تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817519716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرواز دلار در چهارراه استانبول/ مسعود دانشمند پاسخ می دهد: چرا دلار به 3900 تومان رسید؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پرواز دلار در چهارراه استانبول/ مسعود دانشمند پاسخ می دهد: چرا دلار به 3900 تومان رسید؟
یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است که قیمت افزایشی دلار ادامه دار نخواهد بود و عواملی که باعث افزایش قیمت شده بودند تا حدودی از بین رفته‌اند، به همین علت کم کم شاهد پایین آمدن قیمت دلار از سوی دولت خواهیم بود.
به گزارش نامه نیوز، صبح امروز دلار در ادامه روند افزایش قیمت خود به 3900 تومان رسید و رکورد جدیدی در نرخ دلار در بازار ثبت شد.

مسعود دانشمند، رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات، در گفت‌وگو با نامه نیوز با اشاره به روند صعودی قیمت دلار، گفت: پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در حدود یک ماه گذشته دلار از 3هزار 600 تومان تا 3 هزار و 900 در نوسان بوده است و با انتخاب ترامپ روال منطقی که بر بازار ارز وجود داشت از بین رفت.  
 
وی با بیان این که نمی‌دانیم تکلیف ما با ترامپ چگونه است، تصریح کرد: وضعیت برجام، تعهدات دولت اوباما در قبال ایران و وضعیت نفت مسائلی هستند که بر بازار ارز موثر هستند و تا زمانی که ترامپ سیاست خود را مشخص نکند، این موضوع در ابهام قرار خواهد گرفت.
 
دانشمند با بیان اینکه آینده قیمت نفت در هاله ای از ابهام قرار دارد، افزود: برخی از کارشناسان معتقدند که قیمت نفت افزایش پیدا خواهد کرد و برخی دیگر معتقدند قیمت نفت مجددا کاهش می یابد. حتی اجلاسی که در وین برای قیمت نفت برگزار شده است نیز قیمت نهایی نفت و وضعیت بازار را مشخص نخواهد کرد.
 
وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت ارز، مسافرت زائران اربعین بود که طبیعتا بر قیمت فشار آورد. البته با توجه به اینکه دولت بزرگترین عرضه کننده ارز است و تاکنون تکلیفش در بازار ارز مشخص نیست، از عرضه ارز خودداری کرده است.
 
دانشمند با بیان اینکه معمولا در شش ماهه دوم سال تقاضا برای ارز بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از برجام و تقاضا برای خرید مواد اولیه برای کارخانه‌جات باعث شده تا تقاضا برای گرفتن ارز بیشتر شود. دولت نیز برای مدیریت، از ارائه ارز خودداری می‌کند. این عوامل همگی سبب شده تا قیمت دلار روندی صعودی داشته باشد.
 
این کارشناس با اشاره به اینکه حتی در زمان احمدی‌نژاد دلار با قیمت 3هزار و 900 تومان را تجربه نکرده بودیم، گفت: بیشترین قیمت ارز در دوره احمد‌ی‌نژاد 3هزار و 800 تومان بوده است. اکنون 100 تومان از دوره قبل بیشتر شده و پیش‌بینی می‌شود اگر این روند ادامه پیدا کند دلار 4هزار تومانی را شاهد باشیم؛ اما طبیعتا این قیمت ثابت نخواهد ماند و دولت آن را حتما کاهش خواهد داد.  
 
مسعود دانشمند با بیان اینکه روند صعودی قیمت دلار ادامه دار نخواهد بود، افزود: عواملی که در این موضوع دخیل بودند مانند سفرهای اربعین از بین رفته است . شفاف سازی سیاست دولت ترامپ، ارائه ارز از سوی دولت و نتیجه اجلاس اوپک قطعا بر بازار ارز موثر خواهند بود.






۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن