تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796786966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تداوم انقلابيگري در تلألو بسيج


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تداوم انقلابيگري در تلألو بسيج
37 سال پيش كه امام راحل در پنجم آذر ماه ۱۳۵۸ فرمان تشكيل بسيج مستضعفين را صادر فرمودند شايد كمتر كسي به اهميت فوق العاده اين فرمان پي برده بود.
نویسنده : سیدعبدالله متولیان 
37 سال پيش كه امام راحل در پنجم آذر ماه ۱۳۵۸ فرمان تشكيل بسيج مستضعفين را صادر فرمودند شايد كمتر كسي به اهميت فوق العاده اين فرمان پي برده بود. با شروع جنگ تحميلي تصور عمومي و حتي خواص بر استفاده از نيروي عظيم بسيج در دفاع مقدس بود اما با پايان جنگ تحميلي و دفاع مقدس و با حكم حضرت امام خميني (ره) مبني بر تشكيل بسيج دانشجو و طلبه، اهداف بلند و راهبردي تشكيل بسيج را بيشتر نمايان ساخت. واقعيت اين است كه انقلاب اسلامي ايران، ملهم از اسلام انقلابي و ناب محمدي (ص) از همان آغاز شكل‌گيري، در مقابل نظام مهندسي شده سلطه قرار گرفت و ماهيت و جغرافيا و امنيت نظام استكباري سلطه را به خطر انداخت، به همين دليل با موجي از تهديدات و توطئه‌هاي پيچيده، مداوم، گسترده و سازمان يافته دشمنان با هدف نابودي، تحريف و استحاله نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران روبه‌رو گرديد.

پير و مرشد انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني (ره) با درك عميق و دقيق از صحنه نبرد و توجه به اين واقعيت كه در نظام مهندسي شده سلطه، با شيوه‌ها، ‌ساز و كارها و ابزارهاي موجود (كه بخشي از نظام سلطه است) امكان پيروزي و غلبه بر دشمن مطلقاً وجود نخواهد داشت، ضمن طراحي و ايجاد روش‌ها، مدل‌ها و مهندسي ظرف و مظروف منحصربه‌فرد مبتني بر فرهنگ اسلامي و ملي، آحاد ميليوني مردم را به عنوان قاعده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران براي صيانت از ارزش‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامي در برابر توطئه‌هاي دشمنان و شبيخون دشمن به صحنه فراخوانده و به اين ترتيب شيوه جديدي از نبرد را در تمامي زمينه‌هاي نظامي، انتظامي، امنيتي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي، سياسي و... فراروي جهانيان قرار داده و پيروزي، استقلال و امنيت نظام را تضمين نمودند. واژگاني كه معمار كبير انقلاب اسلامي در معرفي بسيج استخدام كرده‌اند بي‌ترديد براي هيچ نهاد و سازماني در كشور به‌كار نگرفته‌اند:

«بسيج شجره طيبه و درخت تناور و پرثمري است كه شكوفه‌هاي آن بوي بهار وصل و طراوت يقين و حديث عشق مي‌دهد و بسيجي شاخ برگ درختي است كه با ايثار و فداكاري تمام مجاهدان از صدر اسلام تاكنون پيوسته مراقبت شده تا بوي دل انگيز آن بهار صلح و امنيت را براي ميهن اسلامي‌مان به ارمغان بياورد و بسيجي بر بالاي آن حديث عشق را سروده است.»
«بسيج مدرسه عشق و مكتب شاهدان و شهيدان گمنامي است كه پيروانش برگلدسته‌هاي رفيع آن، اذان شهادت و رشادت سرداده‌اند و بسيجي دانش آموخته مكتبي است كه فارغ التحصيلان آن در جنت رضوان سكني گزيده و ثمره رشادت‌هاي خود را در لقاء پروردگار خويش يافته‌اند.»

«بسيج ميقات پابرهنگان و معراج انديشه پاك اسلامي است كه تربيت‌يافتگان آن، نام و نشان در گمنامي و بي نشان گرفته‌اند و بسيجي سرباز گمنام امام زمان(عج) است كه در مكتب عاشورا تربيت يافته و در دفاع مقدس خود مدرس سلسله رهجويان شهادت گشت.»
«بسيج لشكر مخلص خداست كه دفتر تشكل آن را همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضا نموده‌اند و بسيجي آن رزمنده پاكبازي است كه شب‌ها در فراق مولاي خود نجوا مي‌كند و روز در جهادي حضور دارد كه يك روز در برابر هجوم نظام سلطه ايستادگي كرده و اينك در برابر تهاجم فرهنگي‌اش خاكريز‌زده است.»  امام عزيز ما از همان آغاز مي‌دانست كه مبارزه دشمنان با نظام جمهوري اسلامي ايران مبارزه با قالب و ظرف نظام نيست، بلكه آنان ماهيت انقلابي نظام را به عنوان اصلي‌ترين تهديد هدف خواهند گرفت.

در چهار دهه گذشته بسيج در تمامي صحنه‌هاي دفاعي، سازندگي، امنيتي، امداد و نجات، اجتماعي و... حاضر بوده و به‌طور كلي در هر حوزه‌اي كه نظام به حضور مردم نياز داشته با قدرت تمام حضوري مؤثر داشته است اما بي شك بسيج بر اساس مشي انقلابي حضرت امام خميني (ره) ضامن صيانت از «انقلابي بودن»، «انقلابي ماندن» و «انقلابي عمل كردن» بوده و بسيج و بسيجي بر اساس رهنمودها و راهبري فرمانده معظم كل قوا حضرت امام خامنه‌اي خوب مي‌داند كه حفاظت از ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و امام راحل و صيانت از استقلال و امنيت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مستلزم مواظبت و صيانت از بعد انقلابي نظام است.

در سه دهه گذشته و طي سال‌هاي پس از جنگ، بسيج به عنوان تبلور اراده ملي و پاسدار انديشه‌هاي ناب حضرت امام خميني با تمركز بر اجرايي نمودن فرمايشات حضرت امام خامنه‌اي در كنار ساير نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌هاي كشور موجبات توسعه اقتدار و افزايش قدرت دفاعي كشور و ايجاد ثبات و وحدت ملي و انسجام اسلامي را فراهم آورده و همين امر باعث توسعه كمي و كيفي عمق راهبردي نظام در سطح جهان و به‌ويژه غرب آسيا و بر هم خوردن نقشه‌هاي استعماري غرب موسوم به ايجاد «خاورميانه جديد و بزرگ» مبتني بر «نظم نوين جهاني» شده است. در سال‌هاي اخير دشمنان قسم‌خورده نظام و در صدر آنان شيطان اكبر و طاغوت اعظم امريكا كه مقهور اراده انقلابي بسيج مستضعفين شده و قافيه را باخته و نقشه‌هاي استعماري خود را شكست خورده مي‌بينند راهبرد خود نسبت به جمهوري اسلامي ايران را از راهبرد «مقابله، تهديد، تحريم و اعمال فشار در تمامي زمينه‌هاي سياسي، نظامي، اقتصادي، علمي و...» به راهبرد «مذاكره، يارگيري، نفوذ، دوقطبي‌سازي، شكستن اراده انقلابي نظام، تحريف انديشه‌هاي ناب و انقلابي امام و استحاله» تغيير داده‌اند.

در يك كلمه امروز دشمن به دنبال فاصله انداختن بين مردم به‌ويژه نسل جديد با اسلام انقلابي و ايجاد و تشديد دوقطبي «انقلابي و غيرانقلابي» است و بر اين باور است كه اگر بتواند روحيه سرخوردگي، يأس و «ما نمي‌توانيم» را در بين مردم پمپاژ نمايد در بازه زماني كوتاهي موفق به تغيير ماهيت جمهوري اسلامي ايران و تبديل آن به يك كشور پذيرنده نظام سلطه خواهد شد.  در اين ميان انتظار از مسئولان، مجريان، مديران عالي نظام و به‌طور كلي خواص نظام اين است كه «نافذالبصيره» باشند و با درك عميق و دقيق از استيصال غرب، با تأكيد بر حفظ و ارتقاي روحيه انقلابي‌گري و پرهيز از مماشات و مذاكره با دشمن گلوي دشمنان را فشرده و آخرين نفس‌هاي آنان را بگيرند. مسئولان كشور بايد بدانند كه تنها راه پايداري در برابر زياده‌خواهي و خودبزرگ‌بيني و استعمار و استكبار، پايمردي و بازگشت به روحيه انقلابي دوران دفاع مقدس بر گرفته از اسلام انقلابي است و بازي در ميدان‌هاي متعارف كه غرب طراحي كرده و به صورت قانونمند فراروي كشورها قرار داده‌ ثمري جز قبول شكست، ذلت‌پذيري و تحقير و جسارت بيشتر دشمن در پي نخواهد داشت.

امروز در منطقه غرب آسيا آنچه موجب پيروزي عراق و سوريه بر داعش و جريانات «غرب ساخته» تكفيري و ضد بشري شده است، مذاكره با دشمن و تأسي از روش‌هاي ديپلماتيك (كه بخشي از مهندسي ظالمانه غرب براي اعمال سلطه بر جهان طراحي شده) نبوده بلكه به‌طور قطع و يقين ايجاد و ارتقاي روحيه انقلابي و استفاده از مردم در خط مقدم مقاومت بوده است.   بسيجيان انقلابي در خط مقدم مقابله با استكبار به عنوان حسن‌ختام با يادآوري قسمتي از آخرين فرمان تاريخي آن عزيز سفر كرده در دوم آذرماه سال ۶۷ (ماه‌ها پس از پايان يافتن جنگ)، انقلابي ماندن و انقلابي عمل كردن را از مسئولان نظام مطالبه مي‌كنند و به عنوان احياگر وصيت‌نامه پير و مراد عاشقان ولايت، به استناد «الناس على دين ملوكهم» بر اين باورند كه مردم تابع مسئولان بوده و بر مسئولان به عنوان خواص فرض و واجب است كه تمام قد و با تمام ظرفيت در مسير احياي روحيه انقلابي و شعار «ما مي‌توانيم» تلاش كنند.  «من مجدداً به همه ملت بزرگوار ايران و مسئولان عرض مي‌كنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگ‌ترين ساده‌انديشي اين است كه تصور كنيم جهانخواران خصوصاً امريكا و شوروي از ما و اسلام عزيز دست برداشته‌اند؛ لحظه‌اي نبايد از كيد دشمنان غافل بمانيم. در نهاد و سرشت امريكا كينه و دشمني با اسلام ناب محمدي – صلي‌الله‌عليه‌و‌آله و سلم - موج مي‌زند. 

و آخرين كلام از زبان آن پير فرزانه و مراد عاشقان: «خلاصه كلام اگر بر كشوري نواي دلنشين تفكر بسيجي طنين‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گرديد والا هر لحظه بايد منتظر حادثه ماند... بسيج بايد مثل گذشته و با قدرت و اطمينان خاطر به كار خود ادامه دهد... » و مثل گذشته يعني تداوم، تقويت و استمرار روحيه انقلابي‌گري با «انقلابي بودن»، «انقلابي ماندن» و «انقلابي عمل كردن».

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن