تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816999805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع اپیدمی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع اپیدمی
استاندار کرمان گفت: به رغم انتقال ویروس توسط مهاجرین افغان اما با اقدامات پیشگیرانه به لحاظ بهداشتی هیچگونه اپیدمی خاصی در کرمان گزارش نشده است .

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع اپیدمی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم حسینی امروز در دیدار با نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، از کرمان به عنوان استانی پهناور یاد کرد که در مسیر ترانزیت افاغنه به ایران است، افزود: علارغم انتقال ویروس توسط مهاجرین افغان اما با اقدامات پیشگیرانه به لحاظ بهداشتی هیچگونه اپیدمی خاصی گزارش نشده است و شرایط به تدریج در حال بهبود است.
وی با اشاره به حرکت های خوبی که در استان کرمان همراه با فرهنگسازی آغاز شده است، یادآورشد: ظرفیت سخت افزاری حوزه درمان باید افزایش یابد هرچند حرکت های سازنده ای در استان آغاز شده اما با با نقطه ایده آل فاصله است که در راستای ارتقا این جایگاه از پیشنهادات سازنده استقبال می شود.
استاندار کرمان با تاکید براینکه بحث فرهنگسازی، آموزش در حال حاضر در سطح مدارس و دانشگاه های استان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: سطح علمی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان روز به روز در حال ارتقاء است.
رزم حسینی با اشاره به اجرای طرح نظام سلامت در سراسر کشور، گفت: این طرح خوبی بود که در کشور اجرا شد و اگر بخواهیم نمونه واقعی پرداخت یارانه را دنبال کنیم، پرداخت یارانه در حوزه سلامت است.
وی افزود: طرح نظام سلامت در کشور دو سال است که در حال اجراست و به طبع آن در استان کرمان با استقبال گسترده مردم روبرو شد و عده ای که بخاطر هزینه های گزاف تحت درمان قرار نمی گرفتند با اجرای این طرح، تحت درمان قرار گرفتند.
استاندار کرمان با تاکید براینکه شبکه درمانی باید به سمت فرهنگسازی گام بردارد، یادآورشد: در فازهای تکمیلی این طرح باید مسائلی همچون آموزش مدنظر قرار گیرد و بحث پیشگیری یکی از سیاست هایی است که در استان کرمان به طور جد دنبال خواهد شد و نمونه آن بحران آنفلونزای سال گذشته بود که به خوبی مدیریت شد.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: شهرستان هایی که از لحاظ اقتصادی کم بهره هستند، بسته های غذایی استاندارد برای تقویت نوزادان دریافت می کنند و نمونه بارز آن توزیع 4 هزار بسته غذایی در شهرستان قلعه گنج بود که تاثیرات به سزایی همراه داشت.
نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در این دیدار با تاکید براینکه استان کرمان پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته و اقدامات قابل ارائه ای در حوزه نظام سلامت انجام داده است که موجب مسرت است، گفت: اقداماتی که در استان کرمان در حوزه بهداشت انجام پذیرفته است در سطح بین المللی است و قابل قیاس با اقدامات انجام گرفته با دیگر کشورهای منطقه و غربی نیست.
ثمین صدیق با اشاره به بحث مهاجرین افغانستانی و پاکستانی به ایران به دلایل مختلفی همچون مسائل امنیتی و اقتصادی و ایجاد چالش های بهداشتی برای کشورهای مبدا، افزود: تعداد پناهندگان ایران بیش از 3 میلیون نفر گزارش شده است که عمدتا مهاجرین افغان و عراقی هستند و این درحالیست که طبق گزارش کمیساری سازمان ملل تنها 900 نفر از آنها دارای مجوز قانونی هستند.
وی با تاکید براینکه سازمان های بین المللی امکانات محدودی در اختیار دارند و بیشتر تمرکز آنها بر آموزش است، یادآورشد: بار عمده مهاجرین بر عهده دولت ها است و جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که میزبان خوبی برای این افراد می باشد.
نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با اشاره به اینکه اغلب مهاجرین از ایران برای ترانزیت به کشورهایی همچون ترکیه استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: سازمان های بین المللی برای امور پناهندگان هزینه ها 80 میلیون دلاری پرداخت می کند اما این کار بدون حمایت دولتها کفایت نمی کند.
صدیق با تبیین قوانین و مقررات سازمان جهانی بهداشت در برابر مهاجرین، گفت: یکی از قوانین و مقررات نظام سلامت مبادی ورودی کشورهاست که مهاجر در بدو ورود به کشور اسکرین شده و پس از شناسایی بیماری به رفع آن مشکل اقدام می شود.
وی از آغاز ارزیابی نظام سلامت مبادی ورودی جمهوری اسلامی ایران طی یکماه آینده، افزود: طرح تحول نظام سلامت در ایران نیز یکی از طرح های خوبی بود که علارغم وجود چالش ها، دستاوردهای خوبی را به همراه داشته است و توانست بیش از 9 میلیون ایرانی را تحت پوشش بیمه ای قرار دهد.
نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران یادآورشد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار تهیه نقشه ای برای طرح نظام سلامت شده است که در این راستا دانشگاه علوم پزشکی کرمان که از لحاظ اجرایی پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است، می تواند در تهیه این نقشه نقش به سزایی داشته باشد.


۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن