تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817408358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب« تولستوی» در حوزه هنری نقد می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
کتاب« تولستوی» در حوزه هنری نقد می‌شود

تولستوی


شناسهٔ خبر: 3846163 - شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
فرهنگ > شعر و ادب

.jwplayer{ display: inline-block; } کتاب پژوهشی «تولستوی» نوشته علی تاجدینی با حضور نویسنده این اثر و محمدکاظم مزینانی در حوزه هنری نقد و بررسی می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، کتاب «تولستوی» که به قلم علی تاجدینی به نگارش در آمده و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است، ساعت ۱۵ دوشنبه ۲۲ آذر ماه در سالن مرحوم امیرحسین فردی نقد و بررسی می‌شود. در این برنامه نویسندگان و پژوهشگران ادبی کشور همچون محمدکاظم مزینانی نویسنده آثار مطرحی همچون «شاه بی شین» و «آه با شین» و همچنین علی تاجدینی نویسنده و پژوهشگر ادبی حضور خواهند داشت. علی تاجدینی نویسنده کتاب «تولستوی» درباره علت نگارش این اثر می‌گوید: جامعه ادبی، اغلب آثار اصلی رمان نویسان بزرگ را خوانده‌اند و خیلی از زندگی و شخصیت فرد خبر ندارند و مردم عادی همان رمان‌ها را هم نمی‌خوانند. تفاوتی بین رمان‌نویسان بزرگ در غرب و رمان نویسان کشورمان وجود دارد. در اینجا، رمان نویسان، افراد متفکر و اندیشمند نیستند. اما رمان‌نویسی در غرب نیاز به دانش خیلی زیادی دارد و شخصیت‌های بزرگ، افرادی هستند که در حوزه‌های مختلف مطالعه دارند و اندیشمند و گاهی در زمینه هایی صاحب نظریه هستند و قالبی که برای بیان حرف‌هایشان انتخاب می‌کنند رمان است.

وی ادامه می‌دهد: انگیزه ام از نگارش کتاب «تولستوی» این بود که در کتابی به طور خلاصه جمع بندی ارائه دهم که جزئیات زندگی این شخصیت شهیر ادبیات جهان، چطور بوده است. فکر می کنم از این جهت کمتر اثری تولید شده و کتابی با این مضمون از نویسندگان کشورمان درباره تولستوی وجود نداشته است. درباره تولستوی اگر کاری صورت گرفته، از نوع ترجمه بوده است. این که روایت خودمان را از تولستوی بگوییم و تا حدی هم داوری کنیم مهم است. درست است که تولستوی شخصیت بزرگی بوده، اما دلیل نمی شود که نقدش نکنیم. تاجدینی با بیان این که کتاب «تولستوی» دارای چهار بخش عمده است، می‌افزاید: بخش اول کتاب به زندگینامه تولستوی می‌پردازد. فصل بعدی کتاب به معرفی و نقد آثار تولستوی می‌پردازد و بطور مختصر درباره بسیاری از آثار مهم تولستوی مطلب نوشته شده است. بخش سوم کتاب مربوط به اندیشه‌های تولستوی می‌شود. ۶ موضوع در اندیشه تولستوی که جزء مبانی فکری تولستوی است را انتخاب و در واقع در کل آثارش تحقیق کردیم. فصل چهارم کتاب نیز شامل مقاله، کتاب و فیلم می‌شود که تمام مقالات، کتاب‌ها و فیلم‌هایی که در سراسر جهان درباره تولستوی کار شده است را بطور خلاصه در این کتاب آورده‌ام. گفتنی است تولستوی فعال سیاسی، اجتماعی و نویسنده روسی بود. تولستوی از نویسندگان نامی تاریخ معاصر روسیه به شمار می‌آید. رمان‌های جنگ و صلح و آنا کارنینا تولستوی از بهترین‌های ادبیات داستانی جهان هستند. کتاب «تولستوی» در ۲۵۰۰ نسخه و به قیمت ۲۵ هزار تومان توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است. علاقه مندان برای حضور در نشست نقد و بررسی این اثر می‌توانند در زمان یاد شده به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن