تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804392994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس روي موج املاك شهرداري


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مجلس روي موج املاك شهرداري
معماي تحقيق و تفحص از شهرداري همچنان ادامه دارد. مجلس مي‌خواهد از پرونده واگذاري املاك شهرداري و ديگر بخش‌هاي مالي شهرداري تحقيق و تفحص كند، اما ورود به اين ماجرا خبرساز شده است و امكانپذير شدن يا نشدن اين موضوع هر روز در خبرها داغ است. با اين اوصاف اينكه در صورت انجام تحقيق و تفحص اعلام نتيجه به بن بست نخورد هم قابل تامل است.
به گزارش نامه نیوز، از ابتداي انتشار برخي تخلفات شهرداري مجلس تمايل زيادي به بررسي آنچه در اين پرونده رخ داده، نشان داده بود. موضوع تخلفات شهرداري هر سه قوه را درگير كرده است. حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدجعفر منتظري دادستان كشور در همين زمينه ماه پيش گفت:«در بررسي‌هاي ما مشخص شد كه حدود ۲۹ نفر كساني هستند كه خارج از شهرداري بوده و با معرفي برخی، آپارتمان‌هایی به آنها واگذار شده كه طبق مقررات قانوني تخلف قطعي است و بايد رسيدگي شود و معامله باطل است.» درحالي كه مجلس دهم آماده بود حضوري فعال در روشن شدن تخلفات در شهرداري نشان دهد؛ اما حدود ده روز قبل محمدمهدي افتخاري نماينده فومن با اشاره به جلسه روز سه شنبه كميسيون عمران و بررسي طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران كه با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران برگزار شد،گفت: «برخي همكاران ما در اين جلسه بر اين نكته اشاره كردند كه با توجه به اينكه پرونده رسيدگي به واگذاري املاك شهرداري تهران در قوه قضائيه در حال بررسي است، براساس آيين‌نامه داخلي مجلس امكان تحقيق و تفحص در مجلس مقدور نيست.» اما به نظر مي‌رسد مجلس از حق تحقيق و تفحص خود نخواهد گذشت. ديروز مسعود پزشكيان در پاسخ به تذكر نماينده تهران درباره تعلل كميسيون عمران براي تحقيق و تفحص از واگذاري املاك نجومي در شهرداري گفت: اين موضوع در حال پيگیري است و هيات رئيسه جلساتي را در اين باره داشته است و به زودي در جريان خواهد افتاد. كواكبيان در جريان بررسي تحقيق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق كالا و ارز در جلسه علني ديروز مجلس طي سخناني با انتقاد از اينكه با گذشت سه هفته از جلسه كميسيون عمران با شهردار تهران هنوز موضوع تحقيق و تفحص آغاز نشده است،خواستار رسيدگي به اين موضوع شد. علي مطهري هم ديروز در مجلس گفت:«نامه‌اي از سوي هيات رئيسه كميسيون عمران به ما رسيده كه در آن اعلام شده اين كميسيون با تحقيق و تفحص از شهرداري تهران مخالفتي نداشته است.» وي افزود: «با توجه به اينكه چند بار اين مطلب در نطق نمايندگان بيان شده، اين تذكر از سوي كميسيون عمران مطرح شد.»
 
واكنش شوراي شهر به تحقيق و تفحص
 
شوراي شهر هم خود را در قبال اين موضوع داراي مسئوليت مي‌داند، چنان‌كه رئيس كميسيون شهرسازي شوراي شهر تهران با اعلام استقبال شورا از به جريان افتادن طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران در مجلس گفت: تحقيق و تفحص بايد به دور از حاشيه‌سازي‌هاي سياسي و در مسير كارشناسي باشد. محمد سالاري با بيان اينكه اساسا انجام تحقيق و تفحص با استفاده از خبرگان، صاحبنظران، كارشناسان و... از جمله رويكردهايي است كه موجب شفاف‌سازي در فرآيند عمليات‌هاي مالي و تصميم‌گيري‌ها در كشور مي‌شود، گفت: نبايد نسبت به تحقيق و تفحص از سازماني مخالفتي صورت گيرد. همچنین رحمت‌ا... حافظي كه در جريان تخلفات شهرداري خبرساز شده بود و اتهاماتي را متوجه شهرداري كرده بود از روند كند تحقيق تفحص گلايه كرد. اين عضو شوراي شهر تهران ديروز گفت: تحقيق و تفحص از شهرداري تهران كه توسط تعدادي از نمايندگان مجلس امضا شد، سه محور داشت. كميسيون عمران به بهانه اينكه موضوع واگذاري املاك در قوه قضائيه در حال پيگيري است، تحقيق و تفحص را متوقف كرد، اما بايد يادآور شويم كه تنها يكي از محورهاي تحقيق و تفحص، واگذاري املاك بوده و لازم است درباره دو سوال ديگر كه مربوط به نحوه قيمت‌گذاري املاك و مشاركت شهرداري در پروژه‌ها بوده است نيز اين موضوع جريان يابد. وي با بيان اينكه همزمان با موضوع واگذاري املاك، پرونده مشابهي در صندوق ذخيره فرهنگيان مطرح شد، اظهار كرد: با وجود آنكه پرونده اين موضوع در قوه قضائيه در حال پيگيري بود، اما نمايندگان مجلس نيز تحقيق و تفحص را متوقف نكردند و جاي سوال است كه چرا تحقيق از شهرداري متوقف شده است. به نظر مي‌رسد پس از فرازونشيب‌هاي فراوان مجلس مي‌خواهد محكم پاي بررسي از پرونده شهرداري بايستد.




منبع: روزنامه آرمان


۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن