تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817001655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این مواد غذایی برای مادران باردار ممنوع است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: این مواد غذایی برای مادران باردار ممنوع است
یک متخصص زنان و زایمان گفت: مادران دردوران بارداری از مصرف مواد غذایی که برای جنین خطرناک است، خودداری کنند.
مینا مدرسی متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تغذیه مادر در دوران بارداری گفت: تغذیه مادر در این دوران از راه جفت به جنین منتقل می شود.


مدرسی با بیان اینکه سه ماهه اول دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، عنوان کرد: نوع تغذیه و مصرف مواد غذایی مفید و حتی مضر مادر به طور مستقیم بر رشد جنین تاثیر بسزایی دارد.


وی با بیان اینکه مصرف برخی گیاهان در دوران بارداری مفید است، افزود: مصرف گیاهان دارویی باعث رشد هوشی، ذهنی، جسمی و تقویت حافظه جنین و نرمی محیط رحم و حملی آسوده را برای مادر فراهم می کند.


این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اهمیت مصرف چهار مغز در ابن دوران تاکید کرد: زنان باردار از مصرف گیاهانی مانند گل ختمی، کاکوتی، جعفری، بابونه، آویشن شیرازی و گل گاوزبان به دلیل اینکه موجب سقط جنین می شود خودداری کنند.


مدرسی با بیان اینکه استفاده از دمنوش باب ختمی قبل از زایمان موجب آسان شدن وضع حمل می شود، نصریح کرد: مصرف مواد غذایی مانند قهوه، نوشابه، چای و شکلات به دلیل اینکه حاوی کافئین هستند در دوران بارداری باعث سقط جنین می شود.


وی به تاثیر زعفران بر کاهش چربی و کلسترول خون اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه زعفران خواصی مانند تقویت کننده حافظه، آرام بخش و جلوگیری از بروز بیماریهای قلبی و عروقی را دارد اما مصرف این ماده غذایی برای زنان باردار خطرناک و گاهی نیز باعث سقط جنین می شود.


این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه مصرف پروتئین در دوران بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: پروتئین از مهمترین مواد غذایی سالم است و مصرف گوشت و تخم مرغ به دلیل منبع خوب پروتئین، برای تشکیل و رشد بدن جنین مفید است.


وی درباره مصرف تخم مرغ اظهار داشت: مادران باردار حتما هنگام تهیه تخم مرغ به شکستگی یا ترک خوردگی آن دقت کنند و برای جلوگیری از ورود آلودگی به این ماده غذایی آن را به طور سالم تهیه و از مصرف تخم مرغ به صورت نیمه پخته یا عسلی خود داری کنند.


به گفته مدرسی؛ زنان باردار از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستند به همین دلیل بیشتر دچار بیماری های ناشی از مصرف برخی مواد غذایی می شوند که اگر این مواد مضر یا آلوده باشند، امکان دارد سقط جنین یا زایمان زودرس را به همراه داشته باشد.


وی مصرف جیوه را برای جنین خطرناک دانست و تصریح کرد: مصرف مواد غذایی که حاوی جیوه هستند در دوران بارداری باعث ایجاد اختلال در رشد مغز جنین می شود و بهتر است در این دوران مادران با مراجعه به متخصص تغذیه از مواد غذایی که جیوه آگاهی داشته و تا از مصرف آن خود داری کنند.





۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن