تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816899060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست متفاوت نمایی روحانی!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: علی‌اکبر عباسی در وطن امروز نوشت: سیاست «ارائه‌ تصویری متفاوت از آنچه هست» در همه‌ 3 سال و نیم اخیر در دستور کار دولت و تیم رسانه‌ای آن بوده و از همان ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون در حوزه‌های مختلف می‌توان این منش رفتاری دولت را در نوع مواجهه با اجتماع مشاهده کرد.
 
موضوعی که هم در برخی رفتارهای شخصی رئیس دولت مانند انتشار تصاویر رئیس‌جمهور در هیبتی خاص به هنگام تماشای فوتبال می‌توان دید و هم در مواضع و رفتارهای سیاسی- اجتماعی رئیس‌جمهور و دولتمردان قابل مشاهده است. سخن گفتن از آزادی بیان و آزادی انتقاد و سخن از اینکه هنرمند ارزشی و غیرارزشی نداریم و مواردی از این دست، همگی بیانگر این نوع منش دولت است. راز اینکه چطور می‌شود که رئیس‌جمهوری هم مدام کوس آزادی بیان بزند و کباده‌ حریت مطبوعات کشد و در عین حال هجمه به منتقدان به انحای مختلف را نیز در کارنامه خود داشته باشد، در همین سیاست مذکور نهفته است. اگرنه چرا باید حمله به منتقدان حتی در تریبون عمومی هم مطرح شود و چرا باید  هنوز 24 ساعت از سخنان هیجانی رئیس دولت درباره لزوم نشکستن قلم‌ها نگذشته، معاون او از شکایت از رسانه‌های منتقد بگوید؟!
 
در واقع این نوع تناقض‌ها و تضادها در مواضع و رویکردهای دولت یازدهم همگی نتیجه همان تلاش‌هاست برای ارائه تصویری غیر از آنچه واقعیت دولت است که در مواردی از قالب ژست و تصویرسازی بیرون می‌زند و خود واقعی دولت را نشان می‌دهد.
 

واکنش رئیس قوه‌قضائیه به سخنان نمایشی رئیس‌جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات و انتقاد از مواضع دوگانه وی، گوشه‌ای دیگر از سیاست تصویرسازی توسط دولت را نمایان کرد. اینکه چطور می‌شود فردی که به گفته‌ رئیس قوه‌قضائیه حتی «نزد مقام معظم رهبری هم گلایه می‌کند که چرا دستگاه قضایی با فلان روزنامه برخورد نکرده است» در تربیون عمومی نمایشگاه مطبوعات با چنین شور و هیجانی از اینکه «نباید با بهانه‌های واهی، قلم‌ها را شکسته و دهان‌ها را ببندیم» سخن بگوید، از پیامدهای همین نوع سیاست تصویرسازی است. سیاستی که در مناظره‌های انتخاباتی سال 92 نیز خود را نشان داد.
 
به طوری که محمدباقر قالیباف در رابطه با مواضع حسن روحانی در مناظره آخر و بحث «برخورد گازانبری با دانشجویان» در گفت‌وگویی با ویژه‌نامه نوروزی همشهری گفته بود: «در برنامه مناظره‌ها، بعد از برنامه که از آنجا می‌آمدیم بیرون، یکی از نامزدهای محترم به من گفت که آقای قالیباف واقعاً ببخشید من قصدم این نبود و... گفتم که شما در حضور 50 میلیون بیننده حرفی را که خودت می‌دانی واقعیت ندارد می‌زنی ولی عذرخواهی‌اش را در جمع 3 نفره اعلام می‌کنی. به‌نظر شما این یک رفتار انسانی اسلامی است؟ در فضای عمومی حرفی را بزنید که خودتان هم می‌دانید واقعیت ندارد ولی بعد اینجا در یک جمع کوچک عذرخواهی کنید».




۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن