تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803479919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت خارجه: برگزاری اولین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و فرانسه در تهران/ تجزیه سوریه مخالفان بسیاری دارد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: وزارت خارجه: برگزاری اولین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و فرانسه در تهران/ تجزیه سوریه مخالفان بسیاری دارد
ایران آمادگی همه چیز را دارد. گزینه‌های خود را از پیش برای هر وضعیتی آماده کرده است و به وقت خود اگر احساس کند که طرف آمریکایی می‌خواهد کاری را در این زمینه انجام دهد اقدامات لازم را بعمل می‌آورد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: تجزیه سوریه مخالفان بسیار زیاد و جدی دارد که به این سادگی اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری امروز (دوشنبه) در رابطه با طرح دی‌میستورا در رابطه با سوریه که احتمالاً منجر به تجزیه سوریه می‌شود، گفت: طرح‌هایی که در مورد سوریه توسط ایشان و یا هر کس دیگری داده می‌شود مقطعی است و هیچ یک از این طرح‌ها تاکنون نتوانسته است به دلیل پیچیدگی صحنه میدانی و سیاسی سوریه به منصه ظهور برسد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که این بحث هم بحث ابتری است و راه به جایی نخواهد برد. می‌توان گفت اینها تلاش‌هایی است که در مقاطع مختلف توسط وی انجام می‌شود.

تجزیه سوریه مخالفان بسیاری دارد

قاسمی با بیان اینکه بحث سوریه بازیگران بسیاری دارد و اثرگذاری‌های بسیاری در صحنه منطقه و سوریه وجود دارد، گفت: وی (دی‌میستورا) به تنهایی نمی‌تواند چنین طرحی را ارائه کند. تجزیه سوریه مخالفان بسیار زیاد و جدی دارد که به این سادگی اتفاق نخواهد افتاد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به طرح اخیر دی‌میستورا در رابطه با سوریه، خاطرنشان کرد: هنوز به جایی نرسیده‌ایم که اینگونه مباحث را بخواهیم جدی تلقی کنیم و روی آن خیلی فکر کنیم.

برگزاری اولین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و فرانسه در تهران

سخنگوی وزارت خارجه همچنین خبر داد: اولین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و فرانسه بعد از سال ها مجددا به ریاست وزرای خارجه دو کشور در نیمه دوم ژانویه در تهران برگزار می‌شود.

اگر روند تصویب طرح ممنوعیت فروش هواپیما مغایر با برجام باشد به شکل مقتضی برخورد می‌کنیم

بهرام قاسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به تازگی مجلس آمریکا طرح ممنوعیت فروش هواپیمای مسافربری به ایران را به تصویب رسانده، نظر و واکنش ایران در برابر این اقدام مجلس آمریکا که در دست جمهوری‌خواهان نیز هست، چیست؟ گفت: در یک سال گذشته شاهد این بودیم که لوایح زیادی در مجلس نمایندگان و کنگره این کشور مطرح و تصویب شده که هیچ کدام قابلیت اجرایی ندارد.

وی افزود: به تازگی نیز بحث ممنوعیت فروش هواپیما به ایران در کنگره این کشور تصویب شده است و باید در سنا نیز به تأیید برسد و سپس رئیس جمهور آن را امضا کند و این اقدامی زمان‌بر است.

قاسمی با بیان اینکه ما صبر می‌کنیم و شرایط را می‌سنجیم و اگر مشاهده کردیم که روند این تحولات مغایر با برجام باشد و منافع ملی ما باشد به شکل مقتضی برخورد می‌کنیم.

هرچه ترامپ به آغاز ریاست‌جمهوری نزدیک شود مواضعش باید بر اساس قانونمندی که در آن کشور وجود دارد تعبیر شود

خبرنگار دیگری از سخنگوی وزارت امور خارجه در ارتباط با اظهارات اخیر برخی از مشاوران ترامپ در مورد برجام پرسید و اینکه آنها گفته‌اند باید در مورد برجام دوباره مذاکره کرد و اگر این موضوع به صورت رسمی از سوی آمریکایی‌ها در دوره ترامپ مطرح شود اقدام متقابل ایران چه خواهد بود که این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ گفت: در شعارها و کارزارهای انتخاباتی صحبت‌های زیادی در مورد مسائل گوناگون صورت می‌گیرد و این موضوع در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز اتفاق افتاد. آنچه که در آن دوران مطرح شد فقط  اختصاص به برجام نداشت و در مورد مسائل مختلف از جمله تحولات خاورمیانه، جهان عرب، روسیه و ناتو صحبت‌های متفاوت و گاهاً متناقضی مطرح شد.

وی با بیان اینکه باید صبر کنیم و اکنون برای اینکه قضاوت کنیم چه اتفاقی می‌افتد زود است، ادامه داد: آنچه که پیداست این است هرچه که ترامپ به آغاز ریاست جمهوری خود نزدیک شود مواضعش باید بر اساس قانونمندی که در آن کشور وجود دارد تعبیر شود و ما فکر می‌کنیم در جامعه آمریکا آنقدر خردگرایی وجود داشته باشد که آنها منافع آمریکا و منافع جهانی را تحت این لوا به خطر نیندازند.

قاسمی تأکید کرد: ایران آمادگی همه چیز را دارد. گزینه‌های خود را از پیش برای هر وضعیتی آماده کرده است و به وقت خود اگر احساس کند که طرف آمریکایی می‌خواهد کاری را در این زمینه انجام دهد اقدامات لازم را بعمل می‌آورد.

وی ادامه داد: ‌برجام یک تفاهم دوجانبه نیست بلکه چندجانبه است و تصور من این نیست که این کار ساده‌ای باشد که یک طرف به تنهایی بخواهد آن را زیر پا بگذارد و یا به آن توجهی نکند و یا اینکه طرح بازنگری مجدد آن را مطرح کند.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر در این ارتباط نمی‌توانیم جمع‌بندی داشته باشیم، باید صبور باشیم همانطور که تاکنون بوده‌ایم. باید وضعیت داخل آمریکا را رصد کنیم و ببینیم که او چه تیمی را در اختیار خواهد گرفت و ما تصمیم مقتضی را بر اساس شرایط خواهیم گرفت.


تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - 21 November 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن