تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817567401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعطای گرنت 18 میلیاردی به فناوران حوزه سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: اعطای گرنت 18 میلیاردی به فناوران حوزه سلامت
رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازار سلامت کشور را بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر از 2700 شرکت دانش بنیان ایجاد شده در کشور 670 شرکت مربوط به حوزه سلامت می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر حسین وطن پور در بیست و سومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی مهندسی زیست پزشکی، با اشاره به تغییر و تحولات ایجاد شده در رشته‌های علوم پزشکی، افزود: پس از انقلاب به دلیل کمبود پزشک متخصص و عدم توانایی کشور برای پوشش همه استان‌ها، اقدام به جداسازی رشته های علوم پزشکی از رشته‌های وابسته به وزارت علوم کرد و متعاقب آن عزم جدی برای تربیت محققان و اعضای هیات‌ علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفت.


وی اظهار کرد: این اقدام موجب شد که در حال حاضر 18 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و 8 هزار فارغ التحصیل در دوره‌های PhD در کشور مشغول به فعالیت باشند ضمن آنکه پزشکان به جای رفتن به مطب درگیر فعالیت‌های پژوهشی شده‌اند.


وطن پور، ادامه داد: علاوه بر آن ایران پنجمین کشور تامین کننده نیروی انسانی برای آمریکا است و از لحاظ پژوهشی نیز در منطقه رتبه اول را در اختیار دارد و کشورهایی چون مصر، ترکیه و رژیم اشغالگر قدس را پشت سر گذاشته است.


به گزارش ایسنا، وی با اشاره به گزارش نیچر در خصوص سرقت علمی ٥٨ مقاله دانشمندان ایرانی خاطر نشان کرد: برای این منظور سامانه‌ای برای جلوگیری از این تقلبات راه اندازی شده است.


رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، با بیان اینکه ایران در حوزه‌هایی چون تبدیل دانش به فناوری و ثروت و کارآفرینی عقب مانده است، ادامه داد: در این زمینه نظریات متخلفی وجود دارد؛ برخی معتقدند به دلیل محدود بودن زمینه‌های اشتغال نباید نظام آموزشی کشور توسعه یابد و برخی دیگر معتقدند توسعه نظام آموزشی در گرو زمینه‌های اشتغال در کشور نیست ولی ما در وزارت بهداشت حوزه‌های آموزش، پژوهش و اشتغال زایی دنبال می‌شود.


وطن پور، با تاکید بر اینکه بازار دارو و سلامت ایران بسیار فعال است، گفت: تاکنون داروهای مورد نیاز از کشور چین وارد می‌شد که کیفیت خوبی نداشتند ولی در حال حاضر پروژه‌های خوبی چون سیکروترون . هلیم مایع در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم در حال اجرا است و ما آمادگی حمایت و همکاری با آنها هستیم.


وی بازار سلامت کشور را بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر جز اولین دانشکده‌های مهندسی پزشکی است که در کشور تاسیس شد و تاکنون دستاوردهای نوینی در این حوزه ارائه داده است.


وطن پور به اقدامات وزارت بهداشت برای توسعه فناوری‌های حوزه سلامت اشاره کرد و یادآور شد: برای توسعه فناوری و تولید محصولات، اقدام به اعطای گرنت کردیم و بر این اساس هر محققی که پروپوزال دارد که تاکنون به محصول تبدیل نشده ولی قابلیت تولید دارد می‌توانند در سامانه‌ای که برای این منظور راه اندازی شده است، ثبت نام کنند و ما بعد از بررسی از آنها حمایت خواهیم کرد.


وی حمایت از این طرح‌ها را در قالب ارائه گرنت دانست و خاطر نشان کرد: در سال قبل 18 میلیارد تومان گرنت به فناوران اعطا شد.


وطن پور با ابراز خرسندی که تاکنون در حوزه سلامت بودجه‌های خوبی تزریق شده است، اظهار کرد: از 2700 شرکت دانش بنیان ایجاد شده در کشور 670 شرکت مربوط به حوزه سلامت است که این عدد 35 درصد شرکت‌های دانش را شامل می‌شود و 57 درصد تسهیلات اعطا شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی مربوط به حوزه سلامت است.








۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن