تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816885989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاخص‌های بازار جهانی «قرمز» شد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه ایران: پس از برگزیت یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که برای مدتی محدود بازارهای جهانی را تحت تأثیر قرار داد، دیروز پیروزی دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس جمهوری امریکا بازارها را بیش از پیش تحت تأثیر قرارداد و آن را در شوک فروبرد.
 

از نخستین ساعات بامداد روزگذشته به وقت تهران که نشانه‌های پیروزی دونالد ترامپ کاندیدای جمهوری خواه امریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نمایان شد، بازارهای جهانی واکنش‌های تندی نشان دادند. سرمایه‌گذاران در سراسر جهان برای تصمیم‌گیری درباره ماندن یا رفتن از بازارهای سرمایه گذاری، حتی منتظر اعلام نهایی نتایج نماندند از همان ابتدا برای جلوگیری از ضررهای احتمالی به سمت سرمایه گذاری‌ها امن‌تر هجوم بردند. 

برهمین اساس درحالی که عمده بازارهای سهام دنیا و نفت با افت معناداری مواجه شدند، تنها طلا و برخی از ارزهای اروپایی مانند یورو، پوند و فرانک به دلیل افزایش برابری در مقابل دلار امریکا سود بردند و رشد کردند. هرچند پس از گذشت چند ساعت از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا و معرفی ترامپ به‌عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور، سقوط بازارها متوقف شد و نشانه‌های بازگشت بتدریج درآنها نمایان شد، ولی همین چند ساعت منفی کافی بود تا میلیون‌ها نفر در سراسر جهان میلیاردها دلار زیان ببینند به طوری که این پیروزی برای بازارسهام استرالیا 35 میلیارد دلار زیان به دنبال داشت. درحالی که در ابتدای روزکاری گذشته بازارهای جهانی دچار نوعی آشفتگی و سردرگمی شده بودند اما پس از سخنرانی اولیه ترامپ که با مواضع تند او در جریان رقابت‌های انتخاباتی تفاوت بسیاری داشت و معتدل‌تر بود، بازارها از جمله داخل امریکا دوباره به صعود بازگشتند و شرایط تا حدودی بهتر شد.
 

درکنار بازارهای جهانی که واکنش‌های شدیدی نسبت به انتخاب ترامپ از خود نشان دادند، دیروز بازارهای پول و سرمایه ایران نیز با تغییرات شگرفی مواجه شد. دراین روز شاخص بورس اوراق بهادار تهران در همان نخستین ساعات کاری خود بیش از هزار واحد افت کرد و تا پایان ساعت کاری این افت به هزار و 459 واحد رسید و 83/1 درصد از آن کاست.
 

در بازار طلا نیز بواسطه جهش قیمت اونس جهانی و هیجان ناشی از انتخابات امریکا در ساعات اولیه بازار هر قطعه سکه تمام بهار آزادی تا مرز 30هزار تومان افزایش یافت ولی در ساعات پایانی این رشد به حدود 19 هزار تومان بسنده کرد. بازار ارز ایران نیز دیروز را سراسیمه آغاز کرد و بخصوص ارزهای اروپایی با افزایش‌های شدید مواجه شد به طوری که یورو خود را به 4100 تومان نزدیک کرد. اما همانند طلا این بازار نیز از هیجان خود کاست و قیمت‌ها در حدود 10 تا 50 تومان رشد متوقف شد.
 
ریزش ۱۴۵۹ واحدی شاخص بورس
 

شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه افت ۱۴۵۹ واحدی را تجربه کرد، افتی که به گفته تحلیلگران و مسئولان بازارسرمایه کشور تنها ناشی از هیجان زودگذر است و بزودی به شرایط عادی بازمی گردد. با این وجود دیروز عمده سهامداران بازار فروشنده بودند و صف‌های فروش سنگینی شکل گرفته بود. اما این بدان معنا نیست که خریداری در بازار وجود نداشت، چراکه برخی از باتجربه‌های بورس با خونسردی سهامی که می‌خریدند که افت شدیدی را تجربه کرده بود و بالا رفتن دوباره آن در روزهای آینده سود بالایی برای آنها به همراه خواهد داشت.
 

در جریان معاملات هیجانی روزگذشته بازار سرمایه تعداد 1201میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 291 میلیارد تومان در 85 هزار نوبت دادوستد شد.
 

شاخص بورس نیز با افت 1459واحدی در ارتفاع 78هزار و 411واحد قرار گرفت که بیشترین تأثیر منفی بر حرکت امروز دماسنج بازار سهام به نام نمادهای معاملاتی فولاد، پارسان و شبندر شد و در مقابل نمادهای معاملاتی حفاری، آسیا و وتوسم با رشد خود مانع ریزش بیشتر شاخص شدند.
 

بر اساس این گزارش؛ در بازارهای فرابورس ایران هم با جابه‌جایی 235میلیون ورقه به ارزش 378میلیارد تومان در 23هزار نوبت، آیفکس 20.1واحد افت کرد و در ارتفاع 819 واحد قرار گرفت. با این وجود شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد که انتخابات امریکا تأثیر طولانی بر بازار سهام ایران ندارد و سهامداران در بلند مدت به باور بی‌تأثیری انتخابات امریکا بر بازار ایران می‌رسند.
 

پرواز هیجانی سکه و طلا
 

فشار رشد جهشی اونس جهانی و هیجانی که انتخابات امریکا ایجاد کرده بود در ساعات اولیه بازار طلای ایران باعث شد تا این کالا به پرواز درآید. به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به یک باره حدود 30 هزار تومان رشد کرد. اما در ادامه هیجانات بازار فروکش کرد و مقداری از این رشد کاسته شد.
 

پس از گذشت چند ساعت از اعلام نتایج انتخابات امریکا و درمیانه روز قیمت‌ها منطقی‌تر شد. به گونه‌ای که افزایش قیمت سکه تمام به 20 هزار تومان، نیم 8 هزار تومان و ربع سکه به 4 هزار تومان رسید. اما بعد از ساعت 15 روزگذشته نه تنها دیگر اثری از قیمت‌های نجومی در بازار نبود بلکه برخی از اقلام در این بازار به قیمت روز قبل از خود رسید و تعداد اقلامی که با رشد همراه بودند بسیار محدود شد. در این زمینه «محمد کشتی آرای» رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: اکنون خرید و فروش‌ها در بازار ایران متوقف شده است.
 

بازار ارز قد کشید
 

هرچند در بازار ارز نیز اتفاقی شبیه بازار طلا افتاد و رفته رفته از هیجان ایجاد شده در بازار کاسته شد، اما در بازار ارز بازگشت قیمت‌ها به قبل با سرعت بسیار کمتری دنبال شد.
براساس این گزارش در ابتدای روزگذشته عمده ارزهای جهانی در بازار آزاد ایران به اوج قیمتی خود رسیدند. با وجودی که ارزش دلار در بازارهای جهانی و نسبت به ارزهای دیگر افت قابل توجهی را به نام خود ثبت کرده بود در بازار ایران برخلاف رویه سایر بازارهای دنیا دلار صعود را درپیش گرفت و دلار امریکا با بیش از 20 تومان رشد به 3656 تومان رسید و یورو با افزایش 55 تومانی به 4100 تومان نزدیک شد. ولی در ادامه و پس از ساعت 15 این رشد اصلاح شد. دراین ساعت دلار به رشد 15 تومانی با قیمت 3651 تومانی رضایت داد و یورو نیز به 4075 تومان رسید که 36 تومان رشد داشت.
 

در نرخ‌گذاری دیروز بانک مرکزی، ارزش دلار نسبت به روز سه شنبه تنها 2 ریال افت قیمت داشت و به 31,863ریال رسید؛ در مقابل پوند انگلیس 954/39 ریال قیمت‌گذاری شد که رشد 474 ریالی را ثبت کرده است ضمن آنکه ارزش هر یورو با 766 ریال رشد به 945/35 ریال رسید.
 

بازارهای مالی جهان شوکه شد
 

در حالی که نتایج اولیه از شمارش آرای انتخابات امریکا از پیشی گرفتن و احتمال پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوریخواهان حکایت داشت، بازارهای جهان که پیش از این روی پیروزی هیلاری کلینتون حساب کرده بودند، دچار آشفتگی شدند. همزمان  ارزش پزوی مکزیک به پایین‌ترین رقم خود در تاریخ مبادلات این ارز خارجی رسید.
 

شاخص سهام داو جونز در پی قوت گرفتن شانس پیروزی ترامپ 792 واحد یعنی بیش از 1/5 درصد سقوط کرد. این شاخص در روز حملات 11 سپتامبر تنها 540 واحد سقوط کرده بود.
در شروع معاملات دیروز، شاخص‌ها در بورس لندن افتی بیش از 3/4درصدی را شاهد بود و افت شاخص‌ها در بازارهای آسیایی نیز سرعت گرفت. شاخص هانگ سنگ در بازار هنگ کنگ 97/2درصد کاهش داشت، شاخص کوزپی کره جنوبی افتی 4/3 درصدی را تجربه کرد و نیکی ژاپن هم سقوط 225واحدی یعنی 7/4درصدی را شاهد بود.بازارهای بورس استرالیا و نیوزیلند به میزان کمتری شاهد افت بودند.
 

شاخص بازارهای بورس امریکا نیزپس از انتشار نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری این کشور که پیشتازی دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه را نشان می‌دهد کاهش یافت.
 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، شاخص‌های «اس‌اندپی 500»، «نزدک» و «داوجونز» پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات حدود سه درصد کاهش یافت.بازارهای هند صبح دیروز چهارشنبه، شش درصد سقوط کرد. همچنین قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت پیروزی ترامپ بشدت بالا رفت و حتی شاهد افزایش 50 دلاری نیز بود ولی در زمان تنظیم این گزارش به 1302 دلار با رشد 25دلاری رسید.
 

نفت جهانی روز چهارشنبه که شمارش آرا برتری غیرمنتظره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را نشان داد و بازارهای جهان را در التهاب فرو برد، با کاهش روبه‌رو شد.
نفت وست تگزاس اینترمدیت امریکا تا رکورد پایین 07/43 دلار در هر بشکه سقوط کرد که بیش از چهار درصد نسبت به قیمت نهایی معاملات سه‌شنبه کاهش داشت. با این همه در ادامه معاملات به 68/43 دلار بهبود پیدا کرد. نفت برنت که قیمت پایه جهانی است، 5/2 درصد کاهش پیدا کرد و به 87/44 دلار رسید.




۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن