تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817481313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحاني: همه تحريم‌ها رفت جز بانکي!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: روحاني: همه تحريم‌ها رفت جز بانکي!
انتقاد و اعتراض، كل جان‌مايه سخنان نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي در برابر حسن روحاني بود. نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي در 16 آذر مقابل حسن روحاني ايستادند و از وضعيت معيشت مردم، از برجام و توقف برنامه هسته‌اي ايران و از انقلابي نبودن روحاني و دولتش انتقاد كردند ...


انتقاد و اعتراض، كل جان‌مايه سخنان نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي در برابر حسن روحاني بود. نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي در 16 آذر مقابل حسن روحاني ايستادند و از وضعيت معيشت مردم، از برجام و توقف برنامه هسته‌اي ايران و از انقلابي نبودن روحاني و دولتش انتقاد كردند و در نهايت از او خواستند از مردم عذرخواهي كند و براي دور بعدي رياست جمهوري كانديدا نشود.
   
بيشتر به آخرت خويش مشغول باشيد!
سخنان مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تهران بي ترديد صريح‌ترين سخناني است كه تاكنون حسن روحاني چشم در چشم از منتقدانش شنيده است. او به اين فضاها عادت ندارد. امين اقرلو در سخناني در اين مراسم گفت: «توافق حاصل شد! در داخل قلب رآكتور سيمان ريختيد، چرخ سانتريفيوژها را متوقف كرديد و منتظر مانديد تا بيگانگان چرخ زندگي مردم ايران را بچرخانند! چرا؟ چون «بايد» توافق حاصل مي‌شد؛ چون شما تمام حيثيت دولتتان را در قمار برجام نهاده بوديد. دستاوردهاي نداشته‌ برجام را به رخ مردم كشانديد. «برجام» شد حكايت پادشاه عرياني كه كسي جرئت بيان واقعيت‌هايش را نداشت! رئيس‌جمهور خوبي نبوديد، چون انقلابي نبوديد. انقلابي نبوديد، چون به مذاكره با امريكا خوش‌بين بوديد. چون حفظ منافع دولتتان را بر صداقت با مردم ترجيح داديد! و چون جنجال‌هاي رسانه‌اي را بر حل مشكلات مردم تقدم داديد! آري! انقلابي نبوديد و از همين رو، كشور را با خسارات سنگين و گسترده مواجه ساختيد. همان طور كه سه سال پيش گفتيم، تا زماني كه رئيس‌جمهور قانوني كشور هستيد، مورد حمايت بسيج دانشجويي نيز هستيد! اما اجازه دهيد صادقانه، نه از باب نصيحت كه به‌عنوان وصيت، شما را توصيه كنيم كه از اين پس بيشتر به آخرت خويش مشغول باشيد! سوداي رياست دولت دوازدهم را از سر خارج كنيد و از چند ماهِ پاياني مسئوليت خويش براي جبران مافات حداكثر استفاده را بنماييد.»
   
برجام قدم اول انقلابيون پشيمان براي استحاله انقلاب
همچنين، در اين مراسم صادق آقا‌جري، نماينده دفتر تحكيم وحدت طي سخناني با انتقاد از برآورده نشدن شعارهاي دولت روحاني در مورد حقوق بانوان گفت: «امروز مي‌بينيم كه بعد از گذشت سه و نیم سال  ‌از عمر دولت تدبير و اميد در داخل كشور وضع ركود و بيكاري كمر مردم را شكسته و تنها دستاورد اين دولت در سياست خارجي بوده است و آن هم قراردادي به نام برجام! جناب آقاي روحاني، ما برجام را اولين قدمي كه انقلابيون پشيمان و خسته براي استحاله انقلاب اسلامي در نظام سلطه جهاني برداشته‌اند، مي‌دانيم. شما قصد داشتيد با برجام گام بزرگي را در راستاي تحقق روياي پوچ ژاپن و آلمان اسلامي برداريد. اما ما به شما اعلام مي‌كنيم با وادادگي در مقابل مستكبرين و امضاي قرار‌دادهايي نظير برجام نه تنها به اين هدف كوچك دست پيدا نمي‌كنيد، بلكه در بهترين حالت مارا تبديل به كشوري بي‌اراده و ذليل مانند عربستان در مقابل امريكا مي‌كنيد.»
   
وضعيت جيب‌ ملت شعارهاي شما را تأييد نمي‌كند
حسين اخگرپور، نماينده اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در اين مراسم طي سخناني، گفت: رياست قوه مجريه! آقاي روحاني كاش با مردم مثل خانواده‌تان برخورد مي‌كرديد، آن وقت به جاي بيمه قطار، توجيه شلاق كارگران و صف سبد كالا، اشك شرمساري از چشمانتان سرازير مي‌شد. يادتان هست كه قرار بود هم چرخ سانتريفيوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد مردم؟ اما ببينيد! امروز قلب رآكتور اراك را سيمان گرفته و چرخ‌هاي سانتريفيوژهاي نطنز و فردو مانند چرخ اقتصاد از كار افتاده است. به قول خودتان ملاك تورم جيب مردم است ولي وضعيت جيب‌هاي ملت شعارهاي شما را تأييد نمي‌كند. به نظرم تا به حال از سر كوچه‌تان خريد نكرده‌ايد تا معيار تورم را شخصاً بسنجيد. از شما مي‌خواهيم اين چند ماه ستاد انتخاباتي پاستور را تعطيل و در برابر دوربين صدا و سيما بنشينيد و از ملت شريف ايران عذرخواهي كنيد تا حلالتان كنند.»
   
در ثبت بالاترين نرخ بيكاري ركورد شكستيد
پيام مرادي، نماينده اتحاديه انجمن اسلامي دانشجويان مستقل سخنران بعدي مراسم بود. او هم از برجام گفت: «شما بر آن بوديد تا با دستور و بخشنامه برجام را آفتابي تابان و موهبت الهي توصيف كنيد. دستور داديد برجام در مدارس تدريس شود! به نماد انرژي هسته‌اي پشت اسكناس پنج هزار توماني هم رحم نكرديد، غافل از اينكه كارآمدي برجام به اينها نبود. به جيب مردم بود، به سفره خانواده‌ها بود، به چرخيدن چرخ زندگي ملت بود، به ارج و آزمايش و 12هزار واحد توليدي بود، كه در دولت حضرتعالي تعطيل شد، آن هم به واسطه واردات افسارگسيخته و بي سابقه در تاريخ جمهوري اسلامي از توپ بدمينتون تا سنگ قبر!... دولت در فساد اقتصادي ركورد شكني كرد، در ثبت بالاترين نرخ بيكاري پس از انقلاب ركورد شكست، در تعطيلي هزاران بنگاه توليدي ركورد شكست، در واردات بنزين و سنگ پا هم ركورد شكست. با اين همه رياست محترم جمهور، مانند شعارهاي شب انتخابات 92 به جاي اقدام و عمل هنوز هم در مقام مطالبه و انتقاد و اعتراض از مسائل و مشكلات بر مي‌آيند. گويا اين مردم هستند كه بايد شرمسار كاستي‌ها و نواقص باشند. اكنون كه ديگر فاتحه برجام را خوانده‌اند در اين فرصت باقي مانده، براي حل مشكلات واقعي مردم فكري بينديشيد، با مردم روراست باشيد و به خاطر آنچه وعده داديد و عملي نشد از اين ملت شريف عذرخواهي كنيد.»
   
چرا از قربانيان فقر و فساد احساس شرمساري نمي‌كنيد؟
در اين مراسم عليرضا‌ فقير، نماينده جنبش عدالتخواه دانشجويي طي سخناني گفت: «چرا از حاشيه‌نشين‌هاي فراموش‌شده كارگران غريب، كاميون‌داران بي‌تريبون، كارتن‌خواب‌هاي بي‌پناه، قربانيان فقر و فساد و تبعيض و در يك كلمه از پابرهنگان مظلوم، احساس شرمساري نمي‌كنيد؟ صبر بفرماييد آقاي رئيس‌جمهور! ما را به جهنم حواله ندهيد، هر چند اگر بدانيم با ورود ما به جهنم صاحبان فيش‌هاي نجومي ذخاير زياده‌خوار نظام، غارتگران صندوق فرهنگيان و اصحاب زر و زور و تزوير نيز با ما به جهنم خواهند آمد، آتش جهنم را هم به جان مي‌خريم. آقاي رئيس‌جمهور! ما از يك راه طي شده با شما سخن مي‌گوييم، راه اعتماد و تكيه بر توان داخل، راه شهرياري‌ها، راه طهراني‌‌مقدم‌ها، راهي كه خيلي زود خسته و پشيمان از آن برگشتيد، مي‌دانيد چه زماني؟ از آن روز كه طبل پايان انقلابي‌گري را به بهانه بازگشت به عقلانيت زديد و كوشيديد انقلابي‌گري را بر خلاف باورهاي پيشين خود افراطي‌گري بناميد.»
   
روحاني به دانشجويان: لحن‌ها را آرام و اخلاقي‌تر كنيم
رئيس‌جمهور با اشاره به موفقيت دولت در مسئله هسته‌اي تأكيد كرد: موفقيت‌ها براي دولت نيست، بلكه براي ملت ايران و رهبر ايران است و ما هيچ قدمي در مسئله برجام برنداشتيم مگر آنكه با مقام معظم رهبري مشورت كرديم.
به گزارش ايسنا، روحاني، در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در سالن فردوسي دانشكده ادبيات دانشگاه تهران، اظهار كرد: ما در مسئله برجام با مقام معظم رهبري مشورت كرديم، جلسه گذاشتيم و نامه‌هاي مكتوب ايشان خطاب به من هست و نامه‌اي نيست كه نوشته باشند و من روي آن دستور نداده باشم و عين آنها اجرا نشده باشد. البته در مواردي به حد صد مورد نظر نرسيديم. وي ادامه داد: روزي مقام معظم رهبري درباره مورد دستوري دادند كه من گفتم مشكل است، اما ايشان گفتند به خدا توكل كنيد. تيم مذاكره‌كننده را كه در خارج بودند خواستم و دستور را به آنها منتقل كردم. آنها گفتند احتمالاً با اين دستور مذاكرات تمام خواهد شد، اما وقتي بلند شديم، گفتم مطمئن باشيد و توكلتان به خدا باشد. به حول و قوه الهي آن نكاتي را كه مقام معظم رهبري فرمودند اجرايي و عملي كرديم و با اميد به آينده و اجماع در كنار هم باعث اين موفقيت شديم.

رئيس دولت يازدهم با بيان اينكه هر جا انشقاق كنيم، قدرتمان را تضعيف كرده‌ايم تاكيد كرد: ما بايد تحملمان را بالا ببريم. اذكار و سليقه‌هايمان يكي نيست اما آرمان‌ها و اهداف بلند ما يكي است. در حفظ نظام و تبعيت از رهبري و حفظ كشور نظر ما يكي است. همه ما بايد انقلابي باشيم، يعني مسيري كه از 41 شروع كرديم و در 22 بهمن ملت ما به موفقيت رسيد و در 12 فروردين 58 به آن راي داديم به عنوان جمهوري اسلامي ادامه دهيم.
   
همه تحريم‌ها جز بانكي برداشته شده است
روحاني در ادامه يادآور شد: در تحريم‌ها به جز بانكي بقيه تحريم‌ها به طور كامل و صد در صد برداشته شده است. در بانك‌ها با بانك‌هاي كوچك و متوسط در دنيا كار مي‌كنيم و تعدادي از بانك‌ها هستند كه هنوز مي‌ترسند، اما در دوران تحريم بايد با صرافي‌ها كار مي‌كرديم كه خطراتي داشت و هزينه‌اش بالا بود. وي با اشاره به اينكه طرف مقابل شش كشور هستند، اظهار كرد: بعضي از آنها با ما دوست و بعضي رابطه خوبي دارند. امريكا هم دشمن ماست و تا جايي كه بتواند مي‌خواهد به ما فشار بياورد. ممكن است تخلف كنند و مي‌كنند. مورد اخير داماتو (ISA) است كه دو حالت دارد، ‌اگر اجرايي شود نقض فاحش و صريح برجام است و با عكس العمل تند ما مواجه خواهد شد و در برخورد با نقض برجام نظر واحد در كشور وجود دارد و هيچ اختلافي نيست. رئيس‌جمهور اضافه كرد: اما اگر رئيس‌جمهور امريكا امضا كند و بعد آن را تعليق كند (خودشان مي‌گويند ويو) حتي اين مقدار را ما تخلف از برجام مي‌دانيم و در برابر همين مقدار هم عكس‌العمل نشان مي‌دهيم. فردا (چهارشنبه) جلسه هيئت نظارت بر برجام خواهيم داشت و عكس‌العمل را مشخص مي‌كنيم. به دوستان خوب و انقلابي عرض مي‌كنم كه نگران و دلواپس نباشند. حتما از حقوق ملت دفاع خواهيم كرد و براي آرمان‌هاي آينده خود با همه توان ايستادگي مي‌كنيم.

روحاني همچنين بيان كرد: ما نبايد كار هم را تخريب كنيم. اساس انصاف و اخلاق اين است كه اگر كار خوبي انجام شده بگوييم كه اين كار خوب است و اگر اين گونه بود بهتر مي‌شد. رئيس‌جمهور همچنين تاكيد كرد: بله ما مشكل داريم اما اگر مردم بگويند فايده‌اي ندارد و اميدشان از بين برود خلاف انقلاب و پيشرفت نظام است. دولت هر سال بيش از 700 هزار شغل جديد ايجاد كرده است. وي تاكيد كرد: براي حل مشكلات دانشگاه بايد نقاد باشد و با بيان احسن، حتي از بقيه قوا هم به نظر مي‌تواند انتقاد كند. نقد حق شماست و دانشجو بايد نقاد باشد. روحاني همچنين بيان كرد: خواهشم اين است كه وحدت و اتحاد ما حفظ شود. لحن‌ها را آرام‌تر و اخلاقي‌تر كنيم. ما بدون نقد پيش نمي‌رويم. يك آرمان بزرگ براي همه ايران توسعه يافته است كه همه بايد در اين راه تلاش كنيم. نكاتي را هم كه توسط دانشجويان گفته شد به دانشجويان و كساني كه در دستگاه هستند مي‌گويم تا آنها را دنبال كنند.
   
انقلابي پشيمان نمي‌شناسم
روحاني در بخش اول صحبت‌هاي خود گفت: 16 آذر روز دانشجو و دانشگاه و روز حركت عظيم ضداستبدادي و ضداستعماري است كه از همين دانشگاه تهران، توسط عزيزترين دانشجويان از جمله شهيدان قندچي، شريعت رضوي و بزرگ‌نيا، آغاز شد و شهداي اين روز پرچم ايستادگي، مقاومت و استقلال را از اين محل برافراشتند. اين روز به همه دانشجويان و جواناني تعلق دارد كه حاضرند خود را فداي كشور و استقلال و آزادي آن نمايند. روحاني با اشاره به اينكه دانشگاه همانند حوزه‌هاي علميه همواره پيشتاز و پيشران بوده است، اظهار كرد: انقلاب عظيم و بزرگ ملت ايران به سادگي به دست نيامده است و من امروز هيچ فرد انقلابي بزرگي را كه از سال 41 در كنار هم ايستاده و پشت سر امام، مبارزه كرده و انقلاب را استمرار بخشيدند و در برابر تجاوز و تحريم مقاومت كردند، نمي‌شناسم كه پشيمان باشد.
   
نمي گذاريم ترامپ برجام را پاره كند
روحاني انقلاب را تحولي بزرگ در جامعه براي رسيدن به آرمان‌هاي بلند ملتي آرمان‌خواه و عدالت‌جو دانست و با اشاره به اينكه امروز در كشور بسياري از اهداف انقلاب تحقق يافته است، عنوان كرد: اين آزادي دانشجو براي سخنان صريح، بدون دغدغه و با صراحت لهجه و بيان در برابر رئيس اجرايي كشور از دستاوردهاي انقلاب است. شايد نتوان استقلال سياسي را كه امروز در ايران وجود دارد، در ديگر كشورهاي منطقه و جهان يافت. روحاني همچنين بيان كرد: شما ببينيد در انتخابات امريكا آقايي انتخاب شده وچه سر و صدا و تزلزلي در ذهن سياستمدارها در اروپا، شرق دنيا، آسيا و در بخش‌هايي از قاره امريكا پديد آمده، اما تنها كشوري كه همانطور كه مقام معظم رهبري فرمود از آمدن اين آقا نه خوشحاليم و نه غم‌زده‌ايم، ايران است. هر برنامه‌اي هم دارد بعدها معلوم خواهد شد و ما راه و مسير خودمان را خواهيم. وي در ادامه گفت: او ممكن است خيلي چيزها دلش بخواهد، دلش بخواهد برجام را تضعيف يا پاره مي‌كند، مگر ما مي‌گذاريم و مگر ملت ما مي‌گذارد. امريكا نمي‌تواند در مسير استقامت و ايستادگي ملت ايران تأثيرگذار باشد.





تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن