تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803810354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ريشخند ميلياردي‌هاي استقلال به بيت‌المال!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ريشخند ميلياردي‌هاي استقلال به بيت‌المال!
در حالي استقلال با 25 ميليارد گرانقيمت‌ترين تيم ليگ است كه آبي‌ها به صورت صوري به دنبال كسر قرارداد از بازيكنان گرانقيمت‌شان هستند، بازيكناني كه خروجي آنها در ليگ نسبت به مبلغ قراردادشان صفر بوده است!
نویسنده : سعيد احمديان 


اول فصل با بوق و كرنا به استقلال آمدند و آبي‌ها خوشحال از اينكه توانسته‌اند از رقيبشان در بازار نقل و انتقالات پيشي بگيرند، روي ليگ پانزدهم حساب ويژه‌اي باز كرده بودند. روزهاي آخر بهار بود كه ستاره‌هاي گرانقيمت يك به يك با پيراهن آبي عكس يادگاري گرفتند و منصوريان و افشارزاده سر‌خوش از ساختن يك تيم رويايي، شمارش معكوس را براي آغاز ليگ آغاز كرده بودند. ريخت و پاش‌هاي استقلالي‌ها در فصل نقل و انتقالات كه آنها را بدل به گرانقيمت‌ترين تيم ليگ كرده بود، آن قدر‌ها هم برايشان بي‌هزينه نبود و محمود گودرزي وزير وقت ورزش همان روزهايي كه مديران استقلال به دنبال راضي كردن بازيكنان اسم و رسم دار براي آبي‌پوش شدن بودند، به روندي كه آبي‌ها براي جذب بازيكن پيش گرفته بودند، اعتراض كرد، هر چند واكنش وزير دير هنگام بود و باشگاه بازيكناني كه در ليست منصوريان بودند به هر ترفندي بود، آبي‌پوش شده بودند. چند هفته بعد از شروع ليگ بود كه وزير ورزش پس از آنكه با افشارزاده سرپرست منصوبش در اين باشگاه به مشكل خورده بود، ولنگاري آبي‌ها از جيب بيت‌المال براي جذب بازيكنان را افشا كرد و خبر از هزينه 25 ميلياردي باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات داد، هزينه‌اي كه قرار بود از بودجه دولت و بيت‌المال به حساب فوتباليست‌ها ريخته شود.

آرش افشين (۵۰۰ ميليون)، بختيار رحماني (يك ميليارد تومان)، حسين كنعاني‌زادگان (۹۰۰ ميليون تومان)، وريا غفوري (يك ميليارد و 100 ميليون تومان)، كاوه رضايي (يك ميليارد تومان) و فرشيد باقري (۹۵۰ ميليون تومان) بازيكنان گرانقيمت و جديدي بودند كه ابتداي فصل استقلالي شدند. درباره باقري شنيده مي‌شد در حالي با استقلال قرارداد 950ميليوني بسته است كه فصل قبل از صبا 150 ميليون دريافت كرده بود و در استقلال شش برابر فصل پيش دريافت مي‌كرد. اين اسامي در كنار بازيكناني مانند مهدي رحمتي (يك ميليارد و 200 ميليون تومان)، خسرو حيدري (يك ميليارد و 200 ميليون تومان)، هراير مگويان (يك ميليارد و 200 ميليون تومان)، امين حاج‌محمدي (يك ميليون و 100 ميليون تومان) اميد ابراهيمي (يك ميليارد و 200 ميليون تومان) استقلال را تبديل به گرانقيمت‌ترين تيم ليگ كرده بودند. قرارداد يك ميليارد و 100 ميليوني بازيكني مانند حاج‌محمدي كه فصل پيش سكو‌نشين بود، يكي از قراردادهاي عجيب ليست استقلال بود.

البته رقم‌هاي ذكر شده، رقم‌هايي بود كه در سازمان ليگ به ثبت رسيده بود و گفته مي‌شد كه برخي از اين بازيكنان با آپشن‌هاي مختلفي كه قراردادشان گذاشته شده، رقم قراردادشان افزايشي تا رقم يك ميلياردي را هم پيدا مي‌كند. يكي از اين بازيكنان كاوه رضايي بود كه مديران استقلال پس از تكذيب اوليه، تأييد كرده‌اند با توجه به آپشن‌هايي مانند تعداد بازي، تعداد پاس گل، تعداد گل و دعوت به تيم ملي كه در قراردادش گنجانده شده، قرارداد يك ميلياردي‌اش به يك ميليارد و 600ميليون هم مي‌رسيد. نكته قابل تأمل هم اينكه مديربرنامه‌هاي رضايي اعتقاد دارد اين آپشن‌ها صوري هستند و تمام 600 ميليون به رضايي تعلق مي‌گيرد! البته اين تنها رضايي نيست و درباره بازيكناني مانند رحمتي، رحماني و برخي ديگر از اين بازيكنان هم گفته مي‌شود قراردادشان بيشتر از مبلغي است كه قرارداد سازمان ليگ ثبت شده است.
    ***

با اين هزينه‌هاي هنگفت اما نتايج استقلال و عملكرد بازيكنان ميلياردي آبي‌ها در ليگ برتر نشان مي‌دهد كه هزينه 25 ميلياردي آبي‌ها از بيت‌المال براي ليگ پانزدهم خروجي نداشته و شاگردان منصوريان تا هفته پنجم ليگ يكي از تيم‌هاي ته جدولي بودند. عملكرد بازيكنان ميلياردي اين تيم هم در حد انتظارات نبوده تا حيف و ميل آبي‌ها در فصل نقل و انتقالات بيشتر از هميشه آزار دهنده باشد. خسرو حيدري و اميد ابراهيمي ضعيف‌تر از فصل‌هاي گذشته ظاهر شده‌اند، كنعاني‌زادگان همان اول فصل آسيب ديد و كل فصل را از دست داد، آرش افشين روي نيمكت در حسرت بازي است، بختيار رحماني با ستاره فصل پيش در تراكتور كيلومترها فاصله دارد، حاج محمدي مانند فصل پيش سكونشين است، كاوه رضايي با قرارداد يك ميليارد و 600 ميليوني در 10 بازي تنها سه گل به ثمر رسانده است! وريا غفوري هم با عملكرد ضعيفش در استقلال، جايگاهش را در تيم ملي از دست داد. كارنامه ضعيف بازيكنان ميلياردي استقلال سبب شده تا خيلي‌ها نسبت به هزينه‌هاي هنگفتي كه از بيت‌المال براي اين بازيكنان شده است، معترض باشند و از آن به عنوان نمونه‌اي از فساد گسترده در فوتبال و دست‌درازي باشگاه‌هاي دولتي بيت‌المال ياد كنند.
    ***

واكنش‌ها به هزينه‌هاي ميلياردي استقلال سبب شد تا باشگاه استقلال براي كاهش فشار افكار عمومي خبر از كسر قرارداد بازيكنان ميلياردي استقلال بدهند. البته اين تصميم واكنش بازيكنان ميلياردي اين تيم را به همراه داشته و وريا غفوري در اعتراض به كسر قرارداد گفته است: «اين كار حرفه‌اي نيست كه قراردادي كه بسته شده كسر شود.» البته غفوري به اين سؤال پاسخ نداده است كه آيا بستن قرارداد ميلياردي با بازيكني كه ارزش يك دهم آن را نيز ندارد از بيت‌المال حرفه‌اي است يا نه؟ با اين حال عليرضا منصوريان مأمور كسر قرارداد از بازيكنان گرانقيمت استقلال شده است، هر چند نبايد به عملي شدن اين تصميم خوشبين بود و آن را تنها قدمي ظاهري براي سر‌پوش گذاشتن روي ريخت و پاش‌هاي استقلال و مديرانش از حساب بيت‌المال در فصل نقل و انتقالات دانست، ريخت و پاش‌هايي كه خروجي آن صفر بوده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن