تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817437127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد و بررسی Owlboy


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:  

نقد و بررسی Owlboy   "به قلم پرهام آقاخانی" نقد این بازی براساس نسخه ارسالی ناشر برای سایت پردیس‌گیم نوشته شده است. در هنگام ساخت یک بازی و بعد از مشخص شدن زمان انتشار آن، دو اتفاق می‌تواند رخ دهد: یا بازی با موفقیت در زمان مقرر شده عرضه می‌شود یا این که ناچارا تاخیر می‌خورد. اما اگر این تاخیر‌ها زیاد از حد طولانی شوند، آن وقت است که ساخت بازی وارد مرحله Development Hell می‌شود. تجربه به ما نشان داده که وارد شدن روند ساخت یک بازی به این مرحله، آخر و عاقبت خوشی ندارد. از طرفی عناوینی مثل Prey 2 به کل کنسل شدند و از طرفی دیگر عناوینی مثل Duke Nukem Forever و Aliens Colonial Marines به مضخرف‌ترین بازی‌های تاریخ گیمینگ تبدیل شدند. ولی گویا برای اولین بار شاهد این هستیم که یک بازی به سلامت از این مرحله گذر کرده و به یکی از بهترین عناوین سال تبدیل می‌شود.  

Owlboy دومین بازی استودیوی مستقل D-Pad (بعد از Savant: Accent) است که برای مدت 9 سال در دست ساخت بوده است. داستان بازی در مورد یک شخصیت مظلوم و صامت به نام Otus است که گویا اعتماد به نفس پایینی دارد و مدام توسط سایرین تحقیر شده و به مضحکه گرفته می‌شود. او توسط مربی‌اش یعنی Asio در حال تعلیم دیدن است تا به یک جغد ماهر تبدیل شود ولی در همین زمان است که فعالیت قبیله دزدها به بیشترین حد خودش می‌رسد و او مجبور می‌شود تا به نگهبانی دادن در روستای Vellie بپردازد تا این که اتفاقی رخ می دهد... اگر بخواهیم منصف باشیم داستان بازی واقعا عالی است و بازیکن به راحتی می‌تواند با اتفاقاتی که در طول آن رخ می‌دهد ارتباط برقرار کند. هم‌چنین اتفاقات بسیار غیرمنتظره‌ای نیز در طول بازی رخ می‌دهند که فکتان را از شدت تعجب به زمین می‌چسبانند، ولی حیف که با این حال باز هم داستان بازی دارای یک سری کلیشه‌های تکراری است و به همین خاطر می‌توانید بعضی از این اتفاقات داستانی را پیش‌بینی کنید. از طرفی دیگر شخصیت‌های موجود در بازی واقعا جالب توجه هستند و حتی با این که پرداخت چندانی بر یک سری از آن‌ها صورت نگرفته، ولی با این حال می‌توانید به سرعت با خصوصیات‌شان آشنا شوید و رفتار آن‌ها را درک کنید. مثل Asio که یک مربی سخت‌گیر و کمی هم خشن است، رفیق شفیق قهرمان بازی Gebby که محافظت کردن از دیگران را به نوعی وظیفه خودش می‌داند یا دو جغد با نام‌های فیبو و ناچی (فیبوناچی!) که هر فرصتی که گیر می‌آورند را صرف مسخره کردن بقیه می‌کنند.  

Otus به لطف داشتن یک شنل مخصوص، این توانایی را دارد تا تقریبا در هر شرایطی شروع به پرواز کردن کرده و آزادانه در محیط حرکت کند. علاوه بر پرواز کردن، او می تواند از تکنیک جاخالی دادن استفاده کند، یک حرکت چرخشی که باعث گیج شدن دشمنان می‌شود را اجرا کند یا اجسام مختلفی را حمل کند. هم‌چنین او در ادامه بازی نیز به لطف دوستانش به توانایی‌های جدیدی دست پیدا می‌کند و می‌تواند در حال پرواز کردن از آن‌ها استفاده کند. مثلا Geddy یک هفت تیر با سرعت شلیک مناسب دارد، Alphonse اسلحه‌ای شبیه به شات گان با شلیکی بسیار قدرت‌مند و زمان خشاب گذاری زیاد دارد و در نهایت Twig توانایی شلیک تارها و استفاده از آنها برای جابجایی سریع در محیط را در اختیار دارد. هر کدام از قدرت‌های فوق، علاوه بر مبارزه با دشمنان متعدد بازی که برای شکست هرکدامشان باید از روش‌ها و ترکیب‌های خاصی استفاده کرد، برای گشت و گذار در محیط نیز به کار می روند. با گشت و گذار در محیط‌های بازی می‌توانید دو آیتم مختلف را پیدا کنید. اولین آیتم، سکه‌هایی با نام Buccaneer Coins هستند که می توانید با جمع آوری آنها و مراجعه به مغازه‌ای خاص، آپگرید‌های جدیدی مثل افزایش جان را دریافت کنید و آیتم دوم، دیسک‌هایی طلایی رنگ هستند که جمع آوری آن‌ها برای دسترسی به یک مکان مخفی و 100 درصد کردن بازی لازم است. همچنین می‌توانید با انجام تنها ماموریت جانبی بازی، یک مینی گیم را باز کنید که نه تنها انجام صحیح آن برای کامل به اتمام رساندن بازی لازم است، بلکه به شدت درجه سختی بالایی نیز دارد.  

باس فایت‌های بازی جزو بهترین بخش‌های آن هستند و با این که ممکن است از نظر عده‌ای به شدت سخت و چالش برانگیز باشند، ولی واقعیت این است که هر کدام از این باس فایت‌ها بر روی استفاده درست از قابلیت‌هایتان و مخصوصا آن‌هایی که به تازگی بدست آورده اید، تمرکز دارند. ولی نکته‌ای که واقعا به گیم پلی بازی ضربه زده است، سکانس‌های مخفی کاری و اکشن در مراحل بازی هستند که به تعداد زیادی در طول بازی به کار رفته اند. تقریبا می‌توان گفت که نیمی از بازی را سکانس‌های مخفی کاری تشکیل می‌دهند که با توجه به مدت زمان بازی واقعا انتخاب مناسبی نبوده است. همچنین برخی از سکانس‌های اکشن نیز معمولا با موانعی همراه هستند که دارای ضربات One Hit Kill هستند و در طول برخی از آن‌ها، دشمنان بسیاری نیز در طول مسیر وجود دارند که هرگونه برخورد با آن‌ها باعث پرتاب شدن Otus به سمت موانع و کشته شدنش می‌شود. این موضوع به این دلیل است که سیستم کنترلی بازی در بعضی مواقع با مشکلاتی همراه است. سیستم کنترلی بازی در بیشتر مواقع بی‌نقص کار می‌کند و کنترل کردن Otus واقعا آسان است. آنالوگ سمت چپ برای حرکت دادن Otus استفاده می‌شود (برای انجام بازی از کنترلر استفاده شده است) و آنالوگ سمت راست برای تنظیم زاویه شلیک استفاده می‌شود. به همین دلیل، بازی در هنگام مبارزات به یک عنوان Twinstick Shooter شباهت پیدا می‌کند. ولی با این حال اشکالاتی در این سیستم وجود دارد. به عنوان مثال، وجود دو دکمه برای به پرواز درآوردن Otus (دکمه پرش و جهت بالا) باعث می‌شود تا برخی اوقات به صورت اتفاقی باعث پرواز کردن یا سقوط Otus شوید. یا زمانی که به دشمنان برخورد می‌کنید و Otus به سمتی پرتاب می‌شود، ممکن است برای مدتی نتوانید او را سریعا از حالت گیج شدن خارج کنید و ناچارا مجبور شوید تا بازی را از آخرین چک‌پوینت (که خوشبختانه در مکان‌های مناسبی نیز قرار گرفته‌اند) ادامه دهید.  

بگذارید تا خیالتان را راحت کنم. در مبحث گرافیکی، Owlboy حرف ندارد و رسما یکی از زیباترین بازی‌های Pixel Art‌ای است که می‌توانید در تمام عمرتان ببینید. گرافیک مناطق مختلف بازی و منظره‌ها واقعا شاهکار هستند و حتی بزرگ و کوچک شدن زاویه دید در بعضی مراحل نیز اندک تاثیر منفی‌ای روی کیفیت آنها ندارد. حتی در هنگام بازی کردن می‌توانید شاهد تغییر وضع روشنایی هوا با گذشت زمان باشید و یا با تغییرات آب و هوایی‌ای مثل مه آلود شدن محیط روبرو شوید. انیمیشن‌های بازی نیز بسیار استادانه طراحی شده‌اند و به راحتی می‌توانید از روی حالت کارکتر‌ها، به احساساتی که آن‌ها در طول کات سین‌های بازی دارند، پی ببرید. از طرفی دیگر این موسیقی‌های بازی هستند که حسابی می‌درخشند. ساندترک ساخته شده توسط Jonathan Geer (که قبلا بر روی بازی‌های دیگری مثل Neon Chrome نیز کار کرده است) یکی از بهترین ساندترک‌های بازی‌های امسال است. هر قسمت از بازی و هر فاز از مبارزه با باس فایت‌ها تمی مخصوص به خودش را دارد که کاملا با شرایط جوی منطقه و هم‌چنین شرایط مبارزه، هم‌خوانی دارد. شاید تنها نکته منفی‌ای که می‌توان در مورد این ساندترک پیدا کرد، این است که لیست موسیقی‌های این بازی در کمال تعجب حاوی اسپویلرهای داستانی است.  

نکات مثبت داستان بسیار خوب و پر از اتفاقات غیرمنتظره گرافیک Pixel Art بسیار زیبا موسیقی عالی شخصیت‌های جالب توجه نکات منفی برخی اتفاقات کلیشه‌ای متعدد در داستان برخی قسمت‌های مخفی کاری و اکشن برخی مشکلات کنترلی سخن آخر Owlboy تقریبا 9 سال در حال ساخته شدن بوده است، ولی محصول نهایی بازی‌ای ناامید کننده نیست و بدون شک یکی از بهترین بازی‌های امسال است که هر کسی می‌بایست آن را انجام دهد. با این که بازی برخی مشکلات آزار دهنده‌ای دارد، ولی این مشکلات به هیچ وجه مانع لذت بردن بازیکن از بازی نمی‌شوند و تجربه آن هم‌چنان دلنشین خواهد بود.  

Verdict Owlboy was almost 9 years in the making, but the final product is not a disappointing game and without any doubt, is one of the greatest games of this year which everyone must play. Although the game does have some annoying problems, but these problems don"t prevent the player from enjoying the game at all and it still will be a pleasant experience Pros Excellent story which is full of surprises Beautiful pixel art graphics Great soundtracks Interesting characters  Cons Some stereotypical events in the story Some stealth & action sequences Some control annoyances  Final Score: 9 Out of 10



3 آذر 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن