تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817398023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به مناسبت زادروز «انیو موریکونه»


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: وب‌سایت یک پزشک: «انیو موریکونه» موسیقیدان و آهـنگساز برجسته‌ی ایتالیایی، بیش از هـر‌ چـیز‌ به‌ خاطر موسیقی متن فیلم ،به خصوص فیلم‌های وسترن ایتالیایی(وسترن اسپاگتی) شهرت‌ دارد‌ و شاید مشهورترین آثار وسترن او مجموعه‌ی «دلار» با شرکت «کلینت‌ ایست وود» و به کارگردانی همکلاس‌ قدیمی‌اش‌ «سرجیو لئونه»باشد.
 

به مناسبت زادروز «انیو موریکونه»
 
 

سـرجیو لئونه در دهه‌ی 60 و بعد از آن، تعداد‌ زیادی‌ فیلم ساخت که بیش‌تر آن‌ها به زبان‌ ایتالیایی‌ بوده‌ و بعد به انگلیسی دوبله می‌شد. ترکیب پس‌زمینه‌های‌ ایتالیایی‌ و داستان‌های وسترن با قهرمانی شکست‌ناپذیر، به ساختن چند فـیلم مـوفق گانگستری نیز منجر‌ شد‌ که وی تقریبا در تمام‌ آن‌ها‌ از موسیقی‌ موریکونه‌ استفاده‌ کرد. هرچند تماشاگران انگلیسی زبان پس‌ از‌ دیدن این فیلم‌ها با موسیقی موریکونه آشنا شدند اما او قبل از‌ آن‌ در موطن خـود آهـنگسازی مشهور بود‌.
 

به مناسبت زادروز «انیو موریکونه»
 



انیو موریکونه در سال ‌ 1928 در رم متولد شد و بعدها‌ در‌ همان‌جا به تحصیل موسیقی پرداخت.او نواختن ترومپت و آهنگسازی را تحت نظر «گوفردو‌ پترلسی‌» –آهنگساز و مدرس موسیقی کلاسیک و مدرن–‌ و هم‌چنین‌ رهبری‌ کر را در‌ کـنسرواتوار‌ سـانتا چچیلیا قرار گرفت‌.

موریکونه‌ کار نوشتن موسیقی برای فیلم را از سال1962 آغاز کرد و در ضمن از‌ کار‌ بر روی آهنگسازی و تنظیم موسیقی کلاسیک‌ نیز‌ غافل نبود‌.در‌ سال  1946، همکاری مشهور او‌ با سرجیو لئونه و«بـرناردو بـرتولوچی» آغـاز شد.او برای لئونه موسیقی «بـه خـاطر یـک مشت‌ دلار‌» را ساخت که با تعدادی وسترن‌ دیگر‌ ادامه‌ پیدا‌ کرد‌. در سال 1968 او‌ بیش‌تر به آهنگسازی فیلم پرداخت و در یک سال، 20 موسیقی متن سـاخت.


به مناسبت زادروز «انیو موریکونه»




بـا وجـود این‌که همکاری‌ طولانی‌ موریکونه‌ با لئونه از شهرت زیـادی بـرخوردار است‌ اما‌ خود‌ او‌ با‌ کارگردانانی‌ چون «جیلو پونته کورو» و «جولیانو مونتالدو »بسیار راحت‌تر بود. یکی از افرادی که در اکثر آثـار مـوریکونه حـضور دارد، «آلساندرو آلساندرونی»، دوست زمان کودکی‌اش است که با‌ نواختن سـازهای بادی کوچک-فلوت و فلوت مجار-در اجرا با او همراهی می‌کرد.
 
موسیقی موریکونه در فیلم‌های وسترن بسیار مشخص و برجسته بود، زیـرا بـسیار نـو و بدیع می‌نمود و سازبندی بسیار خلاقانه‌ و نامتعارف‌ آن-با استفاده از گیتار الکتریکی، سـازدهنی و آوای دوردسـت زنبورک-به‌علاوه‌ی ترکیبات صوتی زیبا موفق شده بود صحنه‌های نمای نزدیکی که در آن شخصیت‌ها یکدیگر را برانداز مـی‌کنند و مـنتظر‌ حـرکتی‌ از جانب یکدیگرند را پر از تحرک کند، سپس صحنه‌ی پرتحرک بعدی را با تأکیدهای مناسب قـوی‌تر کـرده و حـرکتی را که به سرعت‌ برق‌ پایان می‌یابد به یاد ماندنی‌ کند‌.


به مناسبت زادروز «انیو موریکونه»



حس غریزی او در موسیقی مـوجب شـده کـه در تشدید حالت افسانه‌یی قهرمانان بزرگ و بی‌مانند بسیار موفق باشد. همین حس غریزی توانست مـوریکونه را‌ در‌ سـاختن موسیقی مناسب و احترام‌ برانگیز‌ برای داستانی که دوره‌های مختلف زندگی قهرمانش را بازگو مـی‌کند در«سـینما پارادیـزو» و هم‌چنین جادوی پایان‌ناپذیر قهرمانان فیلم‌های «تسخیرناپذیران» و «روزی روزگاری در آمریکا» یاری کند. هم‌چنین موسیقی فیلم زیـبای«افـسانه‌ی‌ 1900» که مورد توجه بسیار زیاد دوستداران موسیقی بوده،از کارهای این آهنگساز برجسته اسـت.




۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن