تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798350470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قبل از مراسم تحلیف ترامپ،‌ بشار اسد حلب را فتح می‌کند؟/بازیگران اصلی در حلب ویران‌شده چه‌گروه‌هایی هستند؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: قبل از مراسم تحلیف ترامپ،‌ بشار اسد حلب را فتح می‌کند؟/بازیگران اصلی در حلب ویران‌شده چه‌گروه‌هایی هستند؟
در شمال سوریه بازیگران اصلی نیروهای کرد، دولت مرکزی سوریه و ترکیه هستند. سقوط حلب می‌تواند به افزایش تنش میان دولت سوریه و آنکارا بیانجامد. جنگ سوریه قطعا با سقوط حلب پایان نخواهد یافت بلکه تنها وارد فاز تازه‌ای خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- پیش‌روی نیروهای ارتش سوریه در شرق حلب از اواخر هفته گذشته این گمانه‌زنی را تقویت کرده است که احتمال سقوط بخش‌های شمالی آن منطقه و بازپس‌گیری کنترل آن از دست معارضان سوری وجود داشته باشد. در این میان هنوز زمان دقیق روی‌دادن این واقعه معلوم نیست؛ چند هفته یا چند ماه. اهمیت این موضوع آن است که آیا تا پیش از مراسم تحلیف رییس‌جمهوری جدید در امریکا روی خواهد داد؟ اما سوال مهم‌تر از آن است که سقوط حلب چه معنایی برای آینده جنگ در سوریه خواهد داشت. 


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نشریه «نشنال اینترست» در این‌باره اشاره می‌کند که در شمال سوریه بازیگران اصلی نیروهای کرد، دولت مرکزی سوریه و ترکیه هستند. سقوط حلب می‌تواند به افزایش تنش میان دولت سوریه و آنکارا بیانجامد. 



قبل از مراسم تحلیف ترامپ،‌ بشار اسد حلب را فتح می‌کند؟/بازیگران اصلی در حلب ویران‌شده چه‌گروه‌هایی هستند؟



جنگ سوریه قطعا با سقوط حلب پایان نخواهد یافت بلکه تنها وارد فاز تازه‌ای خواهد شد. دولت سوریه باید برای نگهداشتن دستاوردهای خود تلاش کند. دولت سوریه کمبود نیروهای آموزش‌دیده را احساس می‌کند و در نتیجه وابسته به نیروهای شبه‌نظامی است. در نتیجه برای دولت سوریه اهمیت دارد که دستاوردهای خود را با تلفات کم نیروی انسانی حفظ کند. نکته دیگر آن که توازن قوای کنونی در شمال سوریه به طور گسترده‌ای وابسته به تفاهم میان ترکیه و روسیه است‌.


دولت سوریه رضایت داده که نیروهای ترکیه را در خاکش بپذیرد منتهی به شرط عدم مداخله ترکیه در حلب. اما آیا این توافق پابرجا باقی خواهد ماند؟ این توازن قوا به خطر افتاده است به خصوص آن‌که ترکیه هواپیماهای سوریه را متهم به هدف قراردادن نیروهایش کرده است؛ حمله‌ای که به کشته‌شدن پنج نیروی نظامی ارتش سوریه و زخمی‌شدن بسیاری دیگر انجامیده است. در نتیجه باید انتظار داشت که فتح حلب توسط نیروهای حامی اسد به افزایش تنش میان سوریه و ترکیه بیانجامد. از سوی دیگر این موضوع سبب می‌شود تا دولت سوریه همگرایی بیشتری با نیروهای واحد دفاع خلق مردمی نیروهای کرد داشته باشند. از سوی دیگر نگرانی سوریه از حضور ترکیه می تواند باعث ایجاد همسویی بیش تر دمشق با بغداد شود چرا که عراقی ها نیز نگرانی های مشابهی درباره حضور ترکیه در موصل دارند.


نشنال اینترست در پایان اشاره می‌کند که فتح کامل حلب توسط نیروهای وابسته به اسد می‌تواند به معنای پایان دادن به تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای شرکت اسد و نمایندگان آن در مذاکرات صلح باشد اما قطعا به معنای پایان دادن به جنگ نخواهد بود بلکه فاز تازه‌ای از جنگ ادامه می‌یابد که در آن دولت سوریه با جسارت بیشتری پیروزی‌های خود را به رخ دولت ترکیه خواهد کشید و با کردها روابط نزدیک‌تری خواهد داشت که همگی این‌ها تهدیدی علیه ترکیه محسوب می‌شوند. 




۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن