تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819365595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف:از منافع مشترک برای ثبات و پیشرفت ایران و لبنان و منطقه استفاده می کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ظریف:از منافع مشترک برای ثبات و پیشرفت ایران و لبنان و منطقه استفاده می کنیم
« محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید به اینکه«از منافع مشترک برای ثبات و پیشرفت ایران و لبنان استفاده می کنیم»، گفت: به آینده روابط ایران و لبنان خوشبین هستیم و این روابط را که در خدمت منافع ملت های دو کشور و منطقه می دانیم،علیه هیچ طرفی نیست.
آفتاب‌‌نیوز : ظریف شامگاه دوشنبه بعداز دیدار با ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در کاخ« بعبدا» در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت:به نظر
ظریف:از منافع مشترک برای ثبات و پیشرفت ایران و لبنان و منطقه استفاده می کنیم
ما انتخاب رئیس جمهوری لبنان بعد از یک مدت طولانی، پیروزی برای همه مردم لبنان است. 


وی خاطرنشان کرد:بنده امروز با یک هیات عالی رتبه اقتصادی و سیاسی متشکل از رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس اتاق بازرگانی دو استان ایران و تعدادی از صنعتگران و کارآفرینان ایرانی برای همکاری با همه گروه ها و مردم لبنان در بیروت هستم. 


به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد:ایران و لبنان دشمنان مشترکی مانند رژیم صهیونیستی و گروه های تکفیری و تروریستی دارند اما فراتر از دشمنان مشترک، منافع و مصالح مشترکی برای ثبات و پیشرفت بین دو کشور وجود دارد و براین اساس ما در هر دو زمینه در کنار مردم لبنان بوده و هستیم. 


ظریف تاکید کرد:من نسبت به آینده روابط و مناسبات گسترده تر ایران و لبنان بسیار خوشبینم و این روابط به نفع دو کشور و دو ملت و به نفع صلح و ثبات در منطقه است و به ضرر هیچ کس نخواهد بود. 


خبرنگاری درباره « نزار زکار» که در ایران بازداشت شده است، سوال کرد و وزیر امور خارجه ایران در پاسخ گفت:آنچه برای ایشان اتفاق افتاده مشکلی بین ایران و لبنان نیست، مشکلی است که از دیدگاه قوه قضاییه ناشی از اقدامات خلاف قانون یک فرد به وجود آمده و مشکل در واقع بین ایالات متحده و ایران است. 


خبرنگاری نظر ظریف را در باره سخنان ژنرال عون رئیس جمهوری جدید لبنان که در مراسم ادای سوگند گفت سیاست لبنان جنگ پیش دستانه و بازدارنده با تروریست ها تا نابودی کامل آنها است، پرسید و وی در پاسخ گفت:صحبت ریاست محترم جمهوری لبنان نشان دهنده عمق بینش ایشان نسبت به خطری است که نه تنها لبنان بلکه تمام منطقه را تهدید می کند. 


وزیر امور خارجه ایران افزود:خطررژیم صهیونیستی به عنوان یک نیروی اشغالگر و ناقض حقوق بشر خطری است که همه دنیا به آن اعتراف دارند. 


وی اظهارداشت: رژیم صهیونیستی با سلاح هسته ای دنیا را تهدید می می کند و به عنوان دارنده سلاح هسته ای خطری برای صلح و امنیت جهانی است. 


ظریف خاطرنشان کرد:خطر گروه های تکفیری هم، خطری است که نه تنها سوریه و لبنان بلکه همه کشورهای منطقه و جهان را تهدید می کند و متاسفانه لبنان حجم بالایی از تبعات جنایات این گروه ها را تحمل کرده و جامعه جهانی باید در کنار لبنان قرار گیرد و از آن حمایت کند. 






۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن