تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817031992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد گردان «یارسول» شمال کشور در آوردگاه دفاع مقدس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهدگردان «یارسول» شمال کشور در آوردگاه دفاع مقدس
خبرگزاری فارس: گردان «یارسول» شمال کشور در آوردگاه دفاع مقدس
گردان یارسول‌الله (ع) لشکر همیشه پیروز و پرافتخار 25 کربلا در طول جنگ تحمیلی در مناطق مختلفی انجام وظیفه کرد و با تمام توان، در میدان جنگ و جهاد حضور مستمر و دائمی داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، چرخ گردون روزگاران، چرخش بر مداری گذاشت تا باز هم متحمل فراق شویم و این بار فراق گفتن از ناگفته‌های روزگارانی نه‌چندان دور اما رویایی زیبا که هر چه فاصله بیش می‌شود، افسوس ما نیز بیشتر خواهد شد که لیاقت حضور در آن روزهای حماسی و به‌یادماندنی که با شور و گداز سلحشوران در آوردگاه هشت سال دفاع مقدس به انجام می‌رسید را نداشته‌ایم.

روزهایی که حتی توفیق همنشینی با آن مردان بزرگ را نیز نداشته‌ایم، مردانی چون سرلشکر شهید حاج حسین بصیر و یارانش.

گردان یارسول‌الله (ص) لشکر ویژه 25 کربلا میعادی است برای آنان که بودند و برای‌مان از بهشت گفتند، گردان یارسول بی‌شک یکی از گردان‌های کلیدی و سرنوشت‌ساز در عملیات‌های متفاوت هشت سال دفاع مقدس قلمداد می‌شد که با تکیه بر اعتقاد و ایمان رزمندگان خود، رشادت‌ها و دلاورمردی‌های بسیاری را در صحنه نبرد حق علیه باطل از خود برجای گذاشت.

  گردان یارسول‌الله (ع) لشکر همیشه پیروز و پرافتخار 25 کربلا در طول جنگ تحمیلی در مناطق مختلفی انجام وظیفه کرد و با تمام توان، در میدان جنگ و جهاد حضور مستمر و دائمی داشت.

در این میان سرلشکر شهید حاج حسین بصیر یکی از عوامل تأثیرگذار و خداجوی در گردان یارسول محسوب می‌شد که در کنار دیگر فرماندهان شهید به خدمت مشغول بود و به دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

از فرماندهان شهید گردان یارسول می‌توان به شهید قاسم آقابرارنژاد، جانشین گردان در منطقه چیلات ـ دهلران اشاره کرد که در سال 1362 سه سال پس از آغاز جنگ به فیض شهادت نائل آمد.

از جمله دیگر فرماندهان مطرح گردان، برادر کوچک‌تر شهید حاج حسین بصیر، شهید علی‌اصغر بصیر است که در طول جنگ تحمیلی فرمانده گردان بود و در منطقه عملیاتی مهران و در عملیات کربلای 1 حضور داشت، تدابیر ویژه و تجربیات ارزنده و گران بهایی که از جانب برادر بزرگوارش حاج حسین بصیر در طول تمام آن سال‌ها به‌دست آورده بود، حقّا که راهگشای رزمندگان اسلام در حین عملیات کربلای 1 و البته سایر عملیات‌ها بود.

از دیگر چهره‌های شاخص گردان یارسول می‌توان از شهید گرانقدر علی اثنی‌عشری همچنین سردار شهید محمد تیموریان و سردار شهید محمدحسین باقرزاده یاد کرد اما در طول هشت سال دفاع مقدس، حاج حسین بصیر به‌عنوان فرمانده‌ای با اخلاق و وظیفه‌شناس در عملیات‌های مختلفی حضور به‌عمل رساند و دوشادوش بچه‌های گردان یارسول در مناطق صعب و پرمخاطره‌ای گام نهاد.

شرکت در عملیات طریق‌القدس، حضور در فتح بستان، عملیات رمضان، عملیات محرم، عملیات خیبر، عملیات بدر و عملیات والفجر 4، 6، 7، 8 و نیز حضور در عملیات‌های کربلای 1، 2، 3، 5، 8 و 9 از جمله میعادگاه‌های شهید حاج حسین بصیر و یارانش در عرصه دفاع از مرزهای کشور در گردان یارسول است که حماسه‌ها و خاطرات فراوانی از رشادت‌های این عزیزان هنوز در یادها و خاطره‌ها باقی مانده است.

گردان یارسول نقش عمده و فعالی در راه‌گشایی مناطق عملیاتی داشته است و شهدای زیادی در طول جنگ تحمیلی از این گردان تقدیم اسلام و میهن شده است، باشد این آرزو و دعا برای تمامی دلاورمردان راه حق که سعادت ابدی نثار حال‌شان و پرواز به سوی بی‌کران‌ها نصیب‌شان، یادشان گرامی. انتهای پیام/3141/ر40/

95/04/28 :: 17:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن