تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820955425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامزد مورد استقبال پوتین مستاجر کاخ سفید شد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایرنا: دونالد ترامپ که حتی با وجود کم مهری حزب جمهوریخواه توانست در عین ناباوری پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، گزینه مطلوبی برای بازسازی روابط تقریبا تخریب شده واشنگتن و مسکو است.
 

ترامپ صبح چهارشنبه با نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در حالیکه هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها و هم حزبی باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور از حمایت های گسترده دولتی، رسانه ای و سیاسی اروپایی برخوردار بود، براساس اعلام خبرگزاری ایتارتاس با کسب 277 کارت آرای الکترال در برابر 219 رای رقیب خود پیروز انتخابات اعلام شد.
 


پس از این رویداد نیز اعلام شد، بر خلاف سنت که دو نامزد پیروز و شکست خورده بعد از مشخص شدن نتیجه برای مردم آمریکا سخنرانی کرده و بر پایان فصل رقابت تاکید می کنند، کلینتون حاضر به سخنرانی کردن نشده و رئیس ستاد انتخاباتی وی این مسئولیت را برعهده گرفت.
 

این رویداد نامنتظره در حالی رخ داد که بیشتر نظرسنجی های مهم دربرگیرنده پیروزی کلینتون در انتخابات بود.
 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه 22 مهرماه گفته بود: با هر نامزدی که رئیس جمهوری آمریکا شود، همکاری خواهیم کرد، اما بدیهی است که از ترامپ اگر واقعا صادقانه خواستار همکاری های بیشتر باشد، استقبال می کنیم.
 

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی.اف.یک فرانسه، افزود: روسیه با رئیس جمهوری منتخب آمریکا همکاری خواهد کرد، اما مسلم است کاربرد این رویکرد با فردی که خواهان چنین امری باشد، آسان تر است.
 

رئیس جمهوری روسیه افزود: اگر دونالد ترامپ (نامزد جمهوریخواه) می گوید می خواهد با روسیه همکاری کند، ما استقبال می کنیم، اما فقط این همکاری ها باید صادقانه و متقابل باشد.
 

ترامپ افزون بر تحسین پوتین به عنوان یک رهبر قدرتمند در برابر اوباما، مواضع دوستانه در برابر روسیه را حتی به مسائل بین المللی کشاند و تعامل همراه با کاهش تنش بین واشنگتن و مسکو را سودمند خواند.
 

وی وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات برای کاهش یا لغو تحریم های سه ساله ضدروسی آمریکا و اتحادیه اروپا مرتبط با اوضاع اوکراین تلاش خواهد کرد.
 

اکنون راهیابی ترامپ به کاخ سفید می تواند امیدها برای احیای روابط روسیه و آمریکا را که به پائین ترین سطح از زمان فروپاشی شوروی (سال 1991) رسیده است، افزایش دهد.
 

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه و در حالیکه هنوز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه داشت، تاکید کرد: تا اندازه ای که واشنگتن برای ارتقای سطح همکاری ها آمادگی دارد، ما نیز حاضر به ازسرگیری روابط هستیم.
 

مقام های روسیه از ماه گذشته تاکنون بارها بر علاقه این کشور برای برقراری روابط سازنده با نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرده اند.
 

دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه در این باره گفته است: مسکو برای همکاری با هر فردی که در آمریکا به مقام ریاست جمهوری این کشور انتخاب شود، آمادگی دارد و ما علاقه مند به عادی سازی و بهبودی روابط دوجانبه هستیم.
 

ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه 25 مهرماه در سازمان ملل اعلام کرد: روابط مسکو و واشنگتن به پایین ترین سطح و دوره جنگ سرد رسیده و وضع کلی بسیار بد و بدترین از سال 1973 (شوروی) است.
 

روابط واشنگتن و مسکو از سال 2014 در سه محور گسترش نفوذ نظامی ناتو بوِیژه آمریکا نزدیک و حتی هم مرز روسیه در شرق اروپا، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است.
از سوی دیگر، آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و کمک به مخالفان دولت این کشور، مجموعه ای از تحریم های گسترده اقتصادی و مالی ضدروسی را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.
 


رئیس جمهوری روسیه همچنین در یک اظهار نظر دیگر گفته بود که در مبارزات انتخاباتی آمریکا، ترامپ چنین دیدگاهی (رفع تنش بین مسکو و اشنگتن) را دارد و در سخنرانی های خود بر این امر و تغییر اساسی در روابط واشنگتن و مسکو با هدف یافتن زبان مشترک تاکید می کند.
 

پوتین اظهار کرد که نامزد حزب رقیب خلاف چنین دیدگاهی را دارد و مدعی است مسکو امنیت آمریکا را تهدید می کند و باید مانع پیشرفت روسیه شد.
 

رئیس جمهوری روسیه اظهارات کلینتون و برخی مقام های آمریکایی مبنی بر مداخله مسکو و نقش آفرینی در انتخابات آمریکا را رد کرد و گفت: می خواهیم امیدوار باشیم، این امر به دلیل افزایش نفوذ روسیه در سطح بین المللی باشد.
 

پوتین ادامه داد که در واقع از این طریق تلاش می شود، افکار عمومی را فریب دهند و با سیاهنمایی از مسکو یک امپراتوری شرور تصویر کنند و رای دهندگان را از روسیه بترسانند.
کلینتون و همچنین باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در جریان رقابت های انتخاباتی بارها سخنانی غیرمعمول علیه پوتین و روسیه بیان کردند.
 

آنها همچنین ترامپ را متهم به حمایت از روسیه کرده و خواستار رویگردانی رای دهندگان آمریکایی از وی شده بودند.
 

عبارت هایی مانند اینکه «اگر رئیس جمهور شوم ، روابط بهتری با روسیه و چین برقرار می کنم»، «کاهش تنش با مسکو از موضع قدرت»، «برقراری ارتباط خوب با پوتین و روسیه»، «پوتین رهبری بسیار قوی برای روسیه است، قوی تر از باراک اوباما برای آمریکا» و «رییس جمهوری روسیه واقعا یک رهبر بسیار قوی است»، بخشی از اظهار نظرهای ترامپ بود که هدف انتقاد شدید مخالفان بویژه در اردوگاه انتخاباتی دمکرات ها قرار گرفت.
 

در واکنش به این گفته ها، پوتین در حاشیه یک کنفرانس خبری گفت: تعریف شایستگی های ترامپ کار ما نیست، اما بی تردید بسیار با استعداد است.
 

رسانه های روسی همچنین به نقل از پوتین نوشتند: ترامپ می گوید که خواستار گذار به سطح دیگر، نزدیک تر و عمیق تر روابط با روسیه است. مگر ما می توانیم از این سخن استقبال نکنیم.
 

کلینتون و حتی رییس جمهوری آمریکا در چارچوب مواضع روسی خود از احتمال تاثیر گذاری مسکو بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز ابراز نگرانی کرده بود.
 

اظهار نظر اوباما پس از آن صورت گرفت که ایمیل های کمیته ملی حزب دمکرات آمریکا به بیرون درز کرد و کارشناسان آن را به هکرهای روس نسبت دادند.
 

رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای با شبکه خبری ان بی سی در پاسخ به این پرسش که آیا روس ها سعی خواهند کرد انتخابات هشتم نوامبر را تحت تاثیر قرار دهند یا نه گفته بود: «هرچیزی ممکن است».
 

رئیس جمهوری روسیه نیز در چارچوب رد این ادعاها اعلام کرد که آیا مقام های این کشور واقعا تصور می‌کنند، مسکو می تواند چنین کاری کند و آیا آمریکا کشوری ضعیف است؟
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز چندی پیش اعلام کرده بود پوتین آماده همکاری با هر فردی است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز و جانشین باراک اوباما شود.
وی افزوده بود: برای مسکو هدف اصلی پیروزی ترامپ یا کلینتون نیست، بلکه مقصد تامین منافع روسیه است و اینکه چه کسی رئیس جمهوری آینده آمریکا می شود؟ به ما ارتباطی ندارد و رای دهندگان این کشور به آن پاسخ می دهند.
 

اکنون با توجه به راهیابی ترامپ به کاخ سفید و مواضع دوستانه وی در برابر روسیه نسبت به دیدگاه تند ضدروسی کلینتون، انتظار می رود تحرکی در بازسازی روابط مسکو -واشنگتن شکل بگیرد، اگر در دوران ریاست جمهوری آمریکا به وعده های پیش از پیروزی خود متعهد باشد.




۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن