تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817252556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میرزا غلامرضا اصفهانی معجزه خوشنویسی جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: غلامحسین امیرخانی مطرح کرد:
میرزا غلامرضا اصفهانی معجزه خوشنویسی جهان است

امیرخانی


شناسهٔ خبر: 3809266 - شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی

.jwplayer{ display: inline-block; } مراسم گرامیداشت میرزا غلامرضا اصفهانی برگزار شد و در این مراسم ابراز امیدواری شد با همکاری مسئولان و هنرمندان، مقبره ای در شأن این هنرمند خوشنویس ساخته شود. به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم گرامیداشت میرزا غلامرضا اصفهانی خوشنویس شهیر ایرانی هفتم آبان، با حضور غلامحسین امیرخانی رئیس شورایعالی انجمن خوشنویسان ایران و جمعی از استادان و هنرمندان خوشنویس کشور در مقبره این هنرمند واقع در چشمه علی شهرستان ری برگزار شد.  غلامحسین امیرخانی رئیس شورایعالی انجمن خوشنویسان ایران در این مراسم اظهار کرد: هنر در ذات خود، فرا مکانی و فرا زمانی است و دل انسانهایی که طالب کمال و در گرو هنر است را به هم پیوند می زند و به همین دلیل باید مقام هنر پاس داشته شود. وی  فرهنگ و هنر ایرانی را دارای معجره ای دانست که بیگانیگان را به تعجب وا می دارد.

امیرخانی تاکید کرد: هنرمندان وارثان و امانت داران این عرصه هستند و وظیفه ای بزرگی بر دوش آنان است. وی افزود: اگر به ظرفیت محکم فرهنگ و هنر که نفوذ ناپذیر است تجهیز شویم، دیگر تهاجم فرهنگی کارساز نخواد بود و هر که چراغ پر فروغ هنر را روشن نگاه دارند، جاویدان خواهد بود و دلیل ماندگاری هنرمندان بزرگ از جمله استاد میرزا غلامرضا اصفهانی نیز همین است. این استاد خوشنویسی با اشاره به اینکه سخن درباره مرحوم میرزا غلامرضا، ساعت ها و روزها زمان می طلبد، یادآور شد: آثار میرزا غلامرضا بیانگر معجزه ای است که در هنر خوشنویسی رخ داده و این استاد یگانه تاریخ خوشنویسی با تبحر وصف نشدنی، تمام اقلام خط نستعلیق و شکسته نستعلیق را از شش دانگ کتیبه تا غبار استادانه می نوشت و چنان با اعتماد به نفس قلم بر صفحه کاغذ رانده که کمتر کسی در این عرصه به پایه او رسیده است. رئیس شورایعالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: این استاد بی نظیر خوشنویسی در سده ١٣ هجری قمری و در دوران پر تلاطمی می زیست و در عین حال دارای جامعیتی بود که اخلاق و هنر را به خوبی با هم آمیخت. محمد حسین ساکت نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انجمن خوشنویسان نیز در این آیین اظهار داشت: خوشنویسی محل پیوند و اتصال شعر و عرفان است و آنچه ادبیات ایرانی، عرفان، حکمت، پند و اندرز را ماندگار می کند، هنر تاریخ ساز خوشنویسی است. وی با اشاره به آثار ماندگار مرحوم میرزا غلامرضا اصفهانی گفت: آثار ایشان در تاریخ خوشنویسی و هنر جهان بی نظر است و تحسین هنر اهل ذوق و هنری را بر می انگیزد. وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مسئولان و هنرمندان، مقبره ای در شأن استاد میرزا غلامرضا اصفهانی ساخته شود تا محلی برای گردهمایی خوشنویسان و عارفان شود. در ابتدای این مراسم، محمود فرجی رئیس انجمن خوشنویسان شهرری در سخنانی اظهار داشت: میرزا غلامرضا اصفهانی، حق بزرگی به گردن خوشنویسان ایران به ویژه هنرمندان شهرری دارد و در آینده برای استادان دیگر خوشنویسی همچون مرحوم عماد الکتاب، میرحسن و میرحسین میرخانی نیز بزرگداشت هایی برگزار خواهیم کرد. این مراسم به همت انجمن خوشنویسان شهرری، موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان (عج)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، شهرداری منطقه ٢٠ و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ری برگزار شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن