تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797711844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگ خطر بحران آب به صدا درآمده است/ضرورت تغییر الگوی کشت در مرکزی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سایه آبیاری سنتی بر ۸۵درصد اراضی کشاورزی مرکزی؛
زنگ خطر بحران آب به صدا درآمده است/ضرورت تغییر الگوی کشت در مرکزی

خشکسالی و شنهای روان در سیستان


شناسهٔ خبر: 3845725 - شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
استانها > مرکزی

.jwplayer{ display: inline-block; } اراک- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: با توجه به بحران آب، الگوی کشت در اراضی کشاورزی استان باید به محصولات کم آب بر تغییر کند و اراضی کشاورزی تحت پوشش سیستم آبیاری نوین، گسترش یابد. عزت الله آمره ای در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر تنها ۱۵ درصد از اراضی کشاورزی استان مرکزی به سیستم آبیاری نوین مجهز شده اند و بخش عمده ای از اراضی همچنان از روش های سنتی بهره می برند که اتلاف و هدر رفت زیاد آب را به دنبال دارد. وی افزود: تغییر الگوی کشت و کاشت محصولات کشاورزی کم آب بر  از مهمترین اقداماتی است که با توجه به وضعیت منابع آبی در استان باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین برخی محصولات کشاورزی باید به صورت گلخانه ای کشت شوند. آمره ای با اشاره به وضعیت کنونی مصرف آب اراضی کشاورزی در استان مرکزی و هدر رفت بالای آب در این بخش گفت: با ادامه روند فعلی، میزان مصرف آب کشاورزی در استان، در آینده نه چندان دور به وضعیت بحران آب خواهیم رسید.

ضرورت هوشمندسازی کنتورهای آب کشاورزی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی بیان کرد: هوشمندسازی کنتورهای آب مصرفی کشاورزان و جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، از جمله اقداماتی است که در دستور کار شرکت آب منطقه ای مرکزی قرار دارد تا مصرف آب در حوزه کشاورزی تحت کنترل قرار گیرد. وی افزود: ۳۲۰میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز چاه های آب کشاورزی استان مرکزی به کنتورهای هوشمند لازم است که در راستای انجام آن نیازمند تخصیص اعتبار هستیم. آمره ای خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه در آستانه فصل زمستان و برهه زمانی غیرزراعی سال قرار داریم، باید چاه های کشاورزی از فعالیت خارج شوند و در راستای تغذیه آب های زیرزمینی در این فصل، باید آب ذخیره شده در بندها و سردهنه مسیر رودخانه ها آزادسازی و در بستر خود جاری شود. وی تصریح کرد: این اقدام به منظور حفاظت از از منابع آبی و به حداقل رساندن افت سطح آب در سفره های آب زیرزمینی انجام می شود چراکه در صورت جریان یافتن آب رودخانه در فصول غیر زراعی در بستر آن، علاوه بر تغذیه مناسب سفره های آب زیرزمینی، اکوسیستم رودخانه ها نیز احیا می شود.

روند کُند اجرای برنامه های مقابله با کم آبی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی تاکید کرد: اجرای برنامه های مرتبط با حفاظت منابع آبی و مقابله با بحران آب در استان با روند کُندی روبرو است که با این روند نمی توان در مقابل بحران منابع آبی اقدام موثری انجام داد چرا که بحران آب در استان بسیار جدی است و تا عمق فاجعه، زمان زیادی باقی نمانده است. آمره ای با اشاره به چاه های غیرمجاز در استان افزود: یک هزار چاه آب غیرمجاز از سال ۸۵ به بعد در استان مرکزی حفر شده اند که بیشترین چاه های غیرمجاز این استان، مربوط به شهرستان های اراک، شازند و خنداب است. وی با اشاره به وضعیت منابع آبی در شهرستان های ساوه و زرندیه نیز خاطرنشان ساخت: در حال حاضر سد الغدیر ساوه به عنوان یکی از چهار سد بحرانی کشور از نظر کاهش زیاد حجم آب موجود، مطرح است و سفره های آب زیرزمینی نیز در ساوه و زرندیه وضعیت مطلوبی ندارند و با کاهش شدید میزان آب مواجه هستند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن