تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817628157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیتر شرایر ، شخصی که کیا اعتبارش را مدیون اوست


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: تا یک دهه پیش کسانی که سراغ محصولات کیا موتورز می‌رفتند عمدتا به دنبال خودروهایی ارزان قیمت بودند که از کیفیت ساخت متوسطی برخوردار باشد. این اتومبیل ها به هیچ وجه از طراحی شاخص و هیجان رانندگی بالایی بهره مند نبودند.



به گزارش جام جم آنلاین از اخبار خودرو ، اما از یک دهه قبل بی شک خودروساز کره ای را باید یکی از موفق ترین برندهای تجاری جهان دانست. به لطف محصولات شناخته شده ای مانند توسان، سورنتو، اسپورتیج، اپتیما و … فروش کیا از ۱٫۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۰۶ به نزدیک ۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ در سراسر جهان رسیده است که بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه آن شامل بازار رقابتی آمریکا می‌باشد. یکی از کسانی که بی شک نقش تعیین کننده ای در این روند رو به رشد داشته پیتر شرایر مدیر طراحی کیا موتورز است که پیش از این در فولکس واگن و آئودی سابقه فعالیت داشت. شرایر با عرضه کانسپت هایی در کلاس جهانی توانست شخصیت خاصی به طرح های کیا داده و با ابداع جلوپنجره پوزه ببری، محصولات این شرکت را دارای هویتی خاص نماید. کیا موتورز با استخدام شرایر وی را دارای نقش محوری در سازمان شرکت کرد. او نه تنها در طراحی محصولات کیا آزادی عمل کامل داشت بلکه با داشتن روابط موثر با بزرگان صنعت خودرو توانست نام کیا را بین بزرگترین خودروسازان جهان مطرح کند.

وی که به دو زبان انگلیسی و آلمانی تسلط کامل دارد رابطه خوبی با مطبوعات دارد و ظرفیت رسانه های عمومی را نیز در جهت شکوفایی شرکت متبوعش بکار گرفته است. پس از یک دهه اکنون شرایر توانسته اعتبار جهانی بالایی برای کیا به ارمغان آورده و این زیرمجموعه هیوندای با فروش ۳ میلیون دستگاه به تنهایی جزو ده خودروساز پرفروش جهان قرار دارد. البته این موفقیت مدیون چیزی بیشتری طراحی قوی محصولات بوده و مستلزم اشتراک منابع، قطعات فنی و شبکه فروش با شرکتی مثل هیوندای می‌باشد. اما چیزی که در نگاه اول مشتری را جلب می‌کند طراحی خودرو است و شرایر بیشترین نقش را در این زمینه ایفا می‌کند. وی هنوز اولین دیدار خود با چانگ ایو سان، مدیرعامل کیا موتورز طی یک صبحانه کاری و بازدید از مرکز طراحی نامیانگ در جنوب سئول را به خوبی به یاد دارد که چانگ در آن ضمن تاکید بر نقش مهم طراحی محصولات از شرایط خواسته بود در زمینه طراحی در کیا یک دگرگونی مثبت ایجاد کند. موفقیت شرایر به عنوان رییس طراحی کیا موجب شد تا در سال ۲۰۱۳ وی مسئولیت طراحی هیوندای را نیز برعهده گرفت و اولین فرد خارجی در هیئت مدیره گروه خودروسازی هیوندای شود.

وی در خصوص سبک طراحی دو برند کره ای می‌گوید: «هردو سبک های مختلف از یک مسیر واحد هستند. ما در فلسفه طراحی خود از طبیعت بیشترین الهام را گرفته ایم ولی تلاش کردیم تا تمایز ما با سایر رقبا ایجاد شود.» شرایر زمانی که در فولکس واگن و آئودی بودن نیز نقشی کلیدی بر عهده داشت و باید همان شرایط را در خودروسازی کره نیز پیاده می‌کرد. وی طراح فولکس بیتل نسل جدید، نسل چهارم و پنجم گلف و فولکس پاسات بود که هرکدام موفقیت های تجاری بزرگی به دنبال داشتند. وی با طراحی آئودی TT، و مدل های A2، A3، A4، A6 و A8 نقطه عطفی در این شرکت ایجاد کرد؛ بطوری که فردیناند پیچ، رییس گروه فولکس در سال ۲۰۱۲ گفته بود ما نباید به شرایر اجازه می‌دادیم فولکس را ترک کند. شرایر در خصوص جلوپنجره ویژه کیا گفته است: «برای یک طراح ایجاد یک امضا و ویژگی خاص در طراحی هایش یکی از اهداف اصلی است و اکنون جلوپنجره پوزه ببری تبدیل به هویت محصولات کیا موتورز شده و در همه جا قابل تشخیص است. پیش از این کیا یک نام تجاری خنثی بود که محصولاتش ویژگی خاصی نداشت.» وی ادامه می‌دهد: « زمانی که وارد کیا شدم تصمیم داشتم تغییراتی در آن ایجاد کنم اما چنین تفاوت و جایگاهی را در رویا هم نمی‌دیدم. من روش طراحی یک اتومبیل موفق را می‌دانستم اما شرایط دیگر و اقبال عمومی نیز باید همراه آن باشد.»

علاوه بر جلوپنجره پوزه ببری، برخی محصولات کیا ویژگی های خاص خود را نیز دارند. مانند ستون عقب اپتیما یا نوار کرومی پایین پنجره عقب نسل قبلی اسپورتیج. شرایر در این خصوص توضیح داده که ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که در آینده هر محصول کیا ویژگی طراحی خاص خود را داشته باشد هرچند این کار بسیار دشوار است. شرایر در پاسخ به این سوال که آیا شما اتومبیل خودتان را طراحی خواهید کرد پاسخ می‌دهد: «من تمام خودروهایی که طراحی کرده ام را اتومبیل های خودم می‌دانم و اینکار را با علاقه انجام می‌دهم. من از بالا و پایین کردن خطوط بدنه لذت می‌برم و همین وسواسم در کار موجب موفقیت کیا شده است.»




سه شنبه 2 آذر 1395 ساعت 10:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن