تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817016204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۳۳ محله غیر توسعه یافته در شهر شیراز وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
۳۳ محله غیر توسعه یافته در شهر شیراز وجود دارد

حاشیه نشینی در زاهدان


شناسهٔ خبر: 3809565 - شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
استانها > فارس

.jwplayer{ display: inline-block; } شیراز-عضو شورای شهر گفت:۳۳ محله غیر توسعه یافته در شهر شیراز وجود دارد که باید به کمک بخش خصوصی و شهرداری برای توسعه دادن آنها تلاش کرد. به گزارش خبرنگار مهر،محمودرضا طالبان ظهر شنبه در همایش بررسی آسیب های اجتماعی و خیر جمعی به میزبانی روزنامه نیم نگاه در شیراز گفت: آسیبهای اجتماعی که در حال حاضر لایه های زیرین جامعه را تحت تاثیر قرار داده است یکی از دغدغه های اصلی نظام است.
طالبان تاکید کرد: عدم برنامه ریزی توسط دولت های مرکز برای ایجاد انگیزه برای ماندن روستائیان در روستاهایشان باعث رشد جمعیت در شهرها و خالی شدن روستاها از سکنه شد. وی اضافه کرد: این مساله از لحاظ فرهنگی نیز باعث بی هویتی شهرها شد. وی خاطرنشان کرد: هدف از مهاجرت کسب و کار و افزایش سطح رفاه زندگی است،وقتی بعلت کمبود کار به هر شیوه ای ناچار به کسب درآمد می شوند زمینه بروز بعضی ناهنجاریهای اجتماعی ایجاد می شود. طالبان تشریح کرد:۳۳ محله توسعه نیافته در شهر شیراز داریم که شهرداری شیراز برنامه مدونی برای رشد توسعه در این قسمتها دارد اما بخش خصوصی نیز نقش بسزایی در این توسعه یافتگی دارد که نباید از آن غافل شد.
تا مادامی که اعتماد نباشد، سرمایه اجتماعی پایین می ‌آید در ادامه جلسه مدیرمسئول روزنامه نیم نگاه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر هشدار به مسئولین برای رفع آسیب های اجتماعی بیان کرد: آسیب اگر به موقع و شناخته شود و پیشگیری شود، احتمال کاهش خسارت‌ها افزایش خواهد یافت اما اگر نسبت به آن غفلت شود ممکن است بنای جامعه را متزلزل کند، درست است که ما در کشور در درجه‌ اول مسئله اقتصاد را داریم و خود مشکلات اقتصادی هم  یکی از عوامل ریشه‌ای این مفاسد است، مسئله‌ مفاسد اجتماعی یکی از بیماریهایی است که هر روزی که بر آن بگذرد و علاج نشود، عمق بیشتری پیدا می‌کند و علاجش دشوارتر خواهد شد. محمد حسین شفاعتیان افزود: آگاهی بخشی به خانواده‌ ها و جامعه در زمینه مخاطرات آسیب‌ های اجتماعی بویژه معضل مواد مخدر در راستای ایجاد جامعه ‌ای سالم، پویا و با نشاط امری ضروری است در این راستا بهسازی درونی افراد جامعه، تقویت بنیان خانواده و انجام برنامه و فعالیت‌ های فرهنگی مؤثر در جلوگیری از گرایش افراد به مواد مخدر بسیار پر اهمیت است. شفاعتیان خاطرنشان کرد: افزایش سطح طلاق به ویژه توافقی، آمار بالای کودکان کار و خیابانی، اعتیاد در اقشار مختلف به خصوص زنان، کارتن خوابان و متکدیان و....نیز از جمله معضلاتی است که علی‌ رغم تلاش‌ های انجام شده در سالهای اخیر اما همچنان تهدید جدی محسوب می شوند و شدت گرفتن آن باعث نگرانی افراد آگاه و دغدغه ‌مند از جمله رسانه ها شده است.
  مدیرمسوول روزنامه نیم نگاه بیان کرد: متاسفانه به بی اعتمادی های ناشی از مسائلی همچون ازدواج در جامعه که به سهم خود بر شدت آسیب ‌های اجتماعی دامن زده و تا مادامی که اعتماد نباشد، سرمایه اجتماعی پایین می ‌آید و در نتیجه آسیب اجتماعی بیشتر خواهد شد.
  وی ادامه داد: ورود یک رسانه به برگزاری چنین همایشی شاید جای علامت سوال برای برخی به جای بگذارد که باید گفت رسانه ها که مصداق واقعی و تحقق عینی شعار رسانه ها بازوی اجرایی مدیران و چشم و گوش بینای جامعه هستند، پس علاوه بر انعکاس مطالبات مردم به عنوان رسالت مهم رسانه باید پا را فراتر گذاشته و خود به عنوان بازوی اجرایی مدیران وارد میدان کند. شفاعتیان افزود: اصلی ترین محور این همایش ارائه راهکارهای فرهنگ‌ سازی مقابله با این پدیده اجتماعی است چرا که بدون شک برای رسانه ها اهمیت دارد که ببینند اجرایی کردن عدالت اجتماعی در جامعه تا چه میزان در کنترل این پدیده‌ ها مؤثر است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن