تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799436026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای؛ ایرانی یا ‌‌‌‌جهانی؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: فدراسیونی تحت عنوان فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در سال 83 در تهران ایجاد شد که محسن مهرعلیزاده ریاست آن را بر عهده دارد و در اساسنامه آن نیز این نکته قید شده رییس این فدراسیون همواره باید یک ایرانی باشد.
در حالی مسوولان این فدراسیون مدعی جهانی بودن این نهاد هستند که اساسنامه این فدراسیون تاکنون و با وجود گذشت 12 سال از افتتاح آن به تایید کمیته بین‌المللی المپیک، شورای المپیک آسیا و سایر نهادهای بین‌المللی نرسیده و مشخص نیست بر پایه کدام قانون و عرف مسولان این فدراسیون مدعی جهانی بودن آن هستند.


سال گذشته طبق دستور کمیته بین‌المللی المپیک به اتحادیه جهانی کشتی و متعاقب آن دستور این اتحادیه به تمامی فدراسیون‌های کشتی در سراسر جهان، تمامی رشته های سنتی کشتی و برگزاری مسابقات داخلی و بین‌المللی این رشته ها و همچنین اعزام تیم‌ها زیر پوشش فدراسیون‌های کشتی قرار گرفت.


بر همین اساس تمامی رشته های کشتی سنتی در ایران و از همه مهمتر کشتی پهلوانی نیز تحت پوشش فدراسیون کشتی قرار گرفت و حتی فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی نیز تشکیل شد که پس از تشکیل جلسه هیات رییسه این فدراسیون در استانبول، 20 اردیبهشت ماه سال جاری علیرضا رضایی به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی انتخاب شد.


طی ماه‌های گذشته نیز فدراسیون کشتی، تیم ملی کشتی پهلوانی ایران را با برگزاری رقابت های انتخابی تشکیل داده و آن‌ها را به مسابقات بین‌المللی نیز فرستاده است و مسابقات جهانی این رشته نیز قرار است در کشور بلاروس برگزار شود.


 فدراسیون جهانی ورزش‌ زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از منابع دولتی برای تامین بودجه خود استفاده می‌کند، هر چند محسن مهرعلیزاده می‌گوید تنها 30 درصد بودجه آن از دولت دریافت می‌شود. از سوی دیگر فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیز در ایران به فعالیت خود ادامه می‌دهد و مسولان این فدراسیون نیز مدعی هستند که باید کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای کاملا زیر نظر این فدراسیون باشد. این در حالی است که طی سال های گذشته نه تنها هیچ تعامل و همپوشانی بین فدراسیون جهانی ورزش زورخانه‌ای و فدراسیون ملی ورزش زورخانه‌ای نبوده بلکه همواره شاهد تعارض بین مسولان آن‌ها نیز بوده‌ایم.


مهرعلیزاده به تازگی در یک نشست خبری با اشاره به اینکه  قبول این موضوع که رشته کشتی پهلوانی و ورزش های زورخانه‌ای زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی یک اشتباه بوده است، خاطر نشان کرد: یکسری از دوستان اشتباه می‌کنند و اسم آن را پیروزی گذاشته‌اند چرا که ما باید اصالت خود را حفظ  کنیم تا این رشته از دست ایران خارج نشود. هر چند که ممکن است جهانی شدن این رشته طبق فرهنگ ایرانی و اسلامی ما به درازا کشیده شود، ولی در نهایت به هدف‌مان خواهیم رسید.


مسابقاتی تحت عنوان دومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی نیز هفته گذشته در کشور اندونزی برگزار شد آن هم در شرایطی که اولین دوره این رقابت ها 8 سال پیش در بوسان کره برگزار شده است. در حاشیه این رقابت‌ها نیز مجمع انتخاباتی این فدراسیون برگزار شد و مهرعلیزاده به عنوان تنها کاندیدای ایرانی بار دیگر با 54 رای از 56 رای به عنوان رییس در سمت خود ابقا شد.


اینکه فدراسیونی جهانی در تهران و با مدیریت هموطنانمان تاسیس شود و به فعالیت بپردازد جای بسی خوشحالی است اما در جایی که این فدراسیون به تایید هیچ کدام از ارگان‌های معتبر ورزشی جهان نرسیده و صرفا به ادعای خودمان جهانی است و در داخل کشور نیز چند مدعی دارد بهتر است مسولان ورزش در این‌باره روشنگری کنند و بگویند آیا این فدراسیون جهانی است و مهمتر  اینکه آیا اصلا نیازی به وجود این فدراسیون هست یا خیر؟      


ورزش زورخانه‌ای جایگاه ویژه‌ای در تاریخ، فرهنگ و ورزش این سرزمین دارد و وجود این‌گونه مسائل نه تنها باعث ضربه بر پیکره این رشته خواهد شد، بلکه جایگاه ایران را در رشته‌های سنتی مانند ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بی‌هدف و چند پاره خواهد کرد. امید است که با تدبیر و همدلی همه دلسوختگان ورزرش زورخانه‌ای ایران، مشکلات کنونی حل و تکلیف خدمت به ورزش باستانی ایران زمین برای همگان نیز روشن شود.




۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن