تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816924604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هماهنگي‌هاي حساس تهران– مسكو برسر حلب


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هماهنگي‌هاي حساس تهران– مسكو برسر حلب
حدود 70 درصد محلات شرقي حلب آزاد شده و ارتش سوريه و نيروهاي متحد آن به صد متري قلعه حلب رسيده‌اند، جايي كه نماد تاريخي تسخير ناپذيري شهر حلب به حساب مي‌آيد.
نویسنده : علی قنادی 


حدود 70 درصد محلات شرقي حلب آزاد شده و ارتش سوريه و نيروهاي متحد آن به صد متري قلعه حلب رسيده‌اند، جايي كه نماد تاريخي تسخير ناپذيري شهر حلب به حساب مي‌آيد. تحت چنين شرايطي امريكايي‌ها پيشنهاد خروج امن تروريست‌ها از حلب را پيش كشيده‌اند و ترك‌ها نيز مي‌گويند حاضرند در مقابل توقف عمليات در حلب، عمليات در الباب را متوقف كنند. ميخائيل بوگدانف نماينده ويژه پوتين به تهران آمده تا ساعت‌هاي تهران-مسكو درباره رويدادهاي ميداني و رويكرد‌هاي ديپلماتيك با هم هماهنگ شود.

از روز يك‌شنبه كه دومين مرحله عمليات نظامي ارتش سوريه و متحدانش در محله‌هاي شرقي شهر حلب شروع شده، اين نيروها بين 65تا 70 درصد كنترل مناطق شرقي حلب را تحت كنترل خود گرفته‌اند. اين در حالي است كه برخي منابع از جمله الميادين مي‌گويند كه تروريست‌ها فقط حدود 18 درصد شرق حلب را تحت كنترل دارند. ارتش سوريه باريكه‌اي كوچك براي تروريست‌ها باقي گذاشته تا از بخش شمالي محله‌هاي جنوب شرقي حلب يعني محله‌هاي الشعار، الصالحين و قاضي عسكر خارج شوند ولي آرام آرام در حال بستن همين باريكه است، تحولي كه تروريست‌ها را در محاصره كامل قرار مي‌دهد، در حالي كه قادر است به سرعت اين گذرگاه پانصد متري را هم ببندد تا مانع تردد گروه‌هاي مسلح شود. سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه ديروز بدون اشاره مستقيم به اين گذرگاه 500 متري به معارضان هشدار داد كه حلب را ترك كنند، در غيراين صورت با آنها مانند تروريست برخورد خواهد شد. روس‌ها از امروز دور جديدي از مذاكرات را با امريكايي‌ها شروع مي‌كنند كه مي‌تواند به خروج بخشي از تروريست‌ها از حلب منجر شود. لاوروف ابراز اميدواري كرده كه مسكو به زودي با امريكا به توافقي درباره حل مسئله حلب و خروج تمامي افراد مسلح از اين شهر دست يابد. وزير خارجه روسيه كه در كنفرانس مطبوعاتي مشتركي با همتاي فيليپيني خود در مسكو صحبت مي‌كرد، گفته كه توافق با «امريكا بايد شامل خروج تمامي افراد مسلح از حلب باشد. با افراد مسلحي كه از حلب خارج نشوند به عنوان تروريست برخورد خواهد شد». وي افزود: «كارشناسان روسي و امريكايي به زودي براي تكميل اين توافق در ژنو گردهم خواهند آمد. بعد از تكميل توافق آتش‌بس در حلب اعلام شده و كمك‌هاي بشردوستانه به اين استان وارد خواهد شد. » شروع مذاكرات بين امريكا و روسيه با عقب نشيني قابل توجه امريكايي‌ها همراه بود تا جايي كه جان كري ديروز ادعا كرد: «ما براي ورود به مذاكرات درباره روند سياسي انتقال قدرت آماده‌ايم و رئيس‌جمهوري سوريه نيز بخشي از اين روند خواهد بود.»  وي گفت كه در صورت اجرايي شدن اين روش، مردم سوريه قادر خواهند بود درباره انتخاب رهبران خود تصميم‌گيري كنند. كري تأكيد كرد كه بايد اين حقيقت را درك كنيم كه بدون وجود فهم سياسي و وارد شدن مخالفان در دستگاه‌هاي دولتي سوريه اين جنگ پاياني نخواهد داشت. وزير خارجه امريكا كه در مركز پژوهش‌هاي خاورميانه واشنگتن سخن مي‌گفت، مي‌گويد: بحران سوريه راه‌حل نظامي ندارد و تا زماني كه حلب يك هدف نظامي و مورد نزاع طرف‌هاي بحران است، جنگ در اين كشور پايان نمي‌يابد.
   
قطعنامه غربي‌ها موازي با مذاكره
همزمان با شروع مذاكرات روس‌ها با امريكا، كشورهاي غربي طرح قطعنامه‌اي را در شوراي امنيت سازمان ملل براي آتش بس در حلب در دستور كار قرار دادند، اقدامي كه با انتقاد روسيه روبه‌رو شده است. در اين قطعنامه از تمامي طرف‌هاي درگير در سوريه خواسته شده براي مدت هفت روز هرگونه درگيري در شهر حلب را فوراً متوقف كنند تا امكان ارسال فوري كمك‌هاي انساني داده شود ولي سرگئي لاوروف با اشاره به مذاكراتي كه با امريكا در خصوص حلب جريان دارد، گفته است: «درست نيست كه پيش‌نويسي براي آتش‌بس در حلب در شوراي امنيت به رأي گذاشته شود چرا كه اين مسئله با مذاكرات ما با امريكايي‌ها مغايرت دارد. پيش‌نويس قطعنامه كنوني اقدامي تحريك آميز است كه تمامي تلاش‌ها براي حل اوضاع حلب را از بين مي‌برد. » اين قطعنامه ديشب در شوراي امنيت مطرح شد و برخي منابع احتمال وتوي آن را نيز مطرح كرده‌اند.
   
حلب مقابل الباب
منابع سوري مي‌گويند بخش‌هايي از تروريست‌هاي مستقر در حلب حاضر به خروج از شهر نيستند. زكريا ملاحفجي، يك مسئول از مخالفان به رويترز گفته است: « گروه‌هاي مسلح در حلب به امريكا ابلاغ كردند كه از منطقه محاصره شده عقب نشيني نمي‌كنند، اين بعد از درخواست روسيه براي انجام مذاكره با واشنگتن در زمينه خروج آنها بوده است.» تركيه براي نجات اين بخش از تروريست‌ها، پيشنهاد توقف عمليات الباب در مقابل حلب را پيش كشيده است. برخي منابع به الحياه گفته‌اند در انديشه تركيه اين تمايل وجود دارد كه توافق حلب در مقابل الباب منعقد شود.
در همين راستا، ارتش تركيه در جلسه خصوصي اعلام كرده عمليات «سپر فرات» در شمال سوريه را آهسته‌تر مي‌كند. تحت چنين شرايطي، تهران و مسكو رايزني‌هاي حساس خود را با سفر نماينده ويژه پوتين به تهران كليد زدند. بوگدانف كه ديروز با استقبال حسين جابر انصاري وارد تهران شد، بررسي راهكارهاي از سرگيري تلاش‌هاي هماهنگ بين‌المللي براي حمايت از آغاز مجدد گفت‌وگوهاي سوري - سوري را مورد بررسي قرار دادند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن