تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817164440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آبیار: مطالعه کتابی را که دوست دارم، تمام نمی‌کنم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست «یک فنجان فرهنگ»؛
آبیار: مطالعه کتابی را که دوست دارم، تمام نمی‌کنم

نرگس آبیار شهر کتاب


شناسهٔ خبر: 3818419 - سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
فرهنگ > کتاب

.jwplayer{ display: inline-block; } نرگس آبیار گفت: در فیلم‌ها و داستان‌هایم به دنبال کشمکش بیرونی نیستم بلکه اتفاق اصلی آثارم بیشتر در درون است که اتفاق می‌افتد. به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست از سری نشست‌های «یک فنجان فرهنگ» عصر دیروز دوشنبه ۱۷ آبان با حضور نرگس آبیار و محوریت صحبت درباره رمان «نفس» از این نویسنده در شهر کتاب مرکزی برگزار شد. آبیار در این نشست در پاسخ به سوال مسعود خیرخواه مجری نشست درباره نویسندگی و فیلمسازی‌اش گفت: آن زمان که فیلمسازی را شروع کردم، نویسنده بودم و ۲۰ کتاب به چاپ رسانده بودم. در فضای نویسندگی و کتاب، شناخته شده بودم و با احترام با من برخورد می‌شد اما در فضای سینما مثل یک شاگرد بودم. مثل یک شاگرد هم از پایه شروع کردم به فیلمسازی. آن زمان که فقط نویسندگی می‌کردم از سینما چیزی نمی‌دانستم اما فیلم بین خوبی بودم و تمام فیلم‌های موج نوی ایتالیا و فرانسه را دیده بودم. فیلم‌های مطرح سینمای جهان را هم دیده بودم البته به استثنای سینمای هالیوود که چندان دوستش نداشتم. تا ساخت اولین فیلمم، هیچ وقت دستیار کارگردان نبودم. وی درباره چگونگی شکل گیری آثارش گفت: هر کاری حتی رانندگی را به طور غریزی شروع کردم اما بعد از آن به سمت یادگیری‌اش رفتم. زمانی که داستان می‌نوشتم، شعر می گفتم و فیلم می‌دیدم. همه آثارم از جمله کارهای سینمایی و داستانی ام، همین طور رمان «نفس» دنبال کشمکش بیرونی چندانی نیستند و بیشتر در درون اتفاق می افتند. به عبارتی بیشتر مسائل و بحث های هرمنوتیکی را فعال می‌کنند. یک سری از آثارم فانتزی بودند که برخی از آن‌ها تبدیل به انیمیشن هم شدند. بعضی از داستان هایم هم برای بزرگسالان نوشته شده بود و لحن دانای کل داشتند اما یک سری از آثارم هم مثل «نفس» با راوی اول شخص نوشته شده‌اند. در نوشتن این رمان، برایم مهم بود که به عنوان نویسنده اثر، در پوست یک بچه بروم و دنیا را بی قضاوت ببینم. این فیلم‌ساز در ادامه درباره تبدیل قالب داستانی به اثر سینمایی گفت: تبدیل داستان به فیلم، بسیار سخت است. این سختی هم در «شیار ۱۴۳» و هم در «نفس» به چشم آمد چون چیز دیگری از دل داستان بیرون کشیدم. در «نفس» آنچه مهم بود، زبان شیرین یک کودک برای روایت بود که در فیلم نمی‌شود حس اش کرد و باید جایش را با عنصر دیگری پر کرد. درباره ساختار فیلم و فیلم های دیگرم هم باید بگویم که بسیار رئال و واقع گرا آن‌ها را می‌سازم تا جایی که ممکن است تماشاگر، اثرم را با یک فیلم مستند اشتباه بگیرد. آبیار در بخشی از سخنانش گفت: بچه‌ها همان طور که در فیلم و رمان «نفس» می بینیم، در هر شرایطی، تمام سختی های دنیا را با تخیل شان، تبدیل به شیرینی و راحتی می‌کنند. وقتی رمان «نفس» را می‌خوانیم، از دور دخترکی به نام بهار را می‌بینیم و فکر می کنیم دارد زجر می‌کشد اما او دارد با تخیل‌اش ماجراهای تلخ را شیرین می کند. تخیل تنها اتفاق نامحدود جهان است و می تواند تا بیکران ادامه پیدا کند. بهار در جستجوی آگاهی و دانایی است. کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳» درباره برنامه مطالعاتی اش در روزهای اخیر گفت: این روزها خیلی پراکنده مطالعه می کنم چون واقعا فرصت نمی شود. باید زمانی مثل تعطیلات عید نوروز بیاید تا فرصت کنم منسجم تر بخوانم. پیش از فیلم سازی، ویراستار و کارشناس نشر بودم و عادت کرده بودم سریع سریع بخوانم اما اگر کاری را دوست داشته باشم، برای خواندنش خیلی وقت می گذارم و سعی می کنم تمامش نکنم. مثلا «کلیدر» آقای دولت آبادی را با این که خیلی وقت پیش شروع کردم، هنوز تمام نکرده ام و جلد آخرش را نمی خوانم تا تمام نشود. این اتفاق درباره فیلم هم می افتد. وقتی فیلمی را دوست دارم  و از دیدنش لذت می برم، نمی خواهم زود تمامش کنم. به همین خاطر وسط فیلم بلند می شوم و راه می روم یا به دوستم تلفن می زنم و می گویم من دارم یک فیلم عالی می بینم. آبیار در پایان سخنانش گفت: نه ادبیات دست از سرم بر می دارد و نه جنگ. من ناخودآگاه وارد مقوله جنگ شدم. در جنگ هم اتفاقاتی می افتد که در زمان زندگی عادی و آرامش نمی افتد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن