تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802911039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره‌برداری ابزاری برخی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی از تروریست‌ها/افراط‌گرایی و تروریسم مشکل جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: بهره‌برداری ابزاری برخی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی از تروریست‌ها/افراط‌گرایی و تروریسم مشکل جهانی
معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه گفت: متاسفانه برخی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی با تقسیم تروریست‌ها به تروریست خوب و بد در صدد بهره‌برداری ابزاری از سازمان‌های تروریستی برای اهداف و اغراض سیاسی خود هستند.
به گزارش نامه نیوز، اسماعیل شرقی کمیسیونر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا که به دعوت معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه برای مذاکره و گفت‌وگو پیرامون ارتقای سطح همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه آفریقا در زمینه‌های مربوط به صلح و امنیت وارد تهران شده است، با حسین جابری‌انصاری معاون وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.


کمیسیونر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های اتحادیه در زمینه بحران‌های جاری در قاره آفریقا و ساز و کارهایی که برای حل و فصل بحران‌ها ایجاد کرده است، برنامه‌ها و اهداف  کمیسیون صلح و امنیت اتحادیه آفریقا که در سال 2004 تاسیس شده است، را تشریح کرد و افزود: کمیسیون صلح و امنیت وظیفه پاسخ موثر و به موقع به منازعات و بحران‌های آفریقا و تلاش در راستای حل و فصل آنها و نیز تدوین سیاست‌های دفاعی اتحادیه آفریقا را بر عهده دارد.


اسماعیل شرقی سه هدف‌گیری اصلی استراتژیک اتحادیه آفریقا را صلح، امنیت و توسعه همه‌جانبه دانست و با اشاره به اهمیت جایگاه و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران، خواستار همکاری با کشورمان در زمینه‌های مربوط به صلح و امنیت و یافتن رهیافت‌های مشترک در مبارزه با تروریسم شد. 


وی زمینه‌های همکاری‌های اتحادیه آفریقا با جمهوری اسلامی ایران را متعدد برشمرد و گفت: موضوع امنیت برای کمیسیون ما اولویت دارد، اما اتحادیه آفریقا در زمینه‌های متعددی از جمله در حوزه‌های اقتصادی مایل است با ایران همکاری داشته باشد.


جابری‌انصاری نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تروریسم و افراط‌گرایی یک مشکل جهانی و تهدید مشترک برای منطقه غرب آسیا و قاره آفریقا است، گفت: متاسفانه برخی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی با تقسیم تروریست‌ها به تروریست خوب و بد در صدد بهره‌برداری ابزاری از سازمان‌های تروریستی برای اهداف و اغراض سیاسی خود هستند، غافل از اینکه گروه‌های افراطی برای خود برنامه‌های مستقلی دارند و در نهایت موجب آسیب به دولت‌های حامی خود نیز خواهند شد.


وی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه تجربیات به اتحادیه آفریقا در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد و اظهار داشت: زمینه‌های مختلفی برای همکاری دو طرف وجود دارد و امیدواریم با توجه به سیاست مشترک ایران و اتحادیه آفریقا و یادداشت تفاهمی که امروز به امضا می‌رسد، زمینه‌های گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها بین ایران و اتحادیه آفریقا فراهم شود. 


براساس این گزارش، در پایان این ملاقات یادداشت تفاهمی در خصوص همکاری در زمینه‌های صلح و امنیت به امضا دو طرف رسید که بر اساس آن جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه آفریقا در خصوص ظرفیت‌سازی برای انجام عملیات حفظ صلح و مسائل مختلف مربوط به صلح و امنیت با یکدیگر همکاری می‌کنند.


اتحادیه آفریقا مهم‌ترین سازمان بین‌الدولی قاره آفریقا است. این اتحادیه نقشی اساسی در همگرایی کشورهای قاره آفریقا که دارای جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر است ایفا می‌کند و 54 دولت قاره آفریقا عضو آن هستند.


منبع: فارس


۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن