تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814659678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سد کوچری گلپایگان تنها سد کشور که سه استان از آن بهره برداری می کنند.


واضح آرشیو وب فارسی:بسیج نیوز: علی بصیرپور سد کوچری گلپایگان را تنها سد کشور خواند که سه استان اصفهان، مرکزی و قم از آن بهره برداری می کنند.
به گزارش خبرنگار بسیج از گلپایگان به نقل از ایرنا ،علی بصیرپور اظهارکرد: آب تمامی سدهای استان اصفهان به کمترین میزان خود رسیده است و تنها بارش های آذرماه و زمستان می تواند به این شرایط پایان دهد .
وی تصریح کرد: هم اکنون 146 میلیون متر مکعب آب در پشت سد زاینده رود به عنوان اصلی ترین سد استان اصفهان وجود دارد و کاهش چشمگیر حجم آب برای سایر سدهای استان نیز صدق می کند .
سد زاینده رود به عنوان یکی از اصلی ترین سدهای مرکز کشورمان در سال 1349 بهره برداری شد، این سد قوسی شکل در 110 کیلومتری غرب اصفهان بر روی رودخانه زاینده رود احداث شده است، سد قوسی زاینده رود، سد تنظیمی، نیروگاه، ایستگاه، پمپاژ اصلی، ایستگاه پمپاژ تکمیلی و حوضه آبریز از جمله تاسیسات این مجموعه به شمار می رود .
گنجایش پشت این سد حدود یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب ارزیابی می شود .
تحلیل نقشه های مربوط به منابع تامین آب رودخانه زاینده رود نشان می دهد که چشمه دیمه، چشمه نمک، آب زری، آب چم دره، آب خوربر، آب نالشگران، آب دره قاضی، آب تنگه گزی، آب دولت آباد و رودخانه پلاسجان به عنوان حوزه آبریز این رودخانه محسوب می شوند .
انتقال از حوزه کارون و دز با دبی متوسط انتقالی 23 متر مکعب در ثانیه دیگر منبع این رودخانه است .
تونل چشمه لنگان و تونل دوم کوهرنگ بخشی از آب زاینده رود را تامین می کند، تونل دوم کوهرنگ در 5 کیلومتری جنوب شرقی تونل اول واقع و در سال 1364 ـ 1365 به بهره برداری رسیده است، طول این تونل 2.8 کیلومتر و قطر آن 4.2 متر است و سالانه ضمن انتقال سر ریز سد اول کوهرنگ و آب های موجود حد فاصل سد اول و ...
[ مشاهده متن کامل سد کوچری گلپایگان تنها سد کشور که سه استان از آن بهره برداری می کنند. در خبرگزاری بسیج ]اخبار پیشنهادی:





جمعه ، ۵آذر۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بسیج نیوز]
[مشاهده در: www.basijnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن