تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815380967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شایع ترین تومورهای بدن، پوستی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: شایع ترین تومورهای بدن، پوستی هستند
یک متخصص پوست بیان کرد: تومورهای پوستی با شیوع 14/6 درصد، رتبه اول کل تومورهای بدن را دارد.


شاهرخ قاضی زاده احسائی عضو هیات علمی بیمارستان پوست رازی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تومورهای پوستی را بسیار شایع دانست و افزود: این نوع تومورها از لحاظ شیوع با 14/6 درصد کل تومورهای بدن در رتبه اول است. 


وی پوست را متشکل از سه لایه اپیدرم، درم و هیپودرم خواند و گفت: 99 درصد تومورهای پوستی مربوط به لایه اپیدرم است که می تواند خوش خیم و یا بدخیم باشد. 


عضو هیات علمی بیمارستان پوست رازی، کیست ها، خال ها، تومورهای بافت عروقی و عصبی و همپنین تومورهای زیر جلدی را از انواع خوش خیم عنوان کرد و ادامه داد: تومورهای بدخیم که معمولا در اثر عوامل ژنتیکی، محیطی مثل اشعه آفتاب و سابقه رادیوتراپی و مواد شیمیایی و غیره ایجاد می شود.


به گفته این متخصص پوست تشخیص تومورهای بدخیم پوست صرفا به وسیله نمونه برداری (بیوپسی )انجام می شود و در درمان آنها، برداشتن ضایعه به همراه حاشیه سالم ضروری است. 


قاضی زاده احسایی با بیان اینکه اولین و بهترین اقدام درمانی جراحی و برداشتن ضایعه و اقدامات ترمیمی است، یادآور شد: می توان از سایر اقدامات درمانی شامل رادیوتراپی و ایمنوتراپی و کموتراپی هم در فرآیند درمان بهره برد.





۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن