تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815568999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشدید درگیری‌ها در حلب تا پیش از مراسم تحلیف «ترامپ»


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تشدید درگیری‌ها در حلب تا پیش از مراسم تحلیف «ترامپ»
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه مدعی است که تا پیش از روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید آمریکا در ژانویه ۲۰۱۷، شرق حلب شاهد دور جدیدی از خشونت ها خواهد بود.
«استفان دی ‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در ادعایی عجیب و مغرضانه احتمال داد که تا پیش از مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا در ۲۰ ژانویه، شرق «حلب» شاهد وقوع دور تازه ای از درگیری های خشونت بار از سوی نیروهای دولتی دمشق خواهد بود.

دی‌ میستورا که در جمع گروهی از نمایندگان سوسیال دموکرات آلمان حضور داشت، دلیلی قانع کننده برای این پیش بینی خود ارائه نداد حال آنکه این ادعای وی می تواند از هم صدایی با برخی از مقامات اروپایی ریشه بگیرد که وعده های انتخاباتی ترامپ مبنی بر تحکیم روابط با روسیه (از متحدین اصلی دمشق) را نگران کننده و موجب دلگرمی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه، عنوان می کنند.

از سوی دیگر، دی‌میستورا این روزها از بابت مخالفت دمشق با طرح پیشنهادی وی مبنی بر ایجاد حکومت خودمختار در شرق حلب دلخور است.

گفتنی است که «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه در مخالفت با این پیشنهاد گفته بود: طرح دی‌ میستورا برای خودمختاری «تروریست‌ها» در شرق حلب را نمی پذیریم.

دی‌ میستورا در ادامه جبهه گیری خود علیه نیروهای ارتش سوریه، تشدید درگیری ها در شرق حلب را برای ۲۷۵ هزار شهروند ساکن در این منطقه خطرناک توصیف کرده و نتایج مخرب آن را با محاصره ۸۷ روزه شهر «ووکووار» کرواسی به دست نیروهای صرب در سال ۱۹۹۱ میلادی مقایسه کرد.

وی در توجیه ادعای عجیب خود گفت: از بابت آنچه که ممکن است تا پیش از ژانویه ۲۰۱۷ در شرق حلب اتفاق بیفتد، بسیار نگران هستم.

با  این حال وی علیرغم وجود اطلاعات اندک در باره سیاست خاورمیانه ای ترامپ، اظهار امیدواری کرد چنانچه وی به وعده های خود مبنی بر مبارزه با داعش در همکاری با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، عمل کند؛ شانس پیشرفت تلاش ها در راستای خاتمه جنگ سوریه به قوت خود باقی خواهد ماند.

منبع : مهـــر



تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن