تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796686518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر فرانسه در تهران: هیچ ارزشی برای تحریم‌های آمریکا قائل نیستیم


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: ایسنا نوشت: سفیر فرانسه در ایران گفت: فرانسه از منظر حقوقی برای تحریم‌های آمریکا علیه ایران هیچ ارزشی قائل نیست.

 
 فرانسوا سنمو، ظهر امروز 19 آبان ماه در جمع اعضای هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه فردوسی، اظهار کرد: سیاست، اقتصاد و فرهنگ جزء اصلی روابط میان دو کشور فرانسه و ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از زمانی که به ایران آمدم با تمام انرژی در این سه زمینه کار می‌کنم، افزود: بودن در ایران به دو دلیل برای من یک  مزیت بزرگ است، دلیل اول اینکه  ایران یک کشور نیست و یک قاره است با چندین هزار سال پیشینه تاریخی که توسط شعرای شما چقدر خوب به دنیا شناسانده می‌شود.

سنمو تصریح کرد: همیشه برای من یک رویا بود که ماموریتم را در ایران انجام دهم، آوای کلمه خراسان نیز برای من بسیار زیبا است و یادآور جاده ابریشم است.

سفیر کشور فرانسه در ایران یادآور شد: دلیل دیگری که باعث شد من به خاطر ماموریت در ایران خوشحال باشم فاز خاصی است که پس از امضای قرارداد هسته‌ای وارد آن شدیم.

وی با تاکید بر اینکه فاز جدیدی که ایران وارد آن شده بسیار مهم و با اهمیت است، خاطرنشان کرد: این مرحله باعث گشایش اقتصاد ایران می‌شود و این کشور جایگاه خود را به عنوان یک ملت بزرگ در میان سایر ملت‌های بزرگ پیدا می‌کند.

سنمو با اشاره به سفر روحانی به پاریس اظهار کرد: سفر رئیس جمهور ایران به فرانسه سفری موفق بود و به پویایی روابط دو کشور کمک کرد. البته بعد از سفر روحانی سفرهای متعدد دیگری انجام شد و هیات‌هایی از فرانسه به ایران و همچنین از ایران به فرانسه سفر کردند، البته دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز چندی قبل به پاریس آمد که قرار است در پاسخ به دیدار او در اواخر ماه ژوئیه وزیر امور خارجه فرانسه نیز به ایران سفر کند.

سفیر کشور فرانسه در ایران با بیان اینکه در زمینه توسعه اقتصادی مسائل خیلی سریع پیش‌می‌رود، اضافه کرد: در صورتی که رشد اقتصادی ایران در سالهای گذشته صفر بود اما امروز شاهد افزایش آن هستیم و طبق آمار ارایه شده توسط صندوق بین‌المللی پول شاهد رشد 4 درصدی اقتصاد ایران در سه ماهه اول سال 95 بودیم.

وی ادامه داد: برداشته شدن تحریم‌ها در ژانویه 2016 باعث پویایی صادرات ایران شد که به سطح قبل از اعمال تحریم‌ها رسید، البته در زمینه صادرات غیر نفتی نیز شاهد افزایش بودیم، روابط تجاری ایران که کاهش پیدا کرده بود امیدواریم تا دو سال آینده افزایش پیدا کند و به سطحی برسد که در سال 2011 شاهد آن بودیم.

سنمو با تاکید بر اینکه تجارت ایران با فرانسه برای کشور ما بسیار مهم است، افزود: اما تجارت ایران با کشورهایی همچون ایتالیا و آلمان نیز حائز اهمیت است.

سفیر کشور فرانسه در ایران  در خصوص همکاری شرکت‌های فرانسوی با ایران تصریح کرد: از ابتدای سال چندصد شرکت فرانسوی به ایران سفر کردند، از شرکت‌های بزرگ چند ملیتی گرفته تا شرکت‌های کوچک به ایران آمدند که این شرکت‌ها توسط مقامات عالی رتبه و همچنین سفارت فرانسه تشویق می‌شدند تا به ایران سفر و با شرکت‌های ایرانی همکاری کنند.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید مساله توسعه سرمایه‌گذاری مورد توجه مقامات ایرانی قرار گرفته و یک اولویت حساب می‌شود، برای توسعه روابط در زمینه‌های مختلف مثل حمل و نقل و رسیدن به این هدف حجم سرمایه‌گذاری 800 میلیارد دلاری در نظر گرفته شده که یک چهارم این عدد برای صنعت نفت و گاز پیش‌بینی شده است.

سنمو با اشاره به اینکه شرکت‌های فرانسوی برای همکاری و توسعه روابط با ایران بسیار متعهد هستند، عنوان کرد: در این راستا شرکت مدف هم تلاش‌هایی انجام می‌دهد و در سازمان‌دهی این تلاش‌ها به شرکت های فرانسوی کمک می‌کند، این شرکت دو بار به ایران در سالهای 2014 و سپتامبر 2016 سفر کرده است که به مشهد هم آمدند.

سفیر کشور فرانسه در ایران خاطرنشان کرد: شرکت‌های فرانسوی به دنبال مشارکت‌هایی هستند با طرف ایرانی خود، با برخی شرکت‌ها هم ارتباطاتی در زمینه کشاورزی، مواد غذایی و ... برقرار شده، همچنین در رابطه با فرودگاه مشهد هم مذاکراتی در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های فرانسوی در سه بخش نقش مهمی دارند، گفت: یکی در زمینه موتور است  دیگری اتومبیل، در این زمینه یک سری قراردادهایی امضا شده و بزرگترین شرکت‌های خودروساز فرانسه که شامل پژو، رنو و سیتروئن هستند قراردادهایی با ایران امضاء کردند و هر سه شرکت تمایل دارند شراکت‌هایی با ایران در زمینه خودرو داشته باشند.

سنمو ادامه داد: این قراردادها برای تولید نسل جدیدی از خودروها با موتورهای جدیدی است  که هم باعث کاهش مصرف سوخت می‌شوند و هم مسائل مربوط به محیط‌زیست را رعایت می‌کنند، در سال 2017 شاهد حضور این خودروها در جاده‌های ایران خواهیم بود.

وی  افزود: بخش بعدی که مورد توجه شرکت‌های فرانسوی است مربوط به نفت و گاز است که در این رابطه بین دو کشور توافق‌هایی صورت گرفته است. البته حوزه هوانوردی نیز بسیار حائز اهمیت است و مقامات ایرانی در این رابطه در حال مذاکره با شرکت‌های ایرباس و بوینگ هستند، البته آنها مجوزهایی از اوفک دریافت کردند که از اجرای تحریم‌های آمریکا مراقبت می‌کنند.

سنمو خاطرنشان کرد: البته در زمینه حقوقی فرانسه هیچ‌گونه ارزشی برای تحریم‌های آمریکا قائل نیست، چرا که یک جانبه و فراسرزمینی است و به این معنا که اثراتی که می‌توانند داشته باشد در خود خاک می‌تواند تاثیرگذار باشد.

سفیر کشور فرانسه در ایران  با اشاره به این که مذاکرات با ایرباس در حال پیشروی است، اظهار کرد: امیدواریم به زودی این مذاکرات به سرانجام برسد و ایران هواپیماهای جدیدی را تحویل بگیرد.

وی  در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تحریم‌های ایجاد شده در سیستم بانکی به وضوح قابل احساس است و تاثیراتی در معاملات میان کشورها می‌گذارد، خاطرنشان کرد: تحریم‌های بانکی تاثیرات بسیار بدی گذاشته‌اند بر بانک‌های بزرگ دنیا که شامل بانک‌های فرانسوی هم می‌شوند، دولت فرانسه صحبت‌های زیادی با انگلیس و آلمان دارد و در رابطه با تحریم‌های بانکی به صورت مستمر صحبت‌هایی با آمریکا می‌کند که امیدواریم به نتیجه برسد.

سنمو با بیان اینکه تحریم‌های بانکی آمریکا مانع نشدند تا قراردادهای بزرگی در زمینه نفت و اتومبیل با ایران امضا نشود، گفت: شرکت‌های ایرانی می‌توانند با حدود 30 بانک فرانسوی همکاری داشته باشد که این 30 بانک محدودیت‌هایی که بر اثر تحریم‌ها بانک‌های بزرگ فرانسوی دارد، ندارند.

وی با تاکید بر اینکه مقامات فرانسوی همکاری شرکت‌های این کشور را با شرکت‌های ایران تشویق می‌کنند، گفت: هنوز همه موانع از پیش روی ما برداشته نشده است اما فاز جدید توسعه اقتصادی ایران مربوط به زمان محدودی نیست و دراز مدت است و هیچ کشوری در جهان نیست  که شاهد تحول اقتصادی در مدت زمان به این کوتاهی باشد.

سنمو با بیان اینکه ملت ایران یک پروژه اصلاح اقتصادی را آغاز کرده است، اضافه کرد: هیچ راه حل اقتصادی نمی‌تواند کوتاه مدت در نظر گرفته شود و باید منتظر نتایج آن باشیم، البته چنین راه‌حل‌هایی اهمیت سیاسی هم پیدا می‌کند و تصمیم‌هایی که گرفته می‌شود می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی و همکاری کشورها شود.




۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن