تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817582729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا باید منتظر بهبود روابط ایران و امریکا شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آیا باید منتظر بهبود روابط ایران و امریکا شد؟
استاد دانشگاه در واشنگتن معتقد است که سیاست خارجی ترامپ غیر قابل پیش بینی است. او می گوید:«ترامپ هیچ ایده ای در حوزه روابط بین المللی و کنوانسیون های مربوط به آن ندارد و در این باره از دانشی برخوردار نیست. احتمال آن وجود دارد که او در صورت برنده شدن در انتخابات بخواهد زور و بازوی امریکا را به ایران نشان دهد».
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل-سایت «قنطره» وابسته به دولت آلمان با انتشار گزارشی این پرسش را مطرح می کند که چه چشم اندازی پیش روی روابط ایران و امریکا پس از برگزاری انتخابات در ایالات متحده خواهد بود. این سایت اشاره می کند که کارشناسان پینی می کنند که صرفنظر از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا علائم زیادی وجود دارند که نشان می دهند روابط ایران و امریکا  پس از برگزاری انتخابات ایالات متحده بدتر خواهند شد. 


راین سایت که مسائل مرتبط با خارومیانه ر ا پوشش می دهد می نویسد:«در ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی تحریم های بین المللی که علیه ایران به دلیل برنامه هسته ای آن کشور وضع شده بودند لغو شدند. برجام قراداد تاریخی میان ایران و جامعه بین المللی شش ماه پیش از آن امضا شده بود. 


ایران امیدوار است که سرمایه گذاری غربی بیش تری در آن کشور صورت گیرد تا اقتصاد آسیب دیده اش در جریان تحریم ها بهبود یابد و روابط مالی و بانکی ایران با جهان تسهیل شود. پرسش اساسی اما این است که ایا سیاست رییس جمهوری بعدی امریکا در قبال ایران هم چنان نامشخص است و یا آن که به بهبود اقتصاد ایران و گشایش روابط ان کشور با غرب خواهد انجامید. 


در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان توافق هسته ای با ایران را یکی از بدترین توافق های تاریخ خوانده است. او گفته که در صورت پیروزی در  انتخابات خواستار مذاکره مجدد بر سر موضوع برنامه هسته ای ایران خواهد شد اما درباره چگونگی و امکان پذیری آن سخنی نگفته است.


 «رسول نفیسی» استاد دانشگاه در واشنگتن معتقد است که سیاست خارجی ترامپ غیر قابل پیش بینی است. او می گوید:«ترامپ هیچ ایده ای در حوزه روابط بین المللی و کنوانسیون های مربوط به آن ندارد و در این باره از دانشی برخوردار نیست. احتمال آن وجود دارد که او در صورت برنده شدن در انتخابات بخواهد زور و بازوی امریکا را به ایران نشان دهد». 


این سایت در ادامه اشاره می کند در مقابل موضع گیری کلینتون نیز به شکلی است که انتظار نمی رود باعث نزدیکی روابط دو کشور به سوی یکدیگر شود. این سایت می افزاید:«کلینتون وزیر امور خارجه پیشین امریکا گفته است که بیش از باراک اوباما» رییس جمهوری فعلی امریکا به اسرائیل  تمایل دارد. «گونتر مایر» از مرکز تحقیقات جهان عرب به روزنامه ای سوئیسی گفته است که هیلاری کلینتون احتمالا به سیاست مداخله نظامی در منطقه خاورمیانه همانند دورانی که وزیر امور خارجه امریکا در فاصله سال های  ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ میلادی بود ادامه خواهد داد. 


اشاره این تحیلگر به یک گزارش استراتژیک است که توسط اندیشکده«مرکز برای سیاستگذاری امریکای جدید» (CNAS) که سازمانی که نزدیک به دموکرات هاست تهیه شده است. در این گزارش که با هدف مشاوره دادن به رییس جمهوری بعدی آمریکا تهیه شده است نویسندگان آن خواستار اتخاذ اقدامات سیاسی، نظامی و اقتصادی شدیدتری علیه ایران شده اند. مایر اشاره می کند که «میشل فلورنوی» مدیر مرکز امنیت جدید امریکا یکی از نامزدهای بالقوه برعهده گیری وزارت دفاع دولت کلینتون در صورت پیروزی او در انتخابات خواهد بود و اعضای این اندیشکده است و در تهیه گزارش مذکور نقش داشته است و از حامیان تشدید تحریم ها علیه ایران بوده است». 


در بخش دیگری از این گزارش اشاره می شود که «صادق زیباکلام» استاد علوم سیاسی در تهران معتقد است که دشمنی بیش تر رییس جمهوری بعدی امریکا نسبت به ایران می تواند تندروها را خوشحال تر سازد. او می گوید:«در صورتی که این روند وجود داشته باشد تندروها در داخل از این موضوع به عنوان توجیهی برای بی اعتمادی نسبت به امریکا و ترویج ایدئولوژی ضد امریکایی استفاده خواهند کرد». 


این سایت هم چنین اشاره می کند که در زمینه مسائل منطقه ای از جمله جنگ در یمن و سوریه نیز به نظر می رسد که کلینتون خواستار مدارای کم تر با ایران در مقایسه با اوباما است. زیباکلام معتقد است که نتیجه انتخابات امریکا بر وضعیت دولت ایران تاثیرگذار خواهد بود. او می گوید:«در صورتی که رییس جمهوری  بعدی امریکا موضعی خصمانه تر در قبال ایران اتحاذ کند تندروها درداخل ایران خوشحال تر خواهند شد». 


این سایت اشاره می کند که علیرغم اظهارات خصمانه از سوی مخالفان روابط با امریکا  زیباکلام می گوید که روحانی به تلاش هایش برای تقویت روابط میان تهران و واشنگتن به نوعی که به نفع ایران باشد  ادامه خواهد داد. با این حال، از دید او هر نامزدی که در انتخابات امریکا پیروز شود احتمالا به گرم تر  شدن روابط میان دو کشور کمکی نخواهد کرد. 




۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن