تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805817799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداری مخالفت کرد؛ شورا عقب کشید/تنزل باغ‌مزار به پارک محله‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پاس‌کاری مسئولان بر سر مزار «استاد لطفی»
شهرداری مخالفت کرد؛ شورا عقب کشید/تنزل باغ‌مزار به پارک محله‌ای

محمد رضا لطفی


شناسهٔ خبر: 3815319 - یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
استانها > گلستان

.jwplayer{ display: inline-block; } گرگان– مدیریت شهری گرگان با مصوبه شورای شهر برای خرید زمین های اطراف باغ مزار لطفی مخالفت کرد تا پس از عقب نشینی شورا، اجرای این طرح دوباره در هاله ای ابهام فرو رود. خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – زهرا بهرامی: اوایل مهر ماه سال جاری بود که پس از حدود ۳۰ ماه تعلل و فراز و نشیب های فراوان، صحن علنی شورای شهر گرگان مصوب کرد، شهرداری دو هزار و ۷۰۰ متر از اراضی اطراف مزار استاد لطفی را برای تغییر کاربری خریداری کند تا طرح «باغ مزار لطفی» که خواسته جامعه فرهنگی هنری کشور و شهروندان گرگانی است، اجرا شود. درباره طرح باغ مزار استاد لطفی باید گفت این طرح، در محدوده پنج هزار مترمربعی تهیه شد درحالی‌که تنها دو هزار و ۵۰۰ مترمربع آن در تملک شهرداری بود؛ مردادماه این طرح در کمیسیون ماده پنج استان مطرح شد اما به دلیل مغایرت و اشکالات قانونی مورد تصویب قرار نگرفت. درنهایت مصوبه اوایل مهرماه امسال شورای اسلامی شهر گرگان می‌رفت تا به همه بی‌مهری‌ها نسبت به استاد محمدرضا لطفی پایان دهد و بارقه امید اجرایی شدن این طرح را در دل دوستداران استاد لطفی و اهالی فرهنگ و هنر کشور زنده کند. اما این امید با نامه اخیر شهردار گرگان به رئیس شورای شهر مرکز استان، یک‌بار دیگر به ناامیدی مبدل شد تا اجرای طرح باغ مزار لطفی دوباره دچار هاله ابهام شود. شهرداری هیچ تعهدی ندارد شهردار گرگان در گفتگو با خبرنگار مهر راجع به اجرای طرح باغ مزار استاد لطفی گفت: ساخت باغ مزار استاد لطفی بر عهده شهرداری نیست و هیچ قولی هم نداده‌ایم. حسین صادقلو افزود: احداث پارک محله‌ای به شهرداری مربوط است و در اختیارات بنده است کما اینکه اگر خاطرتان باشد اواخر سال گذشته ساماندهی و گل‌کاری آن ضرب العجل انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری متولی باغ مزار نیست و هیچ تعهدی نسبت به اجرای آن ندارد، ادامه داد: خانواده و برادر استاد لطفی در جلسات مختلف قول اجرای باغ مزار را داده بودند و الآن هم شهرداری تعهدی جز اجرای پارک محله‌ای در محلی که استاد دفن شده‌اند، ندارد و این موضوع را مکتوب به رئیس شورا اعلام کرده‌ایم. هرچند شهردار گرگان راجع به جزییات اجرای پارک محله‌ای و زمان آن توضیحی نداد اما پاسخ کوتاه و صریح وی آب پاکی را برای منتفی شدن اجرای باغ مزار بر روی دست همه ریخت. اختلاف‌سلیقه در شیوه انجام طرح تهیه و ارائه طرح باغ مزار توسط دفتر بهسازی و احیاء بافت تاریخی گرگان انجام شد. این دفتر از ابتدا پیگیر اجرای باغ مزار بود اما پس از نامه شهردار عکس العمل این دفتر هم تغییر کرد. مدیر دفتر بهسازی و احیاء بافت تاریخی گرگان که تا مهرماه امسال یکی از فعالان و مدافعان اجرای طرح باغ مزار استاد لطفی بود و بارها به نداشتن متولی برای اجرای این طرح انتقاد کرده بود، ظاهراً دیگر آن تب‌وتاب اولیه اجرای طرح را ندارد. حسین کتولی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: همه به اهمیت و نقش اجرای باغ مزار استاد در توسعه شهر واقف هستند تا جایی که اگر دیدگاه فرا منطقه‌ای آن را بنگریم می‌تواند گرگان را به قطب گردشگری و ارج نهادن به مفاخر خود تبدیل کرده و افتخار دیگری برای بافت تاریخی گرگان باشد. وی افزود: اینکه باید طرح درخورشان استاد لطفی اجرا شود در آن شکی وجود ندارد و همه با آن موافق بوده و بر آن اجماع نظر دارند. مدیر دفتر بهسازی و احیاء بافت تاریخی گرگان و تهیه‌کننده طرح باغ مزار استاد لطفی ادامه داد: به نظر می‌رسد اختلاف موجود بین شهردار و شورای شهر اختلاف‌سلیقه در شیوه انجام طرح است؛ شهردار می گوید شهرداری دو سال قبل زمینی را در اختیار این طرح قرار داده و الآن هم حاضر است تمام هزینه‌های آن را تقبل کند. وی اضافه کرد: تفسیر نامه شهردار به رئیس شورا این است که فعلاً دو هزار و ۵۰۰ متر زمین برای اجرا کفایت می‌کند و تملک اضافه‌تر و تعریف محدوده جدید (پنج هزار متر) باید با مشارکت بقیه ازجمله خانواده استاد، نیکوکاران، فرهنگ دوستان و ... باشد.

کتولی تصریح کرد: ظاهراً شهردار دیدگاه مخالفی با ماهیت انجام کار ندارد و اعضای شورا هم در جلسات مختلف بر اجرای طرح باغ مزار اجماع نظر داشته‌اند و اعلام کرده‌اند سه میلیارد تومان هزینه برای اجرای طرح باغ مزار در مقابل پروژه‌های بزرگی که شهرداری گرگان اجرا می‌کند رقم قابل‌توجهی نیست. وی خاطرنشان کرد: پس از تصویب طرح باغ مزار در صحن علنی، شورا به شهرداری اجازه اجرای طرح را داده است و الآن اجرای آن مستلزم آن است که شهرداری متولی گری کند نه اجرا. وی اظهار کرد: وقتی زمین در اختیار شهرداری است و اجرای باغ مزار در شورا مصوب شده یعنی اینکه شهرداری متولی است و به اعتقاد من شهرداری باید یک‌بار دیگر تمام افرادی را که می‌توانند کمک مالی، تجهیزاتی و ... برای اجرای باغ مزار استاد داشته باشند دعوت کرده و میزان مشارکت و سهم هریک از آن‌ها مشخص شود. کتولی همچنین بیان کرد: به اعتقاد من آنچه از سوی شهردار بیان‌شده تنها یک اختلاف‌سلیقه در اجراست و افراد بسیاری وجود دارند که فرآیند طولانی اجرای باغ مزار آن‌ها را دلسرد کرده است الآن اگر نیستند این بدان معنا نیست که دغدغه آن‌ها از بین رفته بلکه امیدی به انجام اتفاقات جدید ندارند. متولی باغ مزار شهرداری نیست اظهارات اخیر تهیه‌کننده طرح باغ مزار که در گفتگوهای پیشین از وضعیت باغ مزار گله داشت و نبود متولی را مشکل اصلی آن می دانست، اکنون بیشتر شبیه به گام رو به عقب بود. مساله ای که ظاهرا در شورای شهر هم همین اتفاق رخ داد و اظهارات رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان به‌صراحت نشان‌دهنده عقب‌نشینی مدیریت شهری در اجرای این است. متولی باغ مزار فقط شورا و شهرداری نیست باید همه دستگاه‌ها مانند فرهنگ و ارشاد، میراث، اوقاف، دفتر بهسازی بافت و ... پای‌کار بیایند علیرضا پزشکپور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: حدود دو ماه قبل اجرای طرح باغ مزار و تملک زمین موردنیاز در صحن علنی مصوب شد اما در روزهای اخیر نامه‌ای را در فضای مجازی دیدم که شهردار اعلام کرده که فعلاً امکان تملک وجود ندارد و این طرح در حد یک پارک محله‌ای اجرا می‌شود. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان و سخنگوی سابق شورا بابیان اینکه این نامه را از نزدیک ندیده‌ام و ظاهراً فقط برای رئیس شورا ارسال‌شده است، افزود: متولی باغ مزار فقط شورا و شهرداری نیست باید همه دستگاه‌ها مانند فرهنگ و ارشاد، میراث، اوقاف، دفتر بهسازی بافت و ... پای‌کار بیایند. وی ادامه داد: شهرداری با واگذار دو هزار و ۵۰۰ متر زمین گام اول را به بزرگی برداشته و همچنان از شورا و شهرداری انتظار اجرا دارند. کسی مخالف اجرای طرح نیست هرچند اظهارات اخیر رئیس کمیسیون فرهنگی نشان‌دهنده عقب‌نشینی مدیریت شهری برای اجرای طرح باغ مزار بود اما تلاش خبرنگار مهر برای مشخص شدن موضع شورای شهر میسر نشد و سید محمد قدس مفیدی برخلاف وعده‌اش، گفتگویی در این خصوص به خبرنگار مهر نداشت. درنهایت صحبت‌های معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان که یک‌بار طرح باغ مزار را در کمیسیون ماده پنج استان موردبررسی قرار داده بود، می‌توانست به تعیین تکلیف سرنوشت این طرح کمک کند. رضا مروتی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: وضعیت و جزییات اجرای طرح باغ مزار استاد لطفی مشخص نیست وگرنه هیچ‌کس مخالف اجرای این طرح نیست.

وی افزود: یک‌بار یک طرح کلی برای تغییر کاربری زمین‌های اطراف محل دفن استاد به کمیسیون ماده پنج آمد و تأکید شد این طرح باید ابتدا در شورای شهر مصوب شده، جزییاتش مشخص و مسیرش گام‌به‌گام معین شود. تاکنون هیچ طرحی به کمیسیون ماده ۵ ارائه نشده و من هم از جزییات اینکه چه طرحی قرار است اجرا شود و بودجه آن از کدام محل تأمین می‌شود اطلاعی ندارم وی ادامه داد: قطعاً تعیین تکلیف اجرای باغ مزار یا هر طرح دیگر در شهر گرگان در حیطه وظایف مدیریت شهری است اما آنچه ما در استان بر روی آن بحث داریم این است؛ محل دفن یا باغ مزار استاد لطفی در انتهای یکی از مسیرهای بافت ارزشمند و تاریخی گرگان قرار دارد و اینکه چه المانی و چگونگی اجرای آن توسط شورا و شهرداری باید تصمیم‌گیری شده و طرحش تهیه شود و پس از بررسی عرصه‌های اطراف و مالکیت‌ها این طرح برای تغییر کاربری به کمیسیون ماده پنج وارد شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان اضافه کرد: با همه تأکیدات انجام‌شده از کمیسیون ماده پنج قبلی در اوایل مردادماه تاکنون هیچ طرحی به ما ارائه نشده و من هم از جزییات اینکه چه طرحی قرار است اجرا شود و بودجه آن از کدام محل تأمین می‌شود اطلاعی ندارم. وی تأکید کرد: آنچه مسلم و مشخص است اینکه شورا باید برنامه‌ها و مراحل اجرای آن را مشخص و معین کرده و سپس شهرداری را مجاب به اجرا و انجام کار کند و صدالبته باید مشخص باشد چه طرحی با چه مشخصاتی قرار است اجرا شود و کدام مشکل فرهنگی، اجتماعی و ... را حل کند. وی متذکر شد: اگر جزییات طرح مشخص باشد باید پیوست‌های لازم فرهنگی و ... طرح نیز اخذ شود. مروتی با تأکید بر اینکه به نظر می‌رسد نباید توپ را در زمین دیگران انداخت، تصریح کرد: شهردار نمی‌گوید تملک نمی‌کنم اما گفته در گام نخست دو هزار و ۵۰۰ متر برای اجرای طرح کفایت می‌کند قطعاً درست است و بر مبنای بودجه و اعتبارات اعلام نظرکرده است. به نظر می‌رسد تا این توپ اندازی در زمین دیگر دستگاه‌ها ادامه داشته باشد هیچ طرحی اجرا نمی‌شود و باغ مزار استاد لطفی بیش از هر چیز نیازمند اراده جدی‌تر برای اجرا از سوی متولیان است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن