تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817091967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناسان قزويني: اطلاع رساني نقش اساسي در فرآيند جامعه پذيري دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كارشناسان قزويني: اطلاع رساني نقش اساسي در فرآيند جامعه پذيري دارد
كارشناسان در استان قزوين همزمان با روز تبليغ و اطلاع رساني ديني اعلام كردند: اطلاع رساني نقش اساسي در فرآيند جامعه پذيري دارد.

اين عده معتقدند، روش‌هاي سنتي تبليغ كارآيي چنداني ندارند و براي حفظ جوانان دربرابر تهاجم فرهنگي، بايد از شيوه‌هاي كارآمدو متناسب باخواسته‌ها و تمايلات آنان استفاده كرد.

اين‌افراد در گفت وگو باخبرنگار ايرناافزودند: تبليغ اصول ومعارف اسلامي، جذب مردم وبخصوص جوانان به ارزش‌هاي اسلامي حمايت‌هاي ويژه‌مسوولان را مي‌طلبد، زيرا شيوه‌هاي نوين تبليغاتي نيازمند حمايت مالي دولت و سازماندهي مناسب و فراهم‌آوردن زمينه‌هاي فرهنگي است.

يك استاد معارف اسلامي حوزه علميه قزوين در اين‌باره گفت: ما در دهكده كوچك جهاني زندگي مي‌كنيم، بايد با برنامه‌ريزي و استفاده مناسب از وسايل ارتباط جمعي نوين از فرهنگ خود در برابر هجوم فرهنگ بيگانه محافظت كنيم.

"جعفر موسوي " افزود: بايداز روش‌هاي جديد مانند فيلم، تئاتر، موسيقي، خوشنويسي، نقاشي، شعر، ورزش استفاده و برنامه‌هاي شاد و آموزنده مطابق با روحيه جوانان تهيه كرد.

وي اظهار داشت: استفاده از روش‌هاي تند و الفاظ تحكم‌آميز در مورد جوانان نتيجه‌مطلوب نخواهد داشت، بنابراين مسوولان بايد جوانان را درامور اجتماعي، سياسي و اقتصادي مشاركت دهند تا از استعداد آنان به نحو مطلوب استفاده شود.

يك روحاني قزويني نيز در اين رابطه گفت: بايد فرهنگ روحانيت را درجامعه اسلامي توسعه دهيم، چراكه اين قشر به‌عنوان مسوولان فرهنگي، تاثيرگذار و تصميم‌ساز هستند.

"علي باقري" افزود: بايد جوانان را با معارف اهل بيت (ع) آشنا سازيم در غير اينصورت منحرفان و روشنفكران غربزده جوانان ما را جذب خواهند كرد.

وي اظهار داشت: تبليغ در كشور ما سازماندهي مطلوبي ندارد و دستگاه‌هاي متعددي در اين زمينه فعاليت مي‌كنند، بگونه‌اي كه هر يك از اين دستگاهها به ميل وسليقه خود در اين رابطه كار مي‌كنند و به‌همين علت تاكنون موفقيت قابل توجهي بدست نيامده است.

معاون فرهنگي و پژوهشي سازمان تبليغات اسلامي استان قزوين، در اين خصوص گفت: براي توسعه فرهنگ اسلامي در ميان مردم و بخصوص نسل جوان و مقابله با تهاجم فرهنگي، بايد جوانان را بشناسيم و مطابق خواسته‌ها و سليقه‌هاي آنان برنامه‌هاي فرهنگي را تدوين كنيم.

حجت‌الاسلام "عباس نظري" افزود: تجربه ثابت كرده‌است، جوانان امروز به‌هنر و ورزش علاقه‌خاصي دارند و بايد از اين راه براي جذب جوانان وآشنا ساختن آنان با فرهنگ غني اسلام بهره بگيريم.

نظري همچنين راه‌اندازي كافي نت در سازمان تبليغات اسلامي را با هدف خدمت رساني به نيروهاي جوان و پژوهشگر و محقق جهت پاسخگويي به نيازهاي مختلف ديني، سياسي، فرهنگي و اجتماعي آنان اعلام كرد.

اين مسوول ادامه داد: به منظور ارتقاي سطح آگاهي روحانيون و آشنايي با اطلاعات روز كارگاه آموزش رايانه و اينترنت ويژه روحانيون تيرماه سال جاري در اين سازمان برگزار خواهد شد.

وي ازتهاجم فرهنگي با عنوان شبيخون فرهنگي نام برد و افزود: از شيوه‌هاي موثر در تبليغ و اطلاع‌رساني ديني تبليغ چهره به چهره مبلغان است.

رييس سازمان تبليغات‌اسلامي استان قزوين نيز دراين‌باره به خبرنگار ايرنا گفت: تبليغ مهمترين رسالت انبياء و امامان معصوم (ع) بوده و يكي از اركان حفظ و بقاي اسلام بشمار مي‌رود.

اين مسوول ادامه داد: متاسفانه شيوه‌هاي تبليغي ما چندان كارآيي ندارد و بيشتر روحانيون بافنون و تكنولوژي روز آشنا نيستند.

اين مسوول، بااشاره به‌اينكه جوانان از امكانات رايانه‌اي و اينترنت بهره مي‌برند، گفت: متاسفانه‌روحانيون ما فاقد چنين اطلاعاتي هستند و برهمين اساس نمي‌توانند با جوانان ارتباط برقرار كنند.

وي اظهار داشت: تجربه نشان داده است كه بايد آموزه‌هاي تبليغي خود را به زبان جوانان تبديل و سپس آن را به جوانان ارايه كنيم.

رييس سازمان تبليغات اسلامي استان قزوين خاطرنشان ساخت: هنر و فعاليت‌هاي هنري بهترين وسيله براي آشنايي نسل نوجوان و جوان جامعه بااسلام اصيل است.

حاج‌عزيزخاني يادآورشد: متاسفانه بسياري مواقع برخي‌از مسوولان و خانواده‌ها دين اسلام را با زباني كه فاقد لطافت و ظرافت است، به كودكان و نسل نو نشان مي‌دهند.

سازمان تبليغات اسلامي درسال ‪ ۱۳۶۰‬به فرمان امام خميني (ره) باهدف اعتلاي فرهنگ پر بار اسلامي و تبلور حيات معنوي و تبيين و ترويج شاخص‌هاي اعتقادي فعاليت خود را آغاز كرد. ك/‪۴‬
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن