تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817045929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

البغدادي از موصل فرار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: البغدادي از موصل فرار كرد
سرويس اطلاع‌رساني نيروهاي مسلح عراق روز دوشنبه از فرار ابوبكر البغدادي، رهبر داعش از موصل خبر داد. نيروهاي عراقي به شش كيلومتري ساحل موصل رسيده‌اند.
سرويس اطلاع‌رساني نيروهاي مسلح عراق روز دوشنبه از فرار ابوبكر البغدادي، رهبر داعش از موصل خبر داد. نيروهاي عراقي به شش كيلومتري ساحل موصل رسيده‌اند. يك فرمانده بسيج مردمي عراق هم از آغاز عمليات پيشروي به سوي فرودگاه تلعفر و احتمال درگيري با نيروهاي تركيه كه در اين مناطق مستقر هستند، خبر داد.

در پي پيشروي نيروهاي عراقي در محورهاي مختلف موصل، آخرين پايگاه داعش در عراق گزارش‌ها از فرار ابوبكر البغدادي از اين شهر حكايت دارد. سرويس اطلاع‌رساني نيروهاي مسلح عراق ديروز اعلام كرد منابع اطلاعاتي فرار البغدادي به همراه 150 خانواده ديگر را كه به عنوان سپر انساني با خود همراه كرده، تأييد كردند. بوريس جانسون، وزير خارجه انگليس روز جمعه در سخناني گفته بود: «سازمان اطلاعات ما به اين نتيجه رسيده كه ابوبكر البغدادي، موصل را ترك كرده، اما همچنان براي دعوت از مردم جهت شركت در عمليات موصل از طريق اينترنت تلاش مي‌كند. يك منبع نيز اعلام كرد پيام‌هاي البغدادي از سوريه منتشر مي‌شود». در روز اول عمليات آزادسازي موصل، منابع عراقي اعلام كرده بودند كه دهها تن از سركرده‌هاي داعش به همراه خانواده‌هايشان از موصل به سمت سوريه گريخته‌اند و كاروان البغدادي هم توسط جنگنده‌هاي عراقي مورد هدف قرار گرفته ولي او از اين حمله جان سالم به در برده است. ابوبكر البغدادي هفته گذشته در پيامي از عناصر داعش خواست تا آخرين لحظه از موصل دفاع كنند. فرار البغدادي از موصل در شرايطي است كه صفوف داعش در اين شهر از هم فروپاشيده و نيروهاي عراقي به داخل موصل رسيده‌اند و جنگ تن به تن بين دو طرف ادامه دارد. به گزارش شبكه المنار، نجم عبدالله الجبوري فرمانده عمليات نينوا گفت: «يگان‌هاي نظامي مطابق برنامه‌هاي از پيش تعيين‌شده پيش مي‌روند و نيروهاي ما به شش كيلومتري ساحل راست موصل رسيده‌اند. الجبوري گفت كه از ابتداي عمليات آزادسازي موصل تاكنون، 2 هزار تروريست داعشي به هلاكت رسيده‌اند كه در بين آنها برخي از سركرده‌هاي مهم و برجسته نيز حضور دارند. فرار سركرده داعش مي‌تواند در تقويت روحيه عراقي‌ها و تضعيف روحيه تكفيري‌ها تأثيرگذار باشد.
  
غرب موصل در كنترل حشدالشعبي
ابومهدي المهندس، از فرماندهان اصلي نيروهاي داوطلب مردمي (حشد الشعبي) با بيان اينكه اين نيروها پيشروي بسيار خوبي در گستره محور عملياتي داشته‌اند، گفت كه بخش دشوار عمليات موصل در محور غربي آن است. به نوشته پايگاه اطلاع‌رساني حشدالشعبي، او گفت: «نيروهاي حشدالشعبي تمامي راه‌هاي منتهي به شهر موصل را در محور غربي كه 110 كيلومتر است، به تسلط خود در آورده‌اند و توانسته‌اند 65 روستا را تاكنون آزاد كنند.»
  
احتمال درگيري با تركيه
باتوجه به استقرار نيروهاي تركيه در شمال موصل، احتمال درگيري بين اين نيروها با حشدالشعبي وجود دارد. حسن عبدالهادي، مسئول رسانه‌اي گردان‌هاي سيدالشهداي حشدالشعبي روز دوشنبه از آغاز عمليات پيشروي به سوي فرودگاه تلعفر و احتمال درگيري با نيروهاي تركيه كه در اين مناطق مستقر هستند، خبر داد. حسن عبدالهادي گفت: «نيروهاي تركيه در اطراف تلعفر مستقر هستند اما اخيرا با لباس‌هاي شخصي وارد اين شهر شده‌اند زيرا حشد الشعبي با پيشروي خود مسير تلعفر و المحلبيه به سمت سوريه را كه يك مسير امدادي به سمت شهر رقه در سوريه است، قطع كرده‌اند». فرودگاه تلعفر در هشت كيلومتري اين شهر قرار دارد و نيروهاي حشد الشعبي به دليل وجود نيروهاي تركيه در اين منطقه و احتمال بروز درگيري با آنها با احتياط در حال پيشروي هستند. نيروهاي حشدالشعبي از هفته گذشته عمليات آزادسازي شهر تلعفر در غرب موصل را آغاز كردند و توانسته‌اند خطوط امدادرساني تروريست‌ها در مرز با سوريه را قطع كنند.  تركيه از دو ماه پيش نيروهاي خود را وارد شمال عراق كرد تا بتواند در عمليات موصل شركت كند ولي مخالفت مقامات عراقي و شخص حيدرالعبادي، نخست وزير عراق مانع از حضور نيروهاي تركيه در عمليات موصل شد. در همين راستا، تركيه در روزهاي اخير تانك‌هاي جديدي را در مرز با عراق مستقر كرد. رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور تركيه هفته گذشته نگراني خود را از حضور حشدالشعبي در تلعفر اعلام كرد و گفت كه آنكارا نسبت به اين منطقه حساس است و مدعي شد كه از تركمن‌هاي تلعفر حمايت خواهد كرد.





تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن