تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819913711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاتین ها در جلوگیری از بیماری های قلبی بی اثرند


واضح آرشیو وب فارسی:ایران خبر:
استاتین ها در جلوگیری از بیماری های قلبی بی اثرند

یک گروه بین المللی از پزشکان به این نتیجه رسیدند که مصرف داروهای استاتین، به طور بالقوه ای خطرناک بوده و در جلوگیری از بیماری های قلبی بی اثر هستند.
به گزارش ایران خبر ، یک گروه بین المللی از پزشکان به این نتیجه رسیدند که مصرف داروهای استاتین، به طور بالقوه ای خطرناک بوده و به نوعی اتلاف وقت هستند چراکه در جلوگیری از بیماری قلبی بی اثر هستند.
گروهی از پزشکان، از کشورهای انگلیس، آمریکا، فرانسه و ایرلند، معتقدند: نظریه ای مبنی براینکه داروهای استاتین موجب کاهش کلسترول"بد" LDL می شود و می تواند بیماری قلبی را کاهش دهد، اساسا مردود است و عوارض جانبی آن، بسیار بیشتر از منافع آن است.
این پزشکان گفتند: عوارض جانبی داروهای استاتین به مراتب شایع تر از آن چیزی است که مطالعات نشان می دهد؛ شرکت ها و دانشگاهیان باید اطلاعات خام خود را انتشار دهند تا دیگر محققان، به طور مستقل بتواند نتایج را تجزیه و تحلیل کنند.
متخصصان قلب فکر می کنند قرص استاتین که متلاشی کننده کلسترول است، یک راه ارزان، بی خطر و موثر برای جلوگیری از حملات قلبی و سکته در سنین پیری و جمعیتی که به طور فزاینده رو به چاقی می رود، است.
اما بسیاری دیگر از متخصصان قلب در مورد تجویز داروهای استاتین به بیماران محتاط هستند، مگر در موارد خاص؛ حال محققان جدید، این سوال را مطرح می کنند که آیا این قرص ها به اندازه ای که تصور می شده مؤثر است یا خیر، و آیا ادعای اینکه این قرص ها، کلسترول را از بین می برند، باعث تجویز نابجا برای میلیون ها نفر از مردم شده است یا خیر.
در عوض، این گروه تحقیقاتی می گویند، مردم باید بر رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی تمرکز کنند.
از طرفی پزشکان دیگر نیز می گویند؛ مزایای استاتین ها به خوبی اثبات شده است؛ برخی برآورد کرده اند قرص روزانه استاتین ها، هر سال حداقل از 80 هزار حمله قلبی و سکته در بریتانیا ...
[ مشاهده متن کامل استاتین ها در جلوگیری از بیماری های قلبی بی اثرند در پایگاه خبری ایران خبر ]اخبار پیشنهادی:




استاتین ها در جلوگیری از بیماری های قلبی بی اثرند






شنبه ، ۱۳آذر۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران خبر]
[مشاهده در: www.irankhabar.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن