تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817059763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تروريست‌هاي متحد امريكا درآستانه جنگ در سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تروريست‌هاي متحد امريكا درآستانه جنگ در سوريه
يگان‌هاي مدافع خلق كرد با نيروهاي ارتش آزاد سوريه براي تسلط بر منطقه الباب رقابت مي‌كنند؛ اقدامي كه به بروز درگيري ميان دو متحد امريكا در سوريه انجاميده است. واشنگتن گفته است كه از حمله كردها در الباب حمايت نمي‌كند.


در شرايطي كه نيروهاي مقاومت با پشتيباني هوايي روسيه همچنان به پيشروي‌هاي خود در حلب ادامه مي‌دهند، درگيري ميان متحدان واشنگتن در شمال سوريه هم تشديد شده و نگراني‌هاي امريكا را در آستانه انتقال قدرت در اين كشور دو چندان كرده است. ابو اسعد دابق، يكي از مخالفان سوري و از فرماندهان نيروهاي عمليات موسوم به «سپر فرات» كه از حمايت تركيه برخوردار هستند، از درگيري‌ با كردها در روستاي شيخ ناصر، واقع در نزديكي شهر الباب در شمال سوريه خبر داد و گفت: «نيروهاي ما كه در فاصله چند كيلومتري شهر الباب بودند، مانع از هرگونه پيشروي كردها شدند.» به گزارش خبرگزاري رويترز، دابق روز سه‌شنبه گفت: «نيروهاي كرد براي كنترل شهر الباب و قطع كردن تمامي مسيرهاي منتهي به منطقه الصناعه در حلب و شهر الباب تلاش كردند.» ارتش سوريه نيز اعلام كرده نيروهايش در فاصله 12 كيلومتري جنوب شهر الباب مستقر هستند و هرگز به همپيمانان تركيه اجازه كنترل شهر الباب را نخواهد داد. شهر الباب در شمال حلب مهم‌ترين شهر در نوار مرزي سوريه محسوب مي‌شود كه همچنان در كنترل داعش است و كردها، دولت سوريه و ارتش تركيه با همراهي گروه ارتش آزاد تحت حمايت خود در تلاش هستند كه اين شهر را به كنترل درآورند.

براساس اين گزارش، جنگنده‌هاي تركيه همچنين چهار فروند موشك به مواضع حزب اتحاد دموكراتيك سوريه در اين منطقه پرتاب كرده و چهار هدف متعلق به نيروها را از بين برده‌اند. ازسرگيري عمليات هوايي تركيه در شمال سوريه بعد از يك وقفه هشت روزه با دقت صورت گرفته است. پيش تر گفته شده بود كه جنگنده‌هاي تركيه به خاطر تهديدات موشكي سوريه از ورود به حريم هوايي سوريه خودداري مي‌كنند. عمليات نيروي هوايي تركيه براي پشتيباني از پيشروي نيروهاي به اصطلاح ارتش آزاد سوريه با حمايت تانك‌هاي تركيه براي آنچه آزادسازي الباب از عناصر تروريستي داعش عنوان شده، صورت مي‌گيرد.  آزادي شهر الباب به دست ارتش آزاد، اميد كردهاي سوري براي ايجاد كريدوري ميان مناطق تحت كنترل آنها در «عفرين» و «كوباني» را نااميد مي‌كند. يگان‌هاي مدافع خلق كرد قابليت اين را خواهند داشت كه كانتون‌هاي خود را از غرب به شرق متصل كنند اما در صورتي كه بتوانند ارتش آزاد و داعش را در الباب شكست دهند.

از نظر تركيه «يگان‌هاي مدافع خلق كرد» شاخه‌اي از حزب كارگران كردستان تركيه (پ ك ك) است و اين كشور بيم آن دارد كه اين گروه‌ها منطقه خودمختاري را در شمال سوريه تشكيل دهند تماميت ارضي و امنيت ملي اين كشور را به مخاطره بيندازند، از اين رو بارها نسبت به حمايت واشنگتن از كردهاي سوريه واكنش نشان داده است. در ماه آگوست كردها با پشتيباني هوايي جنگنده‌هاي ائتلاف ضد داعش توانستند شهر منبج در غرب حلب را از داعش پس بگيرند. امريكا سعي داشت با كمك كردهاي سوريه عمليات آزادسازي شهر رقه از دست داعش را آغاز كند كه به خاطر واكنش تن مقامات تركيه عمليات را به تعويق انداخت. به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، رجب طيب اردوغان رئيس‌جمهور تركيه روز دوشنبه در سخناني بار ديگر از اعتماد و تكيه امريكا و متحدانش بر نيروهاي كرد سوريه براي مقابله با گروه تروريستي داعش انتقاد كرد. اردوغان درباره ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه نيز گفت: «اميدوارم در روند آتي، اين مسئله از سوي امريكا به‌طور خاص مورد ارزيابي مجدد قرار گيرد و گام‌هاي مثبتي برداشته شود تا كمر تروريسم شكسته شود و تركيه از شر تهديد تروريسم رها شود. تركيه سعي دارد با پيشروي در شمال سوريه منطقه پرواز ممنوع ايجاد كند تا بتواند از اين طريق تروريست‌ها را در مقابل ارتش سوريه تقويت كند كه به دليل مخالفت واشنگتن تاكنون نتوانسته به اين هدف دست پيدا كند.
  
بي‌طرفي امريكا
هرچند امريكا از يگان‌هاي مدافع خلق كرد در مقابل داعش حمايت مي‌كند اما اين كشور در درگيري كردها با نيروهاي تحت حمايت تركيه بي‌طرف است. اريك پاون، يكي از سخنگويان وزارت دفاع امريكا در اين باره گفت: «برخلاف برخي گزارش‌ها، امريكا در اين عمليات نقشي ايفا نمي‌كند. ما از هيچ يك از اين اقدامات در اين منطقه كه تنها به داعش كمك مي‌كند، حمايت نمي‌كنيم.» به گزارش شبكه سي ان ان، پاون روز سه‌شنبه تأكيد كرد: «تمام فعاليت‌هاي نظامي در اين منطقه بايد با هماهنگي كامل صورت گيرد در غيراين صورت هر گروهي كه براي بروز و افزايش درگيري‌ها ريسك كند، گير خواهد افتاد.» ائتلاف ضدداعش هفته گذشته نيز اعلام كرده بود كه اين ائتلاف از نيروهاي تحت حمايت تركيه در نزديكي الباب حمايت هوايي نمي‌كند. در اين ميان پنتاگون از تمامي گروه‌ها خواسته بر دشمن مشترك خود داعش متمركز باشند.
  
اظهارات تند جعفري عليه امريكا
بشار جعفري، نماينده سوريه در سازمان ملل بار ديگر امريكا را به استانداردهاي دوگانه در قبال تروريسم متهم كرد و جلسات سازمان ملل در مورد اوضاع انساني در حلب را بيهوده و بي‌ارزش دانست. بشار جعفري دوشنبه شب در مجمع عمومي سازمان ملل سخنان سامانتا پاور، نماينده امريكا را خجالت‌آور توصيف و تأكيد كرد كه تروريست‌هاي حلب همان تروريست‌هاي موصل هستند. بشار جعفري در واكنش به سخنان سامانتا پاور گفت: «نماينده امريكا به نقل از كساني كه آنها را شاهدان عيني مي‌نامد مي‌گويد كه هواپيماهاي سوريه بروشورهايي بر فراز حلب پخش كرده‌‌اند كه در آنها نوشته شده است: «يا فرار كنيد يا مي‌ميريد» در حالي‌كه در اين بروشورها فقط به آنها گفته شده است كه از مراكز تروريست‌ها دوري كنند و ادعاي نماينده امريكا خجالت‌آور و دروغ اندر دروغ و زشت است و هيچ كسي در جهان همانند ما به فكر جان شهروندان در سوريه نيست.» او در ادامه افزود: «اگر امريكا دلش به حال تروريست‌هاي شرق حلب مي‌سوزد، چرا به 8هزار تروريست ويزاي امريكا نمي‌دهد و به آنجا منتقل نمي‌كند؟»




تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن