تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797512753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شخصیت‌های سیاسی از انتخابات آمریکا می‌گویند؛ ترامپ یا کلینتون؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: شخصیت‌های سیاسی از انتخابات آمریکا می‌گویند؛ ترامپ یا کلینتون؟
در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نظرات چند تن از شخصیت‌های حزبی و سیاسی را در این باره جویا شده‌ایم.
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز 18 آبان ماه در حالی برگزار می‌شود که نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای کسب عنوان ریاست جمهوری چند ماهی به رقابت پرداخته‌اند.


در این میان هم موضوع ایران یکی از بحث‌های داغ این دو نامزد بود و بارها و بارها در اظهارات و سخنرانی‌های خود نسبت به آن اعلام موضع نموده‌اند. اکنون باشگاه خبرنگاران جوان در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نظرات چند تن از شخصیت‌های حزبی و سیاسی را جویا شده است.


پیرامون رفتار کلینتون و ترامپ با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به ایران با حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، داریوش قنبری عضو حزب مردم سالاری، محمودصادقی عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران به گفت‌وگو نشستیم.


**ترقی: ترامپ و کلینتون در مورد دشمنی با ایران اتفاق نظر دارند



حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،با توجه به مواضعی که هر دو علیه جمهوری اسلامی گرفتند، طبیعتا هر دو برای ایران «بد» هستند. مواضع دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حاکی از آن است که آنان در دشمنی با کشورمان اتفاق نظر دارند، هدف ترامپ و کلینتون، مهار قدرت کشورمان و جلوگیری از گسترش نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و جهان است.


وی افزود: نگاهی به مناظرات ترامپ نشان می‌دهد که وی بیشتر توجه‌اش معطوف به حل مسائل داخلی آمریکا است و بهای چندانی به مسائل بیرونی و سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا نمی‌دهد.



ترامپ یا کلینتون؛ کدام یک برای ایران بهترند؟



ترقی تصریح کرد: دموکرات‌ها توجه چندانی به مسائل داخلی کشورشان ندارند، دموکرات‌ها به طور مستمر به دنبال دخالت در مسائل کشورهای دیگر، بحران‌سازی‌های بین‌المللی و متوجه کردن مردم به مسائل خارجی آمریکا هستند تا خیلی از مسائل داخلی سر در نیاورند.


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: عملکرد ترامپ می‌تواند کاهش دخالت‌های آمریکا در مسائل ایران را به همراه داشته باشد، استراتژی سران آمریکا و عناصر پشت پرده آن، دخالت در مسائل داخلی کشور ما است که نقش دموکرات‌ها در این زمینه پررنگ‌تر از جمهوری خواهان است.


وی ظهار داشت: هر دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا بدعهدی و عدم پایبندی به برجام را دنبال می‌کنند، دموکرات‌ها این سیاست را با روش سوق دادن تحریم‌ها به موضوعات حقوق بشر و مبارزه با تروریسم دنبال می‌کنند ولی جمهوری‌خواهان به کل نیازی به بهانه‌های این‌چنینی و تغییر چهره ندارند چرا که در کل با برجام مخالف هستند.


**صادقی: سیاست‌های ایران وابستگی به انتخابات آمریکا ندارد

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران وابستگی به انتخاب هیچ یک از گزینه‌های ریاست جمهوری آمریکا ندارد زیرا ما به دنبال منافع ملی خود هستیم.وی افزود: تبلیغات دو کاندیدای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا یعنی کلینتون و ترامپ به سمت بد و زشتی پیش رفت که بیشتر عرصه نمایش مسائل شخصی و شکستن حرمت‌ها در مقابل افکار عمومی بود.
ترامپ یا کلینتون؛ کدام یک برای ایران بهترند؟
عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: دو گزینه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمتر برنامه‌ای را در زمان تبلیغات ارائه کردند، به نظر می‌رسد ترامپ بیشتر شخصیتی افراطی داشته که چارچوب منظم، مشخص و سیاسی ندارد. وی بیشتر حالتی پوپولیست دارد و بر ضد مهاجرین و مسلمانان تاکنون موضع‌گیری کرده است لذا اجرای این مواضع می‌تواند منجر به آتش‌افروزی شود و شاید این امر برای ایران خوب نباشد.نماینده مردم تهران تایید کرد: اما هدایت سیاست خارجی آمریکا متشکل از تیمی است که مهار و کنترل می‌شود اما اگر ترامپ غیرچارچوب‌دار و غیرقابل پیش‌بینی بخواهد اینطور که بر روی صحنه خودنمایی می‌کند، در عمل هم بدین شکل باشد مسلما ریاست جمهوری وی برای کل دنیا خطرناک است البته نمایش سیاست‌ها و مواضع جمهوری خواهان استوی ادامه داد: حزب دموکرات حتی اگر دشمنی هم دارد به تعبیری دشمن داناست و بیشتر مواضع و اهداف خود را به صورت جنگ نرم پیش می‌برد اما حزب جمهوری خواه افرادی مانند بوش پدر و پسر داشته که بیشتر به دنبال جنگ افروزی بودند.صادقی تصریح کرد: البته هر کدام از احزاب آمریکا به دنبال منافع خود هستند، ما نیز همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند باید به دنبال منافع ملی خود باشیم که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران نیازمند قدرت‌های بزرگ نیست و استقلال دارد لذا انتخاب کلینتون دموکرات و ترامپ جمهوری‌خواه تفاوتی برای ما ندارد و تنها شاید بتوان گفت که بین بد و بدتر، بد را ترجیح می‌دهیم.
**مقدم فر: ترامپ برای ایران «بهتر» است/ جمهوری‌خواهان، فضای فریب کمتری دارندحمیدرضا مقدم فر  در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیر انتخابات آمریکا بر ایران اظهار داشت: قطعا انتخاب ترامپ با توجه به شرایط کنونی برای ما بهتر است. اولا ترامپ مقابل ساختار حاکمیتی آمریکا ایستاده و ثانیا جنس او جمهوری‌خواه است. جمهوری‌خواهان مانند دموکرات‌ها، فضای فریب و جنگ نرم کمتری دارند. دموکرات‌ها علی‌رغم اینکه گفتمان و ادبیات نرمی دارند، اما تاریخ نشان داده که بیشترین جنگ‌ها و ستیزها در دوره آن‌ها بوده است.


وی افزود: انتخابات ایالات متحده، وضعیت متفاوت و تغییر بزرگی را در آمریکا و اروپا پدید آورده است، برای نخستین مرتبه در صحنه انتخابات آمریکا، یکی از کاندیداها در حال ساختارشکنی است و به طور شفاف و صریح، چالش‌ها و اسرار پنهان آمریکا که تاکنون سعی می‌شده گفته نشود را بیان می‌کند.




ترامپ یا کلینتون؛ کدام یک برای ایران بهترند؟



این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: در تمامی دوره‌ها، نامزدهای آمریکا با استراتژی‌های صهیونیست‌ها همراه بوده‌اند، ترامپ امروز ساختارشکن شده که این موضوع به نفع ایران است. شخصیت ترامپ چندان تفاوتی با کلینتون ندارد اما نوع ورود وی به انتخابات به هر دلیلی که باشد، مورد اقبال مردم قرار گرفته است. مردم طبقه متوسط و ضعیف آمریکا مخالف وضع موجود هستند و ترامپ هم علیه این وضع اظهارنظر کرده است.


**قنبری: برجام با ریاست جمهوری ترامپ یا کلینتون بر باد نمی‌رود


داریوش قنبری در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اختلاف دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات تنها بر سر روش است، اظهار داشت: نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در اهداف با یکدیگر مناقشه ندارند و حتی در رابطه با مسائلی چون رژیم صهیونیستی، سوریه و ایران، دیدگاه یکسانی دارند.


وی افزود: ترامپ نشان داده که برجام را قبول ندارد، همچنین در مناظراتش کلینتون را متهم می‌کرد که مذاکرات دموکرات‌ها با ایران منجر به قدرتمندتر شدن این کشور به ویژه در منطقه شده است. 


عضو حزب مردم سالاری ادامه داد: تاکید ترامپ بر این بود که روش دموکرات‌ها در ارتباط با مهار ایران مناسب نبوده و آنان باید روش موثرتر و سخت‌گیرانه‌تری نسبت به کشورمان داشته باشند.



ترامپ یا کلینتون؛ کدام یک برای ایران بهترند؟



قنبری تصریح کرد: دموکرات‌ها روش‌های نرم‌تری را نسبت به جمهوری خواهان در سیاست خارجی خود می‌پذیرند، با توجه به اینکه یکی از پایگاه‌های مهم حمایتی جمهوری خواهان، کارتل‌های اسلحه‌سازی است، آنان برای رونق کارخانه‌های اسلحه‌سازی به جنگ دامن می‌زنند و از روش‌های خشن‌تری استفاده می‌کنند.


وی افزود: برخلاف پیش‌بینی برخی کارشناسان که معتقدند در صورت پیروزی ترامپ رابطه آمریکا و ایران بهتر خواهد شد، بنده معتقدم که وی رفتار خشونت آمیزتری نسبت به کلینتون با ایران خواهد داشت و در صورت پیروزی با روسیه کنار می‌آید تا ایران را بیشتر محدود کند.


عضو حزب مردم سالاری اضافه کرد: در ارتباط با کلینتون باید گفت که وی نیز قطعا به نفع کشورمان عمل نخواهد کرد و تلاش می‌کند که ایران را محدود کند اما سیاست دموکرات‌ها نرم‌تر و مسالمت آمیزتر از جمهوری خواهان است.


وی ادامه داد: کلینتون انگیزه بیشتری برای پیشبرد اهداف برجام دارد، کشوری مثل آمریکا به تنهایی نمی‌تواند برجام را بهم بزند و هرکدام از این دو که به قدرت برسند مجبور به اجرای برجام هستند چرا که باید تعهد بین‌المللی خود را مورد توجه قرار دهند. 


قنبری اظهار داشت: متأسفانه در این روزها برخی کارشناسان بر این مسئله دامن زده‌اند که در صورتی که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، دستاوردهای برجام بر باد می‌رود در حالی که در برجام طرف ما فقط آمریکا نیست بلکه طرف حساب ما گروه 1+5 و شورای امنیت است و شورای امنیت سازمان ملل متحد مساوی با آمریکا نیست. 


وی خاطرنشان کرد: کلینتون معتقد به تقابل با روسیه است، قطعا تقابل آمریکا و روسیه به نفع ایران تمام خواهد شد و ما می‌توانیم امتیازهای بیشتری از روس‌ها بگیریم چرا که روس‌ها در صورت انتخاب کلینتون احساس نیاز بیشتری به کشورمان خواهند کرد. 


عضو حزب مردم سالاری افزود: در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وی ارتباط بیشتری با روسیه خواهد داشت و همکاری روسیه و آمریکا منجر به وارد شدن فشار بیشتر و انزوای کشورمان خواهد شد. 







۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن