تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798361874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلینتون دشمنی خطرناک‌تر برای ایران | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل آمریکا به انتخابات ایالات متحده اشاره کرد و گفت: هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا دشمن ما هستند اما کلینتون دشمنی خطرناک تر است چون چهره های مشهور آمریکایی از کلینتون حمایت می کنند .

به گزارش تراز ، فواد ایزدی، کارشناس و تحلیلگر مسائل آمریکا و استاد دانشگاه در همایش برجام نتایج و پیامدها که صبح امروز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد در خصوص آمریکا، برجام و نفوذ به ایراد سخنانی پرداخت.
 
وی با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون نفوذ و مضامین آن گفت: معظم له در این سخنان فرمودند افراد نفوذی شبیه آمریکایی ها فکر می کنند و همان طور که یک مامور سیا در خصوص مسائل ایران فکر می کند و تصمیم می گیرد افراد نفوذی نیز همان طور عمل می کنند.
 
ایزدی ادامه داد: بر این اساس باید دید افرادی که در سازمان سیا در خصوص ایران تصمیم می گیرند چه افکاری دارند تا به تشابهات افرادی که در ایران با این طرز تفکر وجود دارند پی برد.
 
کارشناس و تحلیلگر مسائل آمریکا ادامه داد: اولین راهکار آمریکایی ها برای تقابل با ایران این است که ساختار تحریم ها کم و بیش دست نخورده بماند پول هایی پس از برجام به ایران رسیده است اما قرار نبود از پول های خودمان بگیریم مبلغی به آن اضافه کنیم و هواپیما بخریم قرار بود ایران در حوزه هسته ای محدودیت بپذیرد و تحریم ها لغو شود این در حالی است که ایران محدودیت را پذیرفت اما تحریمی لغو نشد.
 
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: یک تفکر آمریکایی این بود که ساختار تحریم ها نباید دست بخورد و ادبیات دیگرش در داخل این بود که ما تخلف کردیم و باید جریمه آن را بپردازیم این نگرش ناشی از نفوذ بود.
 
وی نگرش بعدی در قالب نفوذ را در دیدگاه آمریکایی این طور بیان کرد که استناد ما از سیاست تهدید به بازگشت و افزایش تحریم های اقتصادی اهرم های قدرت جمهوری اسلامی در حوزه های نفوذ منطقه ای و توانمندی های نظامی است در این حوزه اشتراک نظری بین طرف مقابل و افرادی در داخل وجود داشت.
 
ایزدی مصداق بعدی نفوذ را محدودیت دسترسی ایران به چرخه دلار دانست و ادامه داد: شبیه این طرز تفکر در داخل نیز وجود داشت با این سازوکار که ما نفت می فروشیم اما تغییر زیادی در حوزه انتقال پول نداریم و ایران عملا به پول های بلوکه شده نرسیده است این در حالی است که برخی در داخل عنوان کردند دلار تحریم اولیه است و ما براساس برجام به لغو تحریم های اولیه نائل نشدیم و حرف طرف مقابل را توجیه می کند.
 
کارشناس و تحلیلگر مسائل آمریکا مصداق بعدی نفوذ و طرز تفکر آمریکایی را قرار گرفتن سپاه در لیست گروه های تروریستی عنوان کرد و ادامه داد: بعد از برجام کری عنوان کرد با ایران کار کنید با سپاه کار نکنید و ادامه داد همه جای ایران سپاه است متاسفانه در داخل نقدهایی ارائه می شود و برخی طرح ها که در خارج از مرزهای این کشور در خصوص سپاه عنوان می شود در داخل نیز به گوش می رسد.
 
این استاد دانشگاه ادامه داد: عده ای به دنبال دوپینگ هستند که با توجه به مشکلات برجام خوف دارند و به دنبال این هستند که این خوف را با کمک های قبل از انتخاباتی رفع کنند در این مورد نیز یک نوع هم صدایی با توجه به نزدیکی انتخابات در دو کشور به گوش می رسد.
 
وی مصداق دیگر هم صدایی با دشمنان خارج از این مرز و بوم را بحث پولشویی و نیاز ایران برای ملحق شدن به FATF دانست و گفت: متاسفانه زمزمه این الحاق در داخل نیز به گوش می رسد.
 
ایزدی با تاکید بر اینکه برای مقابله با نفوذ باید به یک اجماع کامل نسبت به آمریکا برسیم یادآور شد: متاسفانه الان چنین اجماعی در داخل وجود ندارد.
 
کارشناس و تحلیلگر مسائل آمریکا مصداق بعدی این نفوذ و هم صدایی با دشمن را حمایت از تروریست و حقوق بشر دانست و ادامه داد: به طور کلی ما 115 طرح و بیانیه ضد ایرانی داشتیم که تاریخ 90 مورد آن به پس از برجام برمی گردد و این اقدام در کنگره آمریکا در حقیقت به معنی افزایش تنش و فشار بر ایران است.
 
این استاد دانشگاه به یکی از بندهای برجام اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت های برجام این است که پس از برجام طرف مقابل می تواند از دانشگاه های ما بازرسی کند البته اوباما این از این ظرفیت های برجام استفاده نکرده است اما کلینتون و ترامپ قرار نیست این ظرفیت را بلااستفاده رها کنند.
 
برجام فرصت فشار بر جمهوری اسلامی توسط آمریکا را فراهم کرده است
 
وی در ادامه گریزی به انتخابات ایالات متحده زد و گفت: هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا دشمن ما هستند اما کلینتون دشمنی خطرناک تر است چون چهره های مشهور آمریکایی از کلینتون حمایت می کنند و وی تفکر سنتی حمایت از رژیم صهیونیستی و دشمنی با ایران را جزو رئوس کار خود قرار داده است. با این حساب هر کدام از این دو نفر که روی کار بیایند فشارها بر جمهوری اسلامی بیشتر می شود و برجام این فرصت را برای آنها ایجاد کرده است.
 
ایزدی ادامه داد: اختلافات درونی برای کشور مضر است و اگر کسی در این مسیر حرکت می کند در حقیقت از حرکت نفوذی حمایت می کند.
 
کارشناس و تحلیلگر مسائل آمریکا در خصوص بازه زمانی تعیین شده در روند برجام گفت: این بازه زمانی حدود هشت تا ده سال تعیین شده به لحاظ آنکه دشمن امیدوار است پس از این بازه زمانی سایه رهبر بر سر کشور نباشد و برخی در همین راستا الگوی عدم امنیت نظامی ژاپن و آلمان را مثال می زنند و تبعیت از آنها را پیروی می کنند که این نشانه عقب افتادگی از علم جهان است.
 
این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود نفوذ را بحثی جدی، مهم و تاثیرگذار دانست و خطاب به اساتید بسیجی حاضر در سالن گفت: دوستان بسیج باید در این حوزه جدی تر ورود یابند و کارشناسان این حوزه افزایش یابند لذا حرکت در این مسیر با توجه به چالش های پیش رو از جمله انتخابات آمریکا و ایران امری ضروری است.
زمانبندی انتشار: 9 آبان 1395 - 16:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن