تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803149829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش صادرات ورزش ایران به جهان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: افزایش صادرات ورزش ایران به جهان
ورزش ایران این روزها روند افزایشی در صادرات مربی در رشته های مختلف به دنیا را در پیش گرفته است.

افزایش صادرات ورزش ایران به جهان
به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه مرسوم بوده است که می‌شنویم یک مربی خارجی برای سرمربیگری در یک تیم ایرانی وارد کشورمان شده و با یک قرارداد نجومی کار خود را در کشورمان آغاز می‌کند، اما شاید جالب باشد که بدانید هستند مربیان ایرانی که در کشورهای مختلف و حتی کشورهای صاحب سبک در حال فعالیت هستند و در سطح و اول ورزش آن کشورها مشغول هستند.همیشه به این صورت بوده که مربیان خارجی برای بالا بردن علم و دانش ورزشی یک کشور پا به آنجا می‌گذارند که البته گاهی مواقع این موضوع برعکس می‌شود و اصولا مربی خارجی برای ایجاد تحول استفاده می‌شود همانطور که این اتفاق برای  والیبال ما افتاد و تیم ملی والیبال کشورمان توانست با برترین تیم‌های جهان به رقابت بپردازد.

این موضوع نشان می‌دهد که شناخت بهتر از مربیان ایرانی شاغل در خارج کشور می‌تواند بسیار مفید باشد، شاید یک روز این سرمایه‌های کشورمان مفیدتر از مربیان گران قیمت خارجی باشند و بتوانند تجربه‌هایی که سال‌ها در کشورهای مختلف بدست آورده اند را به جوانان کشورمان منتقل کنند.

حضور مربیان ایرانی در خارج از کشور سابقه طولانی دارد و از اوایل دهه 60،مربیانی چون مرحوم ناصر حجازی که کار خود را با حضور در محمدان بنگلادش آغاز یا عباس رضوی که وی در همان سال‌ها در لیگ سوئد و مجارستان حضور داشت و اصغر شرفی، منصور پورحیدری، همایون شاهرخی، جلال طالبی، حسن حبیبی، ابراهیم قاسمپور و حسن روشن از جمله مربیان ایرانی بودند که تجربه حضور در لیگ های حاشیه خلیج فارس و کشورهای عربی به ویژه امارات را در کارنامه خود دارند که این حضورها در سالیان گذشته با وجود موفقیت های متعدد به درازا نیانجامید. این مطلب نشان می‌دهد که حضور مربیان ایرانی در کشورهای دیگر از سال‌های بسیار دور وجود داشته است اما در آن دوران بیشتر مربیان فوتبال برای کار کردن با تیم‌های خارج از ایران می‌رفتند اما خوشبختانه امروزه مربیان ایرانی رشته‌های مختلف در خارج از کشور مشغول هستند، در پایین به معرفی مربیان خارجی شاغل در لیگ‌های خارجی می پردازیم.


شاهین نصیری (وزنه برداری-امریکا)

وزنه‌بردار سابق تیم‌ملی کشورمان که در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از منتقدان همیشگی فدراسیون ایران مطرح بوده، از مدتی قبل به‌عنوان یکی از اعضای کادر فنی تیم‌ملی وزنه‌برداری آمریکا مشغول فعالیت شده است. وی در دو تیم آقایان و بانوان وزنه‌برداری امریکا مشغول به کار است و همراه آنها در مسابقات المپیک ریو 2016 حضور داشت.


حسن رنگرز (کشتی - مراکش)

نایب‌رئیس سابق فدراسیون کشتی و فرنگی‌کاری که در المپیک ٢٠٠٠ و ٢٠٠٤ در ترکیب تیم‌ملی کشورمان روی تشک رفته، بعد از تفاهمنامه‌ای که فدراسیون ایران با کنفدراسیون کشتی آمریکا امضا کرده، برای رشد این رشته در مراکش به این کشور سفر کرده است یعنی وی از طریق فدراسیون ایران برای پیشرفت کشتی مراکش به این کشور اعزام شده است و توانست کشتی مراکش را برای نخستین‌بار المپیکی کند.


رضا مهماندوست (تکواندو - جمهوری آذربایجان)

سرمربی سابق تیم‌ملی تکواندوی ایران بعد از اختلافاتی که با رئیس فدراسیون تکواندوی کشورمان داشت، ابتدا راهی چین تایپه و سپس جمهوری آذربایجان شد.وی توانسته با استفاده از هوگوپوشان عمدتا ایرانی، تیم جمهوری آذربایجان به افتخارات زیادی برساند.


جمشید خیرآبادی (کشتی - جمهوری آذربایجان)

وی همانند رضا مهماندوست تصمیم گرفت فعالیت خود را در کشور همسایه یعنی جمهوری آذربایجان ادامه بدهد،مربی‌ که در المپیک ٢٠١٢ لندن در کنار محمد بنا حضور داشت و توانست همراه با فرنگی‌کاران کشورمان به یک افتخار تاریخی دست پیدا کند، چند سالی است که به کشتی جمهوری آذربایجان رفته و هدایت تیم‌ملی این کشور را برعهده دارد. وی همراه با این تیم در مسابقات المپیک ریو 2016 نیز حضور داشت.


الکساندر نوری (فوتبال - وردربرمن آلمان)

در آلمان او را یورگن کلوپ جدید می‌نامند، نوری هیچگاه تجربه حضور در تیم های ایرانی را نداشته است، وی از پدری ایرانی و مادری آلمانی متولد شده است و در اوایل شروع لیگ آلمان جانشین سرمربی برمن شد و حالا هدایت یکی از تیم های قدیمی آلمانی را در اختیار دارد. نوری با کسب 7 امتیاز از 7 بازی در رده سیزدهم جدول بوندسلیگا حضور دارد.


امید نمازی (فوتبال - آمریکا)

سرمربی سابق تیم های لیگ MLS آمریکا برای حضور در استیل آذین به ایران برگشت و البته توانست دستیاری کی روش در تیم ملی را نیز تجربه کند اما هیچگاه در فوتبال ایران تبدیل به مرد اول نیمکت هیچ تیمی نشد. سرمربی سابق فیلادلفیا، سن دیگو اسپیریت، کلیولند فورس  بعد از دستیاری در تیم ملی بانوان آمریکا اکنون در تیم ملی زیر 18 ساله های این کشور فعالیت دارد.


ابوذر نوغانی (فوتبال - کادریف انگلیس)

ابوذر نوغانی البته هنوز در ابتدای راه قرار دارد اما این انزلیچی که در تیم های پایه کاردیف سیتی انگلستان فعالیت می کند از چهره های مطرح این لیست است. نوغانی در کارنامه خود یک دوره حضور در کلاس های مورینیو را ثبت کرده و اکنون نیز مدارج ترقی را در تیم های پایه کادریف پشت سر می گذارد.


افشین قطبی (فوتبال - بوری‌رام تایلند)

افشین قطبی که دوران موفقی در پرسپولیس داشت و توانست با این تیم قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شود، شاید نامدارترین فرد حاضر در این لیست باشد. سرمربی سابق تیم ملی ایران با تجربه حضور در کادر فنی گاس هیدینگ به ایران آمد و البته بعد از خروج از ایران سابقه سرمربی در لیگ مطرح ژاپن یعنی جی لیگ و لیگ تایلند را در کارنامه خود دارد.


امیر راشدی (فوتبال - ایلوس فنلاند)

امیر راشدی دارای مدرک مربیگری بی یوفا است و 8 سال است در رده‌های سنی 10 تا 18 سال کار می‌کند، وی ساکن هلسینکی فنلاند است و جالب اینجاست که بدانید مسلط به زبانهای فارسی، عربی، ترکی استانبولی، انگلیسی، فنلاندی و روسی است. وی توانسته با تیم‌های مختلف باشگاهی در فنلاند عناوین رنگارنگی بدست آورد.





۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن