تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798671000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مزدوران اردوغان در اندیشه اشغال شهر الباب/هدف ارتش ترکیه از عملیات سپر فرات چیست؟ + نقشه و جزئیات


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مزدوران "اردوغان" در اندیشه اشغال شهر "الباب"/هدف ارتش ترکیه از عملیات "سپر فرات" چیست؟ + نقشه و جزئیات
ارتش ترکیه در ماه های اخیر حملات گسترده ای را به نام مبارزه با تروریست های داعش به خاک سوریه انجام داده است.


به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش ترکیه در ماه های اخیر حملات گسترده‌ای را به نام مبارزه با تروریست های داعش به خاک سوریه انجام داده است. 


**مزدوران ارتش آزاد خادمان "اردوغان" و هاکان فیدان" 


در این حملات صدها کیلومتر مربع به اشغال ارتش ترکیه درآمد که این نیروها مناطق اشغال شده را به تروریست های ارتش آزاد سوریه تحوبل دادند. در حقیقت تروریست های ارتش آزاد خادمان "اردوغان" و "هاکان فیدان" هستند که در جهت نابودی سوریه حرکت می کنند. 


اما عملیات سپر فرات ارتش ترکیه به شمال حلب ختم نشده و آن ها به دنبال اشغال مناطق بیشتری از حلب و حتی استان رقه هستند. "مولود چاووش اوغلو" وزیر خارجه ترکیه در این زمینه می گوید: گروههای سوری برخوردار از حمایتهای کشورش بعد از به کنترل در آوردن شهرک دابق، به سمت شهر الباب پیشروی می‌کنند.


این در حالی است که گروه های مسلح سوری برخودار از حمایتهای آنکارا امروز شهرک دابق سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه را به کنترل خود در آوردند. این شهر نزد گروه تروریستی داعش از اهمیتی نمادین برخودار است.


وزیر خارجه ترکیه گفت که دابق تحت کنترل کامل گروههای سوری مسلح است. هدف بعدی طبیعتا حرکت به سمت شهر "الباب" در جنوب "جرابلس" در شمال سوریه است.


گروه تروریستی داعش طی سه سالی که شهر الباب را در اشغال خود دارد، آن را به یک دژ و قلعه محکم برای خود تبدیل کرده به‌طوری که به یکی از امارت‌های ادعایی‌اش در سوریه تبدیل شده،‌ اما امروز این شهر در آستانه جنگ از سوی سه طرف قرار دارد : ارتش سوریه، نیروهای دموکراتیک و آنچه به سپر فرات موسوم بوده، قرار دارد و آن را در آستانه سقوط قرار داده است.


حدود هفت ماه پیش، ارتش سوریه و همپیمانانش عملیات بزرگی را به‌سمت حومه شرقی شهر حلب آغاز کردند به‌طوری که مواضع خود را در منطقه‌ای که 10 کیلومتر از شهر الباب فاصله دارد،‌ تثبیت کرد و توانست بخش‌های جغرافیایی وسیعی را پاکسازی و کمربند امنیتی کاملی را از سمت شامل حلب ایجاد کند که این موفقیت پس از کنترل گذرگاه الکاستیلو در شمال و بازپس‌گیری ورودی جنوبی حلب یعنی جاده الراموسه طی روزهای گذشته صورت گرفت تا به این ترتیب شهر الباب به هدف اصلی و نزدیک‌ترین هدف برای ارتش سوریه تبدیل شود.


شاید یکی از مهمترین طرف‌هایی که برای گشودن نبرد الرقه تلاش می‌کند، ارتش سوریه و همپیمانانش باشند،‌ پس از موفقیت این نیروها در شکست حملات گسترده تروریست‌های تکفیری به غرب حلب، هدف فعلی ارتش و همپیمانان،‌ پاکسازی محله‌های شرقی حلب از لوث تروریست‌های تکفیری به‌سرکردگی جبهه النصره است. 


با توجه به اینکه نیروی هوایی روسیه هم فعال شده و فضاها را برای یک‌سره کردن سریع نبرد و تحرک همزمان به‌سمت حومه شرقی به‌ویژه شهر "الباب" فراهم می‌کند.



مزدوران اردوغان و هاکان فیدان در اندیشه اشغال شهر






با ورود  نیروهای موسوم به درع‌الفرات (سپر فرات) مورد حمایت ترکیه به خط بحران سوریه از گذرگاه حومه شمالی شهر حلب که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که هدف از آن دفع خطر از ترکیه است، کمربند سه‌جانبه بر اطراف شهر الباب محکم می‌شود به‌ویژه با توجه به اینکه آنکارا از اهمیت این منطقه استراتژیک برای خود آگاه است، چرا که با این شهر می‌تواند جاده منتهی به شهر الرقه در شرق و حلب در جنوب با توجه به نزدیکی‌اش به ترکیه را در کنترل خود داشته باشد.


با توجه به آنچه گفته شد،‌ آنکارا با قدرت گروه‌های مورد حمایت خود را به‌سمت گشودن نبرد الباب سوق می‌دهد، این در حالی است که گزارش‌هایی اثبات می‌کند که در صورت ورود نیروهای موسوم به سپر فرات به آستانه شهر الباب، تروریست‌های داعشی به‌صورت خودکار از این شهر عقب‌نشینی خواهند کرد و راه را برای ورود گروه‌های مورد حمایت ترکیه هموار خواهند کرد، همان کاری که در بسیاری از روستاها و شهرک‌های حومه شمالی حلب انجام دادند و آخرین مورد آن جرابلس در مرزهای سوریه و ترکیه بود که داعشی‌ها بدون شلیک حتی یک گلوله عقب‌نشینی و شهر را بدون مقاومت به ارتش آزاد 


این در حالی است که ناظران بعید می‌دانند شهر الباب به همین راحتی به گروه‌های مورد حمایت ترکیه داده شود،‌ چرا که این شهر به نماد بزرگی برای گروه تروریستی داعش تبدیل شده همچنان که داده‌ها نشان می‌دهد که رقابت میان سه طرف گفته شده ممکن است به درگیری مستقیم میان ارتش‌های سوریه و ترکیه در صورت ورود مستقیم ترک‌ها به شهر منجر شود، با توجه به اطلاعات گفته شده،‌ آینده شهر الباب در هر حال نشان می‌دهد که این شهر فقط روزهای اندکی با خالی شدن از وجود داعشی‌ها فاصله دارد.
**هدف ترکیه از عملیات سپر فرات چیست؟
اما سوالی که مطرح می شود اینکه هدف ترکیه از عملیات سپر فرات چیست؟ دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه هدف ارتش ترکیه از انجام عملیات در خاک سوریه با عنوان سپر فرات چیست می گوید: کشور ترکیه به یک برداشتی رسیده که با انجام عملیات نظامی در خاک سوریه به منابع نفت و گاز منطقه دسترسی پیدا کنند. سرلشکر رضایی تأکید کرد: ترکیه به دنبال آن است که به یک هاب انرژی در منطقه تبدیل شود. مسائل ایدئولوژیک و تحریک اسرائیل هم در تحرکات ترکیه نقش دارد. ترکیه در 3- 4 سال اخیر به یک سیاست جدید در منطقه رسیده و ما فکر می‌کنیم که این سیاست به ترکیه آسیب خواهد زد.
اسدالله اطهری کارشناس مسائل ترکیه در گفت‌وگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره عملیات سپر فرات اظهار داشت: در عملیات سپر فرات خط قرمز تا حدودی از ترکیه برداشته شد.
ترکیه نشان داده که وقتی حضور نظامی دارد، الزامات منافع بلند مدت خود را پیگیری می‌کند.


وی افزود: هیچ بعید نمی‌دانید که شاید یک روز ارتش ترکیه از حضور نظامی در سوریه برای حمله به حلب استفاده کند. آنکارا زمانی می‌تواند در مبارزه با تروریست‌ها صادق باشد که امدادرسانی را به جبهه‌القاعده انجام ندهند. کارشناس مسائل ترکیه تأکید کرد: شواهدی درباره قطع حمایت ترکیه از تروریست‌های جبهه‌النصره وجود ندارد.


وی گفت: ترکیه که مرزهای خود را در استان ادلب به روی تروریست‌ها باز کرده، مطمئن باشید از عملیات سپر فرات هم علیه دولت سوریه استفاده خواهد کرد.


اینکه مقصد نهایی عملیات سپر فرات کجاست، مشخص نیست؛ اما حضور ارتش سوریه در نزدیکی الباب و تروریست های تکفیری که مورد حمایت ارتش ترکیه هستند شرایط میدانی را در شمال سوریه پیچیده تر کرده است.  


گزارش از محمد زرچینی 





۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن