تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813132983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دخل و خرج سال 96 دولت «واقعی» است


واضح آرشیو وب فارسی:برترینها: روزنامه شرق: آخرین سند مالی سالانه دولت حسن روحانی در حالی تقدیم مجلس شد که روند مالیات محوربودنش متوقف شده است؛ بودجه «واقعی» است و دولت برای پیشگیری از روند گسترش درآمدهای مالیاتی دلایل موجهی دارد.
نکته متمایزکننده سند پیشنهادی مالی سال آینده، از بودجه های سال های گذشته «واقعی»بودن آن است: این بودجه نه انبساطی است و نه انقباضی. دقت در ارقام جداول بودجه ای آشکارا نشان می دهد که میزان فراز در عنوان های درآمدی و هزینه ای حول و حوش هشت تا ١٠ درصد بوده است؛ عددی نزدیک به عدد تورم. بزرگ شدن بودجه به اندازه تورم هم حکایت از واقعی بودن آن دارد. این واقعی بودن به این معناست که اگر میزان تورم را از این بودجه بکاهیم، دوباره با بودجه سال ١٣٩٥ مواجهیم. وفاداری دولت به سیاست کنترل تورم، به سرمایه گذاران فرصت می دهد تا به سرمایه گذاری در پروژه های میان مدت و بلندمدت اعتماد کنند.
سال های ١٣٩٤ و ١٣٩٥ درآمدهای مالیاتی دولت از محل بودجه عمومی بیش از درآمدهای نفتی بود اما این روند برای سال آینده متوقف شده است.
ماجرا از آن قرار است که منابع مالیاتی سال گذشته ١٠٣ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و امسال به ١١٣ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که درآمدهای نفتی در بودجه که با نام «واگذاری دارایی های سرمایه ای» شناخته می شود، کمی بیش از ١١٦ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. با این حساب گرچه ارقام این دو منبع درآمدی تقریبا برابر است اما باز هم میزان درآمدهای نفتی چیزی حدود سه هزار میلیارد تومان بیش از منابع مالیاتی در نظر گرفته شده است.
«افزایش درآمدهای نفتی» و «رکود»؛ گمان می شود اینها، دو عامل مؤثر در مدل ...
[ مشاهده متن کامل دخل و خرج سال 96 دولت «واقعی» است در پورتال خبری و سبک زندگی ]اخبار پیشنهادی:





دوشنبه ، ۱۵آذر۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترینها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن