیان این که سه دیدگاه کلی درباره این حادثه وجود دارد می‌گوید: «مجموع نظرات این جلسه، در سه دیدگاه کلی خلاصه می‌شود. گروه اول معتقدند نقش خطای نیروی انسانی در این حادثه پررنگ بوده و بازداشت چهارنفر در این باره را نیز نشانه وجود این خطای انسانی می‌دانند. عده‌ای دیگر هم به عدم مدیریت مناسب در این حادثه و مدیریت امدادرسانی و رسیدگی‌های پس از آن اشاره می‌کنند و خواستار استیضاح وزیر و پاسخگویی او در صحن علنی هستند. گروه سوم اما معتقدند الان و در فاصله چندماه مانده به پایان کار دولت یازدهم، زمان مناسبی برای استیضاح نیست و اصلاً اگر تقصیری هم متوجه کسی باشد، به وزیر راه و شهرسازی برنمی‌گردد و مدیران پرشمار زیرمجموعه وی باید پاسخگو باشند.»
 
پیش بینی نایب رییس کمیسیون عمران مجلس از سرنوشت استیضاح 84 امضایی آخوندی هم قابل تأمل است: «با توجه به صحبت‌ها و جلسه‌هایی که برگزار شد، به نظر می‌رسد که اگر استیضاح به صحن علنی مجلس برود هم رأی نخواهد آورد و وزیر، ماندگار خواهد شد.»
 
تا حالا امضایمان را پس نگرفته‌ایم
 
در همین حال یکی از نمایندگان استان‌های آذری نشین مجلس و از امضاکنندگان نامه استیضاح آخوندی به «صبح نو» می‌گوید هنوز کسی از نمایندگان استیضاح کننده‌ای که با او در ارتباط هستند، استیضاحشان را پس نگرفته‌اند. آقای «سلمان خدادادی» نماینده مردم «ملکان» در مجلس دهم به «صبح نو» می‌گوید: «روال جدید مجلس در استیضاح وزیران، این شده است که ابتدا هیأت رییسه و رییس مجلس، جلسه‌هایی را با استیضاح کنندگان برگزار می‌کنند تا در این باره به جمع‌بندی نهایی برسند. از سوی دیگر خود آقای وزیر هم در طول این مدت، با گروه‌های مختلفی از نمایندگان استیضاح کننده جلساتی برگزار کرده است و به هرحال، هرچه که باشد به نظر می‌رسد طی یکی دو روز آینده، نظرنهایی امضاکندگان نامه استیضاح درباره برگزاری جلسه استیضاح وزیر راه مشخص و اعلام شود.» خدادادی در عین حال با اطمینان از رأی عدم اعتماد مجلس به آخوندی در صورت برگزاری جلسه استیضاح می‌گوید. او می‌گوید: «با شرایطی که من در نمایندگان استیضاح کننده سراغ دارم، اگر استیضاح به صحن علنی بیاید، قطعاً وزیر برکنار خواهد شد.» خدادادی البته درباره برگزاری جلسات خصوصی وزیر با گروهی از نمایندگان استیضاح کننده و محل‌های نامتعارف برگزاری این جلسات هم می‌گوید: «من هم شنیده‌ام که از طرف وزیر راه از جمعی از نمایندگان برای برگزاری جلسه دعوت کرده‌اند؛ اما از جزییات ان اطلاع خاصی ندارم.»
 
استعفا، استیضاح یا عبور از هفت خوان
 
دیروز، اظهارات مدیر مستعفی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در نوع خود، خبرساز و قابل تأمل بود. آقای «محسن پورسیدآقایی» دیروز در جلسه تودیع خود گفت:« قبل از این‌که من استعفای خود را اعلام کنم، وزیر راه و شهرسازی هم متن استعفای خود را آماده کرده بود.» «ایسنا» در این باره از قول پور سید آقایی نوشت:«با توجه به جریان پیش آمده در حادثه تصادف قطار ایستگاه هفت‌خوان سمنان که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان شد، وزیر راه و شهرسازی متن استعفای خود را آماده کرده بود که به رییس جمهوری تقدیم کند، اما با توجه به این‌که مسوولیت اصلی و مستقیم این حادثه به پورسید آقایی مربوط می‌شده در نتیجه از وزیر خواسته تا وی از اعلام استعفا خودداری کرده و مدیرعامل راه‌آهن در این باره اقدام کند.» مدیرعامل سابق راه آهن، در این مراسم از کمپین 1000 امضا برای بازگشت وی به صنعت ریلی کشور هم یاد کرد و گفت:« واقعاً نمی‌دانم پاسخ این همه لطف و بزرگواری دوستان را چگونه بدهم.»
 
تعیین تکلیف استیضاح تا پایان هفته
 
پیگیری «صبح نو» از سرنوشت گزارش اولیه پنج صفحه‌ای کمیسیون عمران و نتیجه نهایی اعلام وصول استیضاح آخوندی، به اعلام نتیجه این استیضاح تا پایان هفته جاری رسید. دبیر هیأت رییسه مجلس، در گفت و گو با «صبح نو» می‌گوید: «نتیجه نهایی بررسی نامه استیضاح وزیر راه تا ظهر سه‌شنبه مشخص خواهد شد.»
 
آقای «علی اصغریوسف نژاد» به «صبح نو» می‌گوید: « باید بررسی کنیم و ببینیم که آیا تعداد امضاکنندگان نامه استیضاح، پس از برگزاری جلسات کمیسیون عمران و رایزنی‌های مربوط به آن توسط نمایندگان، همچنان در حد نصاب قرار دارد یا نه؟ اگر تعداد امضاکنندگان همچنان بیش از 10 نفر باشد، باید استیضاح در صحن علنی اعلام وصول شود و مهلت ده روزه به دولت و وزیر برای حضور در جلسه استیضاح اعلام شود.» یوسف نژاد می‌گوید نتیجه نهایی بررسی استیضاح وزیر راه تا ظهر امروز مشخص خواهد شد. در هر صورت به نظر می‌رسد ماجرای استیضاح آخوندی، با وجود خارج شدن از دستور کمیسیون عمران، همچنان در صحن علنی دنبال شود. هرچند برخی رایزنی‌ها، برای خروج این نامه از صحن علنی مجلس باشد و برخی دیدارهای خاص، خبر از تحرک‌های غیرمعمول برخی در جریان این استیضاح باشد.

 




۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن