تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816923610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درمانگاه شبانه روزی نجف را بشناسید/ ازدحام موکب های نزدیک به حرم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: درمانگاه شبانه روزی نجف را بشناسید/ ازدحام موکب های نزدیک به حرم
قبل از رسیدن به بازار و در ضلع جنوبی شارع امام علی(ع)، درمانگاه هلال احمر ایران خودنمایی می کند. این درمانگاهی است که هر زائری ایرانی در نجف باید محل آن را بداند، چون هم شبانه روزی است، هم با ارائه گذرنامه خدمات آن رایگان است.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مینی بوس بدون کوچکترین مشکلی از فرودگاه خارج می شود. همیشه خروج راحت است اما ورود دشوار و وقت گیر. آنها که کاروان زیارتی دارند همیشه می گویند خب است از بغداد بروی و از نجف برگردی. آنقدر تفتیش و بازرسی مرحله به مرحله در فرودگاه بغداد زیاد است که این مَثل میان کارواندارها مشهور شده. در فرودگاه نجف اما وضعیت فرق دارد، خبری از سگ های آموزش دیده و در آوردن کفش نیست، دو سه بازرسی معمول طی می شوند و بعد از آن به سالن کوچک فرودگاه می رسی.مینی بوس مسیر اتوبانی فرودگاه تا پل ثوره العشیرین را آهسته اما پیوسته طی می کند. هر چه به پل ـ که یکی از نقاط اصلی آغاز پیاده روی از نجف تا کربلاست ـ نزدیکتر می شود، تعداد موکب های کنار جاده هم بیشتر می شود.


زیر پل غوغایی غوغاست. عده ای مسیر مستقیم یعنی کربلا را در پیش گرفته اند و عده ای دیگر آهنگ کوفه در سر دارند. خیابان را بسته اند و به محلی برای تجمع زوار، ارائه وای فای رایگان و حتی اجرای نمایش «النجم الثاقب» تبدیل شده است؛ نمایشی که با سبک و سیاق  «خورشید کاروان» و «شب آفتابی» به صورت میدانی و چندرسانه ای برگزار می شود، البته با لوکیشین محدودتر، در زمان کمتر و با داستانی عاشورایی. سناریوی این نمایش از حرکت حضرت مسلم به سمت کوفه شروع می‌شود و در ادامه حرکت کاروان امام حسین به سمت کربلا را به نمایش می‌گذارد که نقطه اوج این نمایش مقتل و روضه ابا عبدالله در روز عاشوراست.


مینی بوس از روی پل رد می شود، جلو می رود تا به دوربرگردان برسد. دور می زند و در خلاف مسیر شروع به حرکت می کند، می آید و می آید تا به مسجد فاطمه الزهرا(س) می رسد. حالا دیوارهای بزرگترین قبرستان جهان را می توان دید. خودروها به موازات وادی السلام حرکت می کنند و تا جایی که خیابان باز است، جلو می روند. بعد از آن باید خیابان امام علی(ع) را پیاده رفت تا به تقاطع النفق رسید، یعنی درست مقابل بازار بزرگ نجف.


قبل از رسیدن به بازار و در ضلع جنوبی شارع امام علی(ع)، درمانگاه هلال احمر ایران با نام «ولایت» خودنمایی می کند. البته این درمانگاه به دلیل مجاورت با هتل نبأ به درمانگاه نبأ نیز مشهور است. این درمانگاهی است که هر زائری ایرانی در نجف باید محل آن را بداند، چون هم شبانه روزی است، هم با ارائه گذرنامه تمام خدمات آن رایگان است. البته کمی جلوتر و در شارع امام صادق(ع) جنب هتل قصر المولی، درمانگاه دیگری نیز وجود دارد با نام «غدیر» که از 8 صبح تا 11 شب به زائران ارائه خدمت می کند.


هر چند دقیقه صدای حیدر حیدر و حسین حسین از دسته های عزاداری به گوش می رسد که اکثر قریب به اتفاق آن را زائران ایرانی تشکیل می دهند. عزاداران با وجود طی کردن راه طولانی، به شوق زیارت شاه نجف گامها را تندتر برمیدارند تا عطش و خستگی راه را به نور مصفای حرم امیرالمومنین(ع) مرتفع کنند. زائران دسته دسته به زیارت می روند و به از اینکه دلشان آرام گرفت، به مسیرهای منتهی به حرم باز می گردند تا جایی برای استراحت پیدا کنند.


به همین دلیل، کنار خیابان و روی پیاده رو مملو از جمعیتی است که از شدت خستگی با پتو و کیسه خواب یا بدون آن ها به خواب رفته اند، موکب های محدودی در این محل برپاست و شانس اینکه جای مناسبی برای استراحت پیدا شود، خیلی کم است. شاید بهتر باشد زائران اقامت در موکب های دورتر و نزدیک به جاده نجف به کربلا را برای بیتوته شبانه انتخاب کنند. کما اینکه فراوانی غذاهای نذری هم در آن مناطق بیشتر است.


منبع:فارس





۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن