تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816157975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطار دیپلماسی ایران به استکهلم رسید/ سوئدی ها به دنبال توسعه روابط اقتصادی با ایران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: قطار دیپلماسی ایران به استکهلم رسید/ سوئدی ها به دنبال توسعه روابط اقتصادی با ایران
روی کار آمدن دولت حسن روحانی با وعده بهبود روابط خارجی ایران شکوفایی مجدد روابط تهران و استکهلم را نیز به همراه داشت، در بهمن ۱۳۹۲ وزیر امور خارجه سوئد پس از ۱۳ سال به ایران سفر کرد. ایران و سوئد نگاه مشترکی نیز در زمینه برنامه هسته ای تهران دارند.
قطار تور اروپایی رئیس دفتر رئیس جمهور در مقصد سوئد متوقف شد، جایی که روابط اقتصادی و تجاری، مهمترین بخش از روابط میان تهران و استکهلم را از زمان برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور در چند دهه گذشته تشکیل می دهد.

به گزراش نامه نیوز، محمد نهاوندیان، رئیس دفر رئیس جمهوری روز گذشته جمعه پس از سوئیس عازم سوئد شد و با گروه های مختلف از فعالان اقتصادی و مقامات دولتی در این کشور دیدار و گفت وگو کرد، سفر وی به استکهلم امروز شنبه نیز همچنان ادامه دارد.

نهاوندیان در سوئد؛ از ایجاد شعبه بانك‌های ايران در استکهلم تا برنامه ریزی برای توسعه روابط با تهران

نهاوندیان در روز نخست سفر به سوئد به دیدا وزیر تجارت این کشور رفت؛ وی با تاکید بر برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی دولت ایران برای جذب حداکثری سرمایه گذاری خارجی گفت: ایران و سوئد می توانند در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله حوزه های مرتبط با انرژی، حمل و نقل ریلی، فناوری اطلاعات و محیط زیست همکاری کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت تسهیل امور در بخش بانکی به ایجاد شعبه بانكهاي ايران در سوئد اشاره کرد و گفت در صورت تحقق این امر بسیاری از  مشکلات مالی مرتبط با سرمایه گذاری و تعاملات اقتصادی میان شرکت های ایرانی و سوئدی مرتفع می شود و خود همکاری های بانکی میان دو کشور توسعه یافته و سرعت خواهد گرفت.  

در این دیدار خانم آن لینده  وزیر تجارت سوئد نیز توسعه همکاری های اقتصادی و ساماندهی این ارتباط میان ایران و سوئد را مهم ارزیابی کرد و گفت: راه حل هایی که بتواند دو کشور را به یکدیگر نزدیک کند مورد توجه استکهلم قرار دارد و ما فضای اقتصادی ایران را به دقت مطالعه کرده و با شناختی که به دست اورده ایم برای  توسعه روابط اقتصادی با ایران برنامه ریری کرده ایم.

نهاوندیان در ادامه دیدارهایش با مقامات سوئد با ماگدالنا اندرسون وزیر دارایی این کشور دیدار و گفتگو کرد؛ نهاوندیان در این دیدار افتتاح حساب براي بانك مركزي ايران در بانك مركزي سوئد را گام عملی و موثری در تسهیل روابط اقتصادی دو کشور توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که این مهم هرچه سریعتر عملیاتی شود. 

وی افزود: سوئد اگر با دید استراتژیک به ایران نگاه کند اقتصاد ایران وضعیت مثبتی برای توسعه روابط دو کشور خواهد بود. وزیر دارایی سوئد نیز در این دیدار تاکید کرد که روابط با ایران برای ما بسیار مهم است؛ ایران تا قبل ازتحریم ها بزرگترین شریک تجاری سوئد بوده و باید تلاش کنیم این روابط گسترده دوباره احیا شود.

ایران و سوئد از نگاه مشترک هسته ای تا شکوفایی روابط اقتصادی و تجاری

روابط تهران و استکهلم در طول چند دهه گذشته، همواره در اوج به سر می برده است، نه از تنش و بحرانی در میان روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور خبری بود و نه از قطع روابط تجاری و اقتصادی، تحریم ها اما همانند دیگر کشورها، بر حضور سوئد در بازارهای ایران تاثیر گذار بود. پس از برجام و آغاز روند گام به گام برداشتن تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اما، شرکت‌های تجاری سوئد، از جمله اریکسون و اسکانیا، از برنامه‌ریزی خود برای ورود به بازار مصرف ایران خبر دادند.

همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بخش مهمی از روابط دو کشور را تشکیل می دهد، شرکت‌های بزرگ صنعتی سوئد در بخش‌های گوناگون اقتصادی و صنعتی ایران حضور دارند و تعداد زیادی از شهروندان ایرانی حاضر در سوئد را شهروندان متخصص و تحصیل کرده تشکیل می دهد.

روی کار آمدن دولت حسن روحانی با وعده بهبود روابط خارجی ایران شکوفایی مجدد روابط تهران و استکهلم را نیز به همراه داشت، در بهمن ۱۳۹۲ وزیر امور خارجه سوئد پس از ۱۳ سال به ایران سفر کرد. ایران و سوئد نگاه مشترکی نیز در زمینه برنامه هسته ای تهران دارند.

تاکنون اظهارنظرها و مواضع مثبت و قابل توجهی نیز از سوی مقامات ارشد سوئد نسبت به ایران شنیده شده است، رئیس کمیسیون امورخارجه پارلمان سوئد در سال ۲۰۰۸ میلادی گفته بود: ایران حق دارد در صنعت هسته‌ای به شکلی صلح آمیز پیشرفت داشته باشد. وی همچنین خواستار یک راه حل دیپلماتیک دربارهٔ برنامه هسته‌ای ایران شد. راه حلی که مورد پذیرش دو طرف مذاکره باشد. در سال ۲۰۰۷ میلادی کریستوفر جیلنستیرنا سفیر سوئد در ایران گفت: به دلیل این که بازرگانان و تجار سرمایه‌گذاری بزرگی در سوئد کرده‌اند، تحریم‌ها نمی‌تواند در رابطه اقتصادی ایران و سوئد تأثیر بگذارد.




مطالب مرتبط
نهاوندیان در سوئد: ثبات و آرامش حاکم بر اقتصاد کلان ایران زمینه گسترش تعاملات اقتصادی و سرمایه گذاری را مهیا کرده است
لاریجانی: صرفا بر اساس اصول خود با اروپا همکاری می کنیم
دیدار دبیر ستاد حقوق بشر: صرفا بر اساس اصول خود با اروپا همکاری می کنیم
١٠ کشور بر خوان احمدی‌نژاد



۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن