تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820111816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسوشیتدپرس: فشار آمریکا بر اتحادیه اروپا برای تحریم ماهان


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: آسوشیتدپرس: فشار آمریکا بر اتحادیه اروپا برای تحریم ماهان
یک مقام خزانه‌داری آمریکا به آسوشیتدپرس گفت که ایالات متحده تلاش کرده است تا کشورهای اروپایی را متقاعد کند تا در تلاش برای مسدودسازی شبکه مالی هواپیمایی ماهان با آمریکا همکاری کنند اما با مقاومت شدید این کشورها رو به رو شده است.


به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی نوشت: یک خط هوایی ایران حق پرواز در خطوط تجاری بیش از ده‌ها کشور اروپایی و آسیایی را با وجود تحریم‌های مربوط به تروریسم آمریکا بدست آورده است. توافق ایران و شش قدرت جهانی که سال گذشته امضا شد به برخی از تحریم‌های ایران پایان داد. اما هنوز تحریم‌های مربوط به تحقیقات موشک بالستیک، تروریسم، نقض حقوق بشر و پولشویی پابرجا هستند. هواپیماهای ماهان دومین شرکت حمل و نقل بزرگ ایران تحت تحریم‌های مربوط به تروریسم قرار دارد. آمریکا این شرکت را به تدارک حمل و نقل، انتقال پول و خدمات و تسلیحات به سوریه متهم کرده است.


آسوشیتد پرس در ادامه افزود: بسیاری از کشورها از این تحریم های ایالات متحده تبعیت و مانع فعالیت هواپیمایی ماهان شدند. اما چند هفته قبل از این‌که توافق هسته‌ای در ژوئیه 2015 امضا شود این خط هوایی اعلام کرد پروازهایش به مونیخ دومین مقصدش در آلمان را راه انداخت. موجی از مسیرهای جدید در 15 کشور از جمله در فرانسه، روسیه، چین و ایتالیا در پی آن آغاز شد. فرانسه و دانمارک نیز در ژوئن 2016 به این کشورها پیوستند و گفت‌وگوها برای انجام پروازهای بیشتر در اروپا ادامه یافت.


یک مقام رسمی وزارت خزانه‌داری آمریکا به آسوشیتدپرس گفت که ایالات متحده تلاش کرده است تا این کشورها را متقاعد کند تا در مسدودسازی شبکه مالی این خط هوایی با آمریکا همکاری کنند. اما با مقاومت شدیدی رو به رو شده است.


این مقام که اجازه صحبت علنی درباره این موضوع را نداشت و خواست نامش فاش نشود، با اشاره به این‌که ایران ایر اصلی‌ترین شرکت حمل و نقل این کشور می‌تواند پس از این‌که توافق هسته‌ای در ماه ژانویه اجرا شد در سراسر جهان پرواز کند، اضافه کرد: واشنگتن قصد ندارد تا سفر به داخل و خارج از ایران را محدود کند.


امانوئل اوتولنگی کارشناس ایران در مرکز تحریم‌ها و دارایی‌های نامشروع در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها مدعی شد: با ارائه مجوز پرواز ماهان، اروپایی‌ها از ابزار فشار مهمی که آن‌ها در زرادخانه اقدامات قهری غیر نظامی شان برای فشار بر ایران و بشار اسد رئیس جمهور سوریه دارند، صرف نظر می‌کنند.


با این حال آمریکا هیچ اهرمی برای تغییر قانون اتحادیه اروپا در اعطای مجوز پرواز ماهان در اختیار ندارد و تنها می‌تواند از این کشورها بخواهد که از فعالیت‌های ماهان جلوگیری کند.


یک سخنگوی اتحادیه اروپا نیز گفت: هواپیمایی ماهان تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار ندارد و آمریکا هیچ اختیار قانونی ندارد. در سال 2014 کمیسیون اروپا به متصدیان حمل و نقل هوایی تجاری ایمن از جمله هواپیمایی ماهان اجازه پرواز به داخل یا درون اتحادیه را صادر کرد.


 اتحادیه اروپا همچنین تحریم های مربوط به تروریسم آمریکا را نادیده گرفته است و هفته گذشته تحریم هایش را علیه بانک صادرات لغو کرد. واشنگتن این بانک را به انتقال پول برای سازمان هایی که آن‌ها را تروریستی قلمداد می‌کند از جمله شاخه نظامی حزب الله و حماس متهم می‌کند.


در ماه مه بردشرمن و چند نماینده دیگر کنگره آمریکا در نامه‌ای به دوید اوسالیوان سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا خواستند تا این اتحادیه فورا به فعالیت های ماهان در اروپا پایان دهد. هواپیمایی ماهان این اتهامات را رد کرده است. در وب سایت این خط هوایی آمده است که ماهان شرکتی خصوصی است و به هیچ نهاد دولتی و نظامی یا حزب سیاسی و یا افراد تعلق ندارد.


به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، همچنین جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود گفت: تحریم ها علیه هواپیمایی ماهان به قوت خود باقی است و من هیچ اطلاعی از قصد تغییر آن‌ها ندارم.


وی با ابراز نگرانی درباره فعالیت‌های ماهان افزود: ما درباره همه موضوعات مربوط به فعالیت‌های تحریک‌آمیز ایران در حمایت از تروریسم با شرکای اروپایی مان تعامل داریم. فکر می‌کنم این گفت‌وگوها مرتبا برگزار می‌شود و به آن‌ها نیز ادامه می‌دهیم.


تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - 03 November 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن