تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820614767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم نظارت بر کانال‌های فضای مجازی/ ۹۳ رسانه در گلستان مجوز دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در جلسه کارگروه رسانه و تبلیغات گلستان عنوان شد؛
لزوم نظارت بر کانال‌های فضای مجازی/ ۹۳ رسانه در گلستان مجوز دارند

کارگروه رسانه و تبلیغات گلستان


شناسهٔ خبر: 3832204 - چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
استانها > گلستان

.jwplayer{ display: inline-block; } گرگان– لزوم نظارت بر کانال‌های فعال در فضای مجازی و وجود ۹۳ رسانه خبری دارای مجوز در گلستان، مواردی بود که در جلسه کارگروه رسانه و تبلیغات استان عنوان شد. به گزارش خبرنگار مهر، جلسه کارگروه رسانه و تبلیغات استان گلستان با موضوع بررسی راهکارهای پیشگیری از طرح مسائل و مطالب مضر و همچنین وحدت و اهمیت آن در جامعه، صبح چهارشنبه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از اصحاب رسانه گلستان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها گفت: امروزه با وجود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، سرعت انتقال اطلاعات افزایش یافته، اما هزاران کانال در فضای مجازی ایجاد شده که هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد. علی اصغر طهماسبی افزود: برخی از این کانال‌ها در فضای مجازی آب در آسیاب دشمن می‌ریزند و تهاجم فرهنگی ایجاد کرده‌اند. وی ادامه داد: ما باید فرهنگ سازی کنیم و در زمینه توسعه فرهنگی کار کنیم و فعالیت‌ها باید در این زمینه بیشتر شود. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: رسانه‌ها باید قانونمندی و فرهنگ سازی را سرلوحه کار خود قرار دهند تا بسیاری از اتفاقات منفی در جامعه رخ ندهد. طهماسبی یادآور شد: نباید خبری تهیه شود که برای نظام حاشیه ایجاد کرده و در وحدت ملی خدشه ایجاد کند. وی بیان کرد: استان گلستان نیز دارای اقوام مختلفی است و نباید میان شیعیان و اهل تسنن تفرقه به وجود آورد. رسانه‌ها وارد حریم شخصی افراد نشوند مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان نیز با بیان اینکه عرصه خبر عرصه خطیری است، اظهار کرد: باید اهمیت عرصه خبر را به خوبی درک کنیم و تلاشگران این عرصه باید رسالت خود را حفظ کنند. سیدعلی میرباقری افزود: اصحاب رسانه باید صحت اخبار را مد نظر قرار دهند، البته هر خبر درستی نیز قابل بیان نیست. وی ادامه داد: رسانه‌ها نباید به زندگی خصوصی افراد بپردازند و به حریم شخصی آنها وارد شوند، زیرا حیثیت افراد بسیار مهم است. میرباقری تصریح کرد: همچنین برخی از مسائل که موجب ایجاد هنجار می‌شود را نباید بیان کرد تا از اختلاف میان مردم جلوگیری شود. وی یادآور شد: رسانه‌ها باید به نقد بپردازند، اما نقدی که حاوی توهین نباشد و بتواند موجب کمک شود.

مدیران با رسانه‌های غیر مجاز مصاحبه نکنند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز با اشاره به لزوم تامین معیشت رسانه‌ها گفت: یکی از درآمدهای مستمر رسانه‌ها، آگهی بوده و لازم است تا دستگاه‌های اجرایی بر اساس قانون مطبوعات، آگهی بدهند و هر گونه ارائه خدمات نیز با هماهنگی ارشاد باشد. حجت الاسلام علی اصغر فضیلت افزود: تمکین نکردن از قانون، بی حرمتی به نظام خواهد بود و برای مقابله با هنجارشکنی باید به قانون احترام گذاشت. وی ادامه داد: برای توانمند سازی رسانه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه مطبوعات برگزار کردیم و کارگروه‌های مختلفی تشکیل دادیم. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از فعالیت ۹۳ رسانه دارای مجوز در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۶ مورد نشریات مکتوب و ۲۷ مورد پایگاه‌های خبری هستند که ۳۲ نشریه و تمامی پایگاه‌های خبری در دولت تدبیر و امید مجوز دریافت کردند. فضیلت یادآور شد: البته متقاضیان دیگری نیز برای دریافت مجوز اقدام کرده بودند که به دلیل رفتارهاری هنجار شکن در فعالیت‌های رسانه‌ای، تمام تلاش خود را برای نگرفتن مجوز آنها انجام دادیم، زیرا آنها قانون را نادیده گرفته بودند. وی بیان کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی و کسانی که جایگاه حقوقی دارند، می‌خواهم که با رسانه‌هایی که مجوز ندارند، مصاحبه انجام ندهند. از تاخیر نیم ساعته تا بی سلیقگی اداره کل ارشاد در برگزاری جلسه جلسه کارگروه رسانه و تبلیغات گلستان که قرار بود راس ساعت ۹:۳۰ چهارشنبه آغاز شود با نیم ساعت تاخیر آغاز شد و البته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز ۴۵ دقیقه پس از آغاز جلسه در محل برگزاری آن حضور یافت. معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به عنوان مجری جلسه بر مشارکت اصحاب رسانه در این کارگروه تاکید داشت، اما زمانی که اصحاب رسانه به بیان مشکلات موجود در حوزه کاری خود می‌پرداختند، معاون فرهنگی ارشاد تاکید می‌کرد که موضوع جلسه چیز دیگری است. از دیگر نکات جلسه کارگروه رسانه و تبلیغات گلستان باید به زمان برگزاری آن اشاره کرد که در یک صبح پر ترافیک کاری برای اصحاب رسانه که باید جلسات هم‌زمان دیگری را پوشش می‌دادند برگزار شد. ترافیک برنامه‌های خبری صبح چهارشنبه در گلستان موجب شد تا اصحاب رسانه به دلیل حضور در جلسات دیگر، نتوانند در جلسه کارگروه رسانه و تبلیغات حضور پیدا کنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن