تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 13 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809308174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا اصلاح طلبان چاره دیگری جز حمایت از حسن روحانی ندارند ؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



چرا اصلاح طلبان چاره دیگری جز حمایت از حسن روحانی ندارند ؟
با وجود نارضایتی هایی که در میان حامیان اصلاح طلب روحانی رییس جمهوری ایران وجود دارد به نظر می رسد او یک دوره دیگر نیز رییس جمهوری باشد و در انتخابات از حمایت اصلاح طلبان برخوردار شود آن هم به دلیل آن که اصلاح طلبان گزینه دیگری را یپش روی خود ندارند.
روز نو : با وجود نارضایتی هایی که در میان حامیان اصلاح طلب روحانی رییس جمهوری ایران وجود دارد به نظر می رسد او یک دوره دیگر نیز رییس جمهوری باشد و در انتخابات از حمایت اصلاح طلبان برخوردار شود آن هم به دلیل آن که اصلاح طلبان گزینه دیگری را پيش روی خود ندارند. 

چرا اصلاح طلبان چاره دیگری جز حمایت از حسن روحانی ندارند ؟

به گزارش روزنو، «المانیتور» با انتشار مطلبی تحلیلی درباره چشم انداز حمایت اصلاح طلبان از روحانی می نویسد:«به نظر می رسد شرایط پس از توصیه مقام عالی رهبری ایران درباره بهتر بودن عدم ورود احمدی نژاد ریس جمهوری پیشین به عرصه رقابت های انتخاباتی برای پیروزی دوباره روحانی در انتخابات ۲۰۱۷ فراهم شده است. اما آیا اصلاح طلبان که حامیان اصلی او در انتخابات سال ۲۰۱۳ میلادی بودند بار دیگر از او حمایت خواهند کرد؟ به نظر می رسد نارضایتی هایی از عملکرد کابینه روجانی در میان آنان وجود دارد. در سال ۲۰۱۳ میلادی محمدرضا عارف سیاستمدار اصلاح طلب و عضو کنونی مجلس ایران در آخرین لحظه از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرد و به اجماع اصلاح طلبان برای حمایت از روحانی احترام گذاشت. عارف در انتخابات پارلمانی فوریه سرلیست فهرست امید بود او اما به طور مداوم از ابراز حمایت آشکار خود به نفع روحانی در انتخابات ریاست جمهوری خودداری کرد. او در آگوست گذشته در مصاحبه ای در پاسخ به این پرسش که آیا  روحانی نامزد بالقوه اصلاح طلبان برای انتخابات ۲۰۱۷ خواهد بود اظهار کرد که در این زمینه تصمیم نهایی از سوی اصلاح طلبان اتخاذ نشده است و انسجام اصلاح طلبان برای او مهم است». 
 
المانیتور در ادامه اشاره می کند که احتمال آن وجود دارد که نظر عارف برآمده از نارضایتی شخصی او از روحانی باشد چرا که انتظار می رفت پس از کناره گیری او از رقابت به نفع روحاین او به عنوان معاون اول رییس جمهوری به خدمت بپردازد اما پیشنهادی از سوی روحانی در این باره مطرح نشد. او هم چنین در زمینه ریاست مجلس نیز حمایت روحانی را کسب نکرد و به جای او دولت روحانی علی لاریجانی اصولگرا را فرد بهتری برای این مقام دانست». 
 
این سایت در ادامه به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به رییس دولت اصلاحات که خواسته نامش فاش نشود به قضیه ای در این باره اشاره می کند و می نویسد:«عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و بیژن زنگنه وزیر نفت به منظور بحث درباره نامزدی عارف و درخواست متقاعد کردن او به کناره گیری به نفع لاریجانی نزد رییس دولت اصلاحات رفتند و این موضوع را با او در میان گذاشتند آن دو وزیر در دولت اصلاحات خدمت کرده بودند با این حال، رییس دولت اصلاحات با خشم پاسخ داده بود اگر در سال ۲۰۱۳ میلادی عارف کناره گیری کرد و متقاعد به این کار شد بخاطر آن بود که در برابرش حسن روحانی قرار داشت اما امروز چه آیا باید به نفع لاریجانی کناره گیری کند که هیچ وابستگی ای به اصلاح طلبان ندارد؟ ما در آن صورت چه حرفی برای گفتن به رای دهندگان به لیست امید خواهیم داشت»؟ 
این منبع در ادامه به المانیتور گفته است که زنگنه و آخوندی در تلاش بوده اند تا رییس دولت اصلاحات را متقاعد کنند که عارف رای کافی را نمی آورد. رییس دولت اصلاحات اما ظاهرا بازهم با این موضوع مخالفت کرده است و گفته که انتظار  ندارد دولت از عارف حمایت کند اما انتظار می رود مانع از ورود او به عرصه نیز نشود. در پایان این جلسه زنگنه و آخوندی وعده دادند که روحانی را متقاعد کنند. با این حال، این اتفاق روی نداد و دو روز بعد در تاریخ ۷ مه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری حمایت کامل خود از ریاست لاریجانی بر مجلس را اعلام کرد. او در نشستی در آن زمان گفت که رییس مجلس بسیار شجاعانه پای دفاع از برجام ایستاد و هیچ اشاره ای به عارف نکرد». 
 
المانیتور اشاره می کند که این موضوع عارف را دلسرد کرده و او افسرده شده است و احساس می کند که حقوقش پایمال شده است. این سایت اما اشاره می کند که اصلاح طلبان علیرغم دلخوری های احتمالی از روحانی متوجه شده اند که گزینه دیگری ندارند. این سایت می نویسد:«سعید حجاریان نظریه پرداز اصلاح طلبان گفته بود که هیچ چازه ای برای اصلاح طلبان جز حمایت از روحانی وجود ندارد. سعید لیلاز از نزدیک ترین افراد به رییس دولت اصلاحات نیز در گفت و گو با المانیتور گفته است که در صورتی که احمدی نژاد در انتخابات حضور می یافت ایجاد اجماع در میان اصلاح طلبان راحت تر بود اکنون اما حمایت باید از روحانی باشد. او اشاره می کند که نگرانی ای درباره تصمیم عارف ندارد چرا که او همیشه تابع تصمیم گیری های جمعی بوده و به استراتژی اصلاح طلبان احترام گذاشته و گام مستقلی برنداشته است». 
به گزارش روزنو،المانیتور اشاره می کند بدین ترتیب به نظر می رسد منطقی ترین گزینه برای اصلاح طلبان حمایت از روحانی در انتخابات بعدی باشد. 
 






تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن