تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817092703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوبت ایتالیا رسید؛ دولت رنتسی سقوط می‌کند؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: نوبت ایتالیا رسید؛ دولت رنتسی سقوط می‌کند؟ ایلنا: همه‌پرسی امروز یکشنبه در ایتالیا که درباره ترمیم قانون اساسی این کشور است، موقعیت نخست وزیر ایتالیا را که شخصا خواهان برگزاری این رفراندوم شده بود، به خطر می‌اندازد.
نوبت ایتالیا رسید؛ دولت رنتسی سقوط می‌کند؟

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، هنگامی که در سال ۲۰۱۴ «ماتئو رنتسی» نخست‌وزیر ایتالیا برگزاری رفراندوم را پیشنهاد کرد، در خارج از ایتالیا توجه چندانی به این موضوع نشد. در ایتالیا غالبا شیوه اداره دولت تغییر می‌کند و نخست وزیران می‌آیند و می‌روند. ولی حالا در آستانه همه‌پرسی، رنتسی با تحولات سال ۲۰۱۶ رو‌به‌روست. اکنون روشن شده که برگزاری این همه‌پرسی برای رهبری که بر مسند قدرت نشسته، در زمان بدی صورت می‌گیرد. امسال، سالی است که پوپولیسم مد روز است. این در حالی است که نخست‌وزیر ایتالیا یک میانه‌‍‌رو است. «پائولو جنتیلونی» وزیر خارجه ایتالیا می‌گوید: «این که گفته شود نه، من نگران نیستم، آسان است ولی در واقع من فکر می‌کنم که هر کشور غربی باید در باره این خطر که مردمی که از روند جهانی‌سازی رنج می‌برند ممکن است علیه احزاب سنتی واکنش نشان دهند، بسیار جدی فکر کند.»
_92803263_820d88b9-e603-42cb-8cff-98117fb3d469
بپه گریلو در کنار شهردار رم برای شکست همه‌پرسی تلاش می‌کند در ایتالیا جنبش پنج ستاره، که مخالف دولت است معتقد است به ایجاد موج بین‌المللی کنونی پوپولیسم کمک کرده. این حزب در سال ۲۰۰۹ توسط «بپه گریلو» یک کمدین ایتالیایی، که مدل مخصوص مو و عقاید جنجالی‌اش شبیه «دونالد ترامپ» است، تأسیس شد. این جنبش که برای شفافیت و عدم پنهان‌کاری و نیز مخالفت با یورو مبارزه می‌کند. امسال در انتخابات شهرداری رم و تورین پیروز شد. جنبش «پنج‌ستاره» همچنین نقش اصلی را در دادن رأی منفی به اصلاحات پیشنهادی بازی می‌کند. در روزهای پایانی تبلیغاتی، این جنبش در رم یک راهپیمایی ترتیب داد. بسیاری از شرکت کنندگان در راهپیمایی تی‌شرت‌هایی پوشیده بودند که روی آن شعار «من می‌گویم نه» نوشته شده بود. شخص بپه گریلو، در حالی که بادکنکی به شکل یک قلب بزرگ در دست داشت در خیابان راه می‌رفت و از تماشای انبوه طرفدارانش لذت می‌برد. وانیا، یک دانشجوی رشته زبان گفت: «پنج ستاره راه بهتری برای اجرای سیاست دارد. آنها بدون مأمور محافظ اینجا هستند. ما چنین چیزی را در مورد سایر احزاب نمی‌بینیم.» چند قدم عقب‌تر از شلوغی برنامه‌ریزی شده بپه گریلو، شخص جوانتر و جدی‌تری دیده می‌شود. هنگامی که انتخابات عمومی بعدی برگزار شود ممکن است «لوئیجی دی‌مایو» از جنبش پنج ستاره برای پست نخست‌وزیری نامزد شود. او فقط سی سال دارد. از او می‌پرسم: «بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)، بعد از ترامپ، آیا حالا نوبت پنج ستاره است؟» او تکرار می‌کند: «بعد از برگزیت، بعد از ترامپ؟» و می‌افزاید: «اینجا در ایتالیا ما امیدواریم که جنبش پنج ستاره خواهد بود. من به ایتالیا فکر می‌کنم.»
_92803264_4a4faa9e-542c-4cdb-be5c-5aa9eba747fb
اگر ماتئو رنتسی ببازد....... ایتالیا به زودی خواهد فهمید چه چیزی پیش رو دارد. اگر موافقان ترمیم قانون اساسی پیروز شوند، ماتئو رنتسی با اختیاراتی بیشتر از گذشته حکومت خواهد کرد. ولی اگر مخالفان برنده شوند، و رنتسی تهدید به استعفا را عملی کند، یک دوره بحران سیاسی شروع خواهد شد. در آن صورت «سرجیو ماتارلا» رئیس‌جمهوری ایتالیا نقش اصلی را بازی خواهد کرد. ماتارلا شخصی جدی و قاضی سابق دادگاه قانون اساسی ایتالیاست که به ندرت در سیاست‌های روزمره دخالت می‌کند. در مواقع بروز بحران او اختیار دارد که انتخابات زودرس اعلام کند؛ ولی این بار بسیاری آن را محتمل نمی‌دانند. در حقیقت عده زیادی معتقدند که رئیس جمهور از حزب چپ میانه دموکرات، که حزب رنتسی است، نخست وزیر تازه‌ای انتخاب خواهد کرد. در آن‌صورت این رهبر جدید تا ۱۴ ماه دیگر که از دوره دولت کنونی باقی مانده، کشور را اداره خواهد کرد.
82125980-70820884
آیا پی‌یر کارلو پادوآن نخست‌وزیر بعدی ایتالیا خواهد بود؟ کاندیدایی که بیش از بقیه شانس انتخاب شدن دارد، «پی‌یر کارلو پادوآن،» وزیر دارایی ۶۶ ساله ایتالیاست. او شخص ملایم و کسالت‌آوری است که به آسانی می‌توان او را یک «تکنوکرات» خواند. اولین وظیفه دولت جدید، مطمئن کردن دوباره بازارها و بقیه اعضای حوزه یورو، در این مورد است که ایتالیا در دست شخص قابلی است. بزرگ‌ترین نگرانی، وضعیت بانک‌های ایتالیاست- چندین بانک ایتالیایی هم اکنون با معضل وام‌های غیرقابل وصول، مواجهند. در دراز مدت، ایتالیا باید خود را برای انتخابات آینده که تاریخ برگزاری آن فوریه سال ۲۰۱۸ است، آماده کند. یک مبارزه طولانی ممکن است به احزاب میانه‌رو این شانس را بدهد که دوباره یک گروه تشکیل دهند. همچنین فرصتی خواهد بود برای آزمایش وعده‌های بسیاری که جنبش پنج ستاره داده. با توجه به اتفاقات غیر منتظره سال ۲۰۱۶، از حالا پیش‌بینی نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۸ عاقلانه به نظر نمی‌رسد. برنامه ماتئو رنتسی چیست: کاهش قدرت مجلس سنای پارلمان ایتالیا که در حال حاضر قدرتش با مجلس نمایندگان برابر است کاهش تعداد سناتورها از ۳۱۵ نفر به ۱۰۰ نفر و حذف اختیار مجلس سنا برای پیشنهاد رأی عدم اعتماد به دولت پایان دادن به انتخاب کردن سناتورها و جانشین کردن آنها با ۲۱ شهردار منطقه ای، ۷۴ رئیس شوراهای منطقه‌ای و پنج عضوی که رئیس جمهوری انتخاب می‌کند طرفدارهای اصلاحات می‌گویند با اجرای این برنامه هزینه‌های دولت هر سال ۵۰۰ میلیون یورو کاهش خواهد یافت و بعد از دهه‌ها رفت و برگشت مکرر لوایح بین دو مجلس سنا و نمایندگان، تصویب قوانین سریع تر صورت خواهد گرفت.

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ ۰۶:۲۳:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن