تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817228410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشروي ميداني در حلب به‌‌رغم بن بست ديپلماتيك


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پيشروي ميداني در حلب به‌‌رغم بن بست ديپلماتيك
برخلاف تحولات ســــياسي و ديپلماتيك جنگ سوريه كه با بن‌بست مواجه شده، تحولات ميداني با سرعت بالايي ادامه دارد و نيروهاي دولتي و متحدان‌شان در حال عقب راندن گروه‌هاي تروريستي از مناطق شرقي حلب هستند.


واحدهاي ارتش سوريه و متحدان‌شان در ا‌دامه عمليات آزادسازي كامل شهر حلب، روز گذشته موفق شدند بر منطقه مهم الشعار مسلط شوند. به گزارش فارس، نيروهاي سوري پس از پاكسازي كامل محله الشعار موفق شدند در ادامه پيشروي به سمت حومه مناطق غربي خود را به پل راهبردي الصاخور برسانند. با كنترل ارتش سوريه بر اين پل راهبردي، امنيت مسير ارتباطي فرودگاه ( جاده الباب) تأمين مي‌شود. مسير ارتباطي الباب از فرودگاه به بخش‌هاي شرقي شهر حلب متصل مي‌شود و از جنوب محله الصاخور مي‌گذرد و با تسلط نيروهاي سوري و مقاومت بر پل راهبردي الصاخور اين جاده نيز از كنترل تروريست‌ها خارج شد. با پاكسازي اين مسير ارتباطي نيروهاي متحد مي‌توانند تجهيزات نظامي بيشتري وارد منطقه كنند و سرعت پيشروي‌ها چندين برابر مي‌شود. يك گروه نزديك به مخالفان موسوم به «ديده‌بان حقوق بشر سوريه» روز گذشته‌ اعلام كرد گروه‌هاي مسلح بيش از 70 درصد مناطق خود را در شرق حلب از دست داده‌اند. حلب دومين شهر بزرگ سوريه محسوب مي‌شود و نقش حياتي در صحنه جنگ سوريه دارد و به همين دليل نبرد بر سر اين شهر به «مادر جنگ‌ها» معروف شده است. نيروهاي دولتي و متحدانش در طول يك سال گذشته و به صورت تدريجي اكثر مناطق تحت كنترل گروه‌هاي تروريستي را يا آزاد كرده‌اند يا تحت محاصره قرار داده‌اند.
  
امريكا براي تروريست‌ها زمان مي‌خرد
با پيشروي‌هاي اخير پيروزي نيروهاي دولتي در حلب قطعي شده است و به همين دليل دولت‌هاي غربي تلاش‌هاي سياسي و ديپلماتيك خود را براي نجات گروه‌هاي مسلح در آن شهر به كار گرفته‌اند كه با انتقاد تند روسيه مواجه شده است. «سرگئي لاوروف» وزير خارجه روسيه خواستار كمك‌رساني به مردم سوريه شد و آتش‌بس پيشنهادي شوراي امنيت را كمك به گروه‌هاي تروريستي توصيف كرد. وي گفت: «آتش‌بسي كه روز گذشته شوراي امنيت پيشنهاد داده بود در واقع استراحتي براي افراد مسلح بود.» وزير امور خارجه روسيه با اشاره به بهانه‌تراشي طرف امريكايي براي لغو ديدار ژنو گفت: آن دسته از شبه‌نظامياني كه طبق توافق روسيه – امريكا از حلب سوريه خارج نمي‌شوند، كشته خواهند شد. وزير خارجه روسيه گفت: توافق واشنگتن – مسكو درباره خروج شبه‌نظاميان از حلب هنوز نهايي نشده است. امريكا پيشنهادات خودش را درباره حلب ارائه كرد و وعده داد ابتكار عمل‌هاي جديدي هم ارائه كند اما متأسفانه آنها به ما اطلاع دادند كه نمي‌توانند روز چهارشنبه در نشست ژنو حاضر شوند. به نظر مي‌رسد آنها در حال خريد زمان هستند تا شبه‌نظاميان بتوانند دوباره ذخيره‌سازي كنند و نفس بگيرند. «مارك تونر» سخنگوي وزارت خارجه امريكا در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام كرد واشنگتن در حال حاضر نمي‌تواند مذاكرات با مسكو و توافق در خصوص عقب‌نشيني گروه‌هاي مسلح از حلب در سوريه را تأييد كند. «سرگئي لاوروف» چند روز قبل اعلام كرد كه مسكو آمادگي دارد كارشناسان روس را به ژنو اعزام كند تا در خصوص طرح پيشنهادي واشنگتن كه شامل زمانبندي و مسيرهاي خروج گروه‌هاي مسلح از حلب است، با مقامات امريكايي به توافق برسند. او تأكيد كرد: درك ما اين است كه نمي‌توان با شركاي امريكايي مذاكراتي جدي داشت. مشابه همين اتفاق هم براي توافق نهم سپتامبر با جان كري، وزير امور خارجه امريكا رخ داد. اين توافق حاصل و اجرايي شد اما ايالات متحده بعداً به دنبال بهانه‌هايي براي رها كردن آن گشت و نهايتاً هم بهانه‌اي يافت و گفت كه از آن توافق خارج مي‌شود.
 
دمشق: حلب كامل آزاد مي‌شود
همزمان با اين تحولات ميداني، دولت سوريه تأكيد كرد تحت هيچ شرايطي اجازه حضور تروريست‌ها در حلب را نخواهد داد. دولت سوريه اعلام كرد كه شهروندان خود را در شرق حلب به عنوان گروگان در دست تروريست‌ها رها نمي‌كند و همه تلاش خود را براي آزادي آنان به كار خواهد بست. وزارت خارجه سوريه همچنين اعلام كرد تا زماني كه خروج تروريست‌ها از شرق حلب تضمين نشود، هر گونه تلاش از هر طرفي را كه براي آتش‌بس در اين منطقه باشد، نمي‌پذيرد. در سايه پيشروي‌هاي سريع ارتش سوريه و متحدانش در شرق حلب شايعاتي مطرح شده مبني بر اينكه مسكو با پيشنهاد تركيه و اروپا درباره آتش‌بس در حلب موافقت خواهد كرد و سپس به گروه‌هاي تروريستي اجازه داده خواهد شد در مابقي محله‌هاي شرقي حلب باقي بمانند؛ مسئله‌اي كه ارتش سوريه و متحدانش آن را رد مي‌كنند. در همين حال يك مسئول نظامي سوريه نيز در گفت وگو با فارس در اين كشور، هرگونه اختلاف بين روسيه با سوريه در خصوص نبرد حلب را رد كرد. وي تأكيد كرد: ارتش سوريه و متحدانش تصميم گرفته‌اند تا نابودي آخرين تروريست در حلب به نبردهاي خود ادامه بدهند.
 
خشم روسيه
مسكو از كشته شدن يك پرستار روسي بر اثر اصابت خمپاره‌اي در حلب به خشم آمده و انگشت اتهام را به سوي دولت‌هاي غربي نشانه رفته است. «ديميتري پسكوف» سخنگوي كاخ كرملين تأكيد كرد، نشانه‌گيري دقيق تروريست‌ها در حمله به بيمارستان صحرايي روسيه در شرق حلب نشان مي‌دهد آنها به اطلاعات مختصات جغرافيايي اين بيمارستان دسترسي داشته‌اند. گروه‌هاي مسلح در سوريه روز دوشنبه يك بيمارستان صحرايي متعلق به پزشكان روسي را هدف قرار دادند كه در اين حمله يك پزشك روس كشته و دو پزشك ديگر زخمي شدند. تعداد بسياري از مردم محلي نيز زخمي شدند. وزارت دفاع روسيه ضمن محكوم كردن اين حمله اعلام كرده بود امريكا، انگليس و فرانسه مسئول اين حمله هستند. وزارت خارجه روسيه نيز با اعلام اعتراض در خصوص انفعال جامعه بين‌المللي در محكوم كردن اين حمله، خواستار محكوميت حمله به پزشكان روس در سوريه از سوي جامعه بين‌المللي شده بود. هر چند، «مارك تونر» سخنگوي وزارت خارجه امريكا شب گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام كرد واشنگتن هيچ اطلاعاتي درباره مكان جغرافيايي و مختصات نقشه‌اي محل قرارگيري بيمارستان صحرايي روسيه در اختيار گروه‌هاي مسلح قرار نداده است.





تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن