تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816946396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترامپ سياست‌هاي ضدايراني را «پانتوميم» مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ترامپ سياست‌هاي ضدايراني را «پانتوميم» مي‌كند
دونالد ترامپ نزديك به پنج هفته بعد از انتخاب شدن، همچنان از موضع‌گيري درباره ايران خودداري مي‌كند ولي در عوض با چينش تيم امنيت ملي ضد ايراني، به اندازه كافي در حال ترسيم مختصات سياست‌هايي است كه در مورد ايران در پيش خواهد گرفت.
نویسنده : علی قنادی 
يك منبع در وزارت دفاع امريكا (پنتاگون) به روزنامه الانباء كويت گفته كه «مايكل فلين» مدير پيشين اداره اطلاعات وزارت دفاع از سوي ترامپ مسئوليت پرونده ايران در شوراي امنيت ملي امريكا را بر عهده گرفته است. پيش از اين هم منابع نزديك به ترامپ گفته بودند كه او پست مشاور امنيت ملي كاخ سفيد را به «مايكل فلين» ژنرال بازنشسته و مدير پيشين آژانس اطلاعات دفاعي امريكا پيشنهاد داده، انتخابي كه البته باعث شد 53 نهاد و سازمان امريكايي در نامه‌اي از او بخواهند از انتخاب او صرف‌نظر كند. فلين در كتاب اخير خود نوشته است: «ما در جنگي جهاني قرار داريم اما تعداد كمي از امريكايي‌ها آن را تشخيص مي‌دهند و تعداد بسيار كمتري ايده‌اي براي پيروزي در اين جنگ دارند. » توماس ريكس، تحليلگر «فارين پاليسي» كه پيش از اين با «مايكل فلين» كار كرده، مي‌گويد كه او ممكن است امريكا را به سمت جنگ با ايران پيش ببرد. منابع امريكايي به الانباء گفته‌اند كه ترامپ علاوه بر فلين، يك استراتژيست ديگر را هم كه سابقاً در پنتاگون كار مي‌كرده، به همراه فلين وارد شوراي امنيت ملي كاخ سفيد كرده است.

واشنگتن پست، علاوه بر فلين و همكار او در شوراي امنيت ملي امريكا، ترامپ از جيمز ماتيس و جان اف كلي نيز نام برده است، چهره هايي كه هر دو جزو ژنرال‌هاي بازنشسته محسوب شده و بي‌اعتمادي عميقي به ايران دارند. ماتيس و كلي قرار است به ترتيب نامزدهاي ترامپ براي تصدي پست وزارت دفاع و رياست امنيت داخلي امريكا باشند. به نوشته واشنگتن پست، اين دو نفر به همراه فلين، ضمن داشتن ديدگاه‌هاي ضد‌ايراني دنيا را همانند جنگي ميان خير و شر مي‌بينند. ماتيس همواره درباره تهديد‌هاي ايران به كاخ سفيد هشدار داده تا جايي كه اين هشدارهاي پي در پي به تنش‌ با كاخ سفيد منجر شد. ماتيس نيز دولت اوباما را به انفعال در برابر تهاجم به ايران متهم كرده است. ماتيس باور دارد ايران از گروه تروريستي «داعش» براي گسترش نفوذ خود سوء‌استفاده مي‌كند.  مايك پومپئو، چهره ديگري كه به عنوان رئيس سازمان اطلاعات مركزي (سيا) انتخاب شده، به مخالفت با توافق هسته‌اي با ايران مشهور است. پومپئو همان كسي است كه چندي قبل همراه چند نماينده امريكايي، خواستار صدور ويزا براي بازديد از ايران شدند. پومپئو و دو نماينده ديگر در نامه‌اي نوشته بودند كه علت اصلي تصميمشان براي سفر به ايران نظارت بر انتخابات (انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان در هفتم اسفند) است. پامپئو معتقد است بايد تحريم‌هاي تسليحاتي عليه ايران گسترش پيدا كند و اواخر آبان ماه در توئيتر خود نوشت: «منتظر عقبگرد از اين توافق فاجعه‌بار با بزرگ‌ترين دولت حامي تروريسم در جهان هستم». علاوه بر اينها، ترامپ سه گزينه به نام‌هاي رودي جولياني، جان بولتون و ميت رامني، براي وزارت خارجه دارد كه هر سه ديدگاه هايي به شدت ضد ايراني دارند. البته ترامپ ديروز رسماً اعلام كرد كه «جولياني» در دولت او حضور نخواهد داشت ولي تأكيد كرد جولياني مي‌توانست جزو يكي از اعضاي برجسته دولت آينده باشد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن